Lekker wandelingetje

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Lekker wandelingetje

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Gisteren even met de honden door een groot park. Gedeelte aanlijn gebied, dus alledrie aan de lijn. Daarna losloopgebied met water.
Nou , binnen de kortste keren had ik drie donkere labradors. Toosje was helemaal zwart na een modderbad, maar dat mocht de pret niet drukken.
Zie ik uit mijn ooghoeken iemand aan komen lopen . Met een hond, bull mastiff, joekel van een beest. Aan de lijn( in losloop gebied) met muilkorf.
Teken genoeg voor mij om mijn drietal even bij mij te roepen en ze weer aan te lijnen. Gelukkig lukte dat ook snel en de eigenaresse met hond kwamen dichterbij. Ze ging zelf al helemaal aan de kant in het gras staan om mij te laten passeren. Alleen een probleempje, ze kon de hond niet houden.
Aangezien ze de lijn om haar pols had werd ze gelanceerd en sprong de hond al grommend en snauwend bovenop Nino en Nulay. Lekker dan!!
En het vrouwtje gillen en schreeuwen ( nog lekkerder) en met het uiteinde van de riem de hond slaan. Werkte werkelijk prima ( niet dus).
Mijn honden raakten weliswaar begrijpelijk geirriteerd, maar beiden deden ze niets en Toosje hield zich ook ( nog) koest. Ik kon ze gelukkig bij de hond weghalen, maar ja, die sprintte met vrouwtje en al achter ons aan.
Dus heb ik , met drie honden aan mijn eigen lijn, de lijn van haar overgenomen ( die hond bleef grommen en snauwen, kon alleen gelukkig niets doen vanwege de muilkorf) en toen heb ik hem aan een bank vastgemaakt , die gelukkig verankerd in de grond stond. Kon het toch niet laten om bij het weg gaan te zeggen: " beetje verkeerde hond uitgezocht, lijkt mij......."
Mijn honden heb ik daarna maar even helemaal de hemel in geprezen.
Wat een goedzakken. Als ik zelf hond was geweest had ik de Mastiff al lang te pakken gehad.
Diedelie
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Diedelie »

:shock:
:verliefd1: :verliefd1:
Ze hebben toch wel een extra toetje gekregen? :)
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Berdien »

Nou lekker dan Dorette, wat goed van je drietal dat ze zo rustig bleven.
Ik weet niet of ik zelf zo rustig reageer als mijn mannetje aangevallen word :oops:
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

dat lijkt mij verschrikkelijk om mee te maken. Gelukkig had die hond een muilkorf. Je mag zeker trots zijn op je drietal.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Moet toch wel fijn zijn als je zo lekker ontspannen met je eigen hond kan lopen :?
Wat goed van je dat je hem aan die bank hebt weten te krijgen :klasse:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

knappe actie van jou en je hondjes :klasse:

helaas ook dit soort exemplaren hier in de buurt en dan 2 van dat soort exemplaren, beide aan de flexlijn, ene aan het eind van de lijn links van het vrouwtje, de ander rechts
loop er voor de zekerheid altijd maar met een heeele grote boog omheen :?

vraag me ook altijd af waarom mensen dit soort hond kiezen als ze het niet kunnen handelen... dan is er toch geen lol aan :confused:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Wat een kanjers heb je Dorette :klasse:
Als mij dit zou overkomen, denk ik dat ik, door mijn angst, het baasje van de tegenpartij behoorlijk toe gesproken had. Kan er absoluut niet tegen als honden vechten.
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Je mag zeker trots zijn op je kanjers, maar ook op jezelf! :) Haha handig, dat je hem had vast gebonden :lol: Zie het beeld al voor me :D
Janneke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Janneke »

Knap hoor van je kanjers! :) En van jezelf om zo rustig te blijven! Ik snap dan niet dat die "bazen" er niet voor zorgen dat ze zo'n hond in bedwang kunnen houden. Dan hadden ze een kleinere hond moeten nemen of iets dat ze wel in bedwang kunnen houden!

Bij Tjinta op de cursus zit juist een vrouw met haar Bullmastif zodat zij ook volledig hem onder de knie heeft! En het gaat haar heel goed af naar maanden hard trainen! Die doet dan tenminste er wel de moeite voor! :)
Afbeelding
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

he bah, ik zie ze hier ook steeds meer"dat soort honden" ,daar komen vroeg of laat ongelukken van.
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Ook al heb je nog zo,n stoere en sterke lab zoals Co bv , ook die zal het gewoon af gaan leggen tegen zo,n beest ,want echt eerlijk vechten kennen deze honden niet. Zij gaan voor het killen. daar zijn ze namelijk voor gefokt ,kunnen ze zelf niks aan doen.

Toch worden ze gekocht door jonge gezinnetjes en dan lekker aan de wandel in het park .
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Plaats reactie