Sofie na 6 uur in de bossen in de kou weer terecht

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Kristel

Sofie na 6 uur in de bossen in de kou weer terecht

Ongelezen bericht door Kristel »

Sofie (mijn chihuahua pup) moest naar de dierenarts voor haar laatste prikje dus had ik maandag om 14.00 uur een afspraak. Daar vlakbij heb je een natuurgebied, de Schelphoek. Ik ging mn hondjes daar dus even uitlaten. 
Na een kwartiertje gelopen te hebben , Sofie was heerlijk achter Pasja aan het rennen, kom ik een vrouw uit mijn buurt tegen. Haar blonde labrador valt zonder enige reden Pasja aan, dat ging met veel geweld en lawaai die die hond maakte. 
Het duurde gelukkig niet lang, maar Sofie was zoo geschrokken dat ze weg rende. Zag haar nog net de bocht om gaan. Ik rende achter haar aan, maar zag haar niet meer. Bij de auto aangekomen hoorden ik mensen roepen, hier is ze hoor!! Ze rende over een stuk grasstrook en ik riep haar maar ze bleef rennen. Ik hield haar niet bij!!! Af en toe draaide ze om maar zelfs voor mij en Pasja was ze bang. Alsof ze ons niet herkende. 
Ik zag haar de dicht begroeide bossen induiken en ik was haar kwijt. Heb eerst een tijd geroepen en gezocht, mensen aangesproken maar na een half uur had ik haar nog steeds niet. Huilend belde ik mijn moeder die er gelijk met mijn vader aankwam. Het hele gebied (soort prikkelbos met veel konijneholen) hebben we met een hoop fam en bekenden, maar ook onbekenden! afgezocht. Er was zelfs een man die uren heeft mee gezocht en later met zijn vrouw en dochtertje kwam helpen zoeken. Ook nog een vrouw die terug kwam met haar zoon. Dat is toch geweldig?Ik kon alleen maar huilen, dacht haar kwijt te zijn. Dat ze het niet zou redden in de kou. Dat ze dood was. Het hele gebied liep ik constant af. En maar roepen. Na een tijd dacht ik haar overal te zien en te horen. Na uren zoeken in de kou brak de avond aan. Ik ging de hoop steeds meer verliezen maar gaf niet op. Mijn vriendin (baasje van de vader van Sofie) belde me op om te zeggen dat ze er meteen aankwam om te helpen zoeken! Ze hoorde het net en kwam met haar moeder en nog een vriendin. Ze hadden zaklampen bij. Het was inmiddels half 8 en donker. Ik was de hoop echt bijna verloren. Hoe kan je zon beestje nou vinden in het donker? De dames riepen aan 1 stuk door Sofie haar naam. Ik ook terwijl ik met mijn lamp op de kant van de bossen schijn. En in eens zie ik in mijn schijner Sofie haar kopje uit de struiken komen. Wat ik toen voelde is met geen pen te beschrijven! Ik ging door mijn hurken en lokte haar met een brokje. Ook Pasja kwam bij me liggen en zo kon ik haar pakken. Heb eerst een tijd zitten huilen, terwijl Sofie mn gezicht likte. De dames die me vasthielden huilde ook. Ik heb haar terug!!!! En ik laat haar nooooit meer los. Letterlijk en figuurlijk! Door mijn vriendin en haar moeder heb ik Sofie weer terug. Terwijl ik de moed liet zakken kwamen hun met frisse energie en zaklampen. Ben hun uiteraard eeuwig dankbaar. Geen woorden voor!! Zoveel mensen die kwamen helpen zoeken, hartverwarmend. 
Sofie heeft er niks aan overgehouden gelukkig. Ze voelde niet koud en huppelde weer vrolijk rond in huis. Ze gaat uiteraard niet meer los, moet nu echt leren aan de lijn lopen. 
Een dag die zoo slecht begon, eindigde nog mooier dan ik had kunnen dromen. Mede door alle liefde van de mensen om mij heen.  

Dit is de grasstrook en rechts de plek waar ik haar kwijt raakte. Maar het is ook de plek waar ik haar uiteindelijk weer vond.
Afbeelding
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

Meestal gaan honden terug naar de plek waar je ze kwijt bent geraakt. Gelukkig heb jij je meisje weer terug.
Groetjes Miranda (cosy cottage)
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

och jeetje wat een nachtmerrie!!! Gelukkig heb je haar uiteindelijk gevonden.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Je moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren met het hummeltje. Gelukkig dat jullie haar weer hebben gevonden.
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

gelukkig hebben jullie haar weer gevonden....
pffff dan heb je behoorlijk de schrik te pakken....
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Bah wat een akelige toestand maar gelukkig is Sofietje weer terug!
Wat geweldig trouwens van al die zoekende mensen.
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Pff dat is schrikken... Gelukkig hebben jullie haar weer gevonden! En wat fijn dat je zoveel steun hebt gehad van de mensen om je heen.
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

nou dan zit de schrik er in zeg maar wat heb je een hulp gehad super en ben blij dat ze weer bij je terug is
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Tjonge wat een schrik zeg :(
Wat super dat ze terug is en wat geweldig dat er zoveel mensen geholpen hebben met zoeken :klasse:

Geniet maar lekker van je kleine hummeltje :verliefd1:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

oef zeg wat een nachtmerrie :(
echt super dat je zoveel hulp hebt gekregen van al die mensen :applaus:

gelukkig is alles goed gekomen!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Merle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Merle »

Brrr wat een nachtmerrie :( , gelukkig heb je je kleine meisje weer veilig thuis! Heeft die vrouw van de blonde labrador nog wat gezegd/ gedaan?
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Pffffffffffffffff...........Gelukkig is Sofie terug!! :banaan:
Mede dankzij de mensen die mee gezocht hebben. :klasse:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat een nachtmerrie zeg, maar gelukkig is ze gevonden! Wat super dat er zoveel mensen waren die geholpen hebben. Echt super! :)
Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Tess »

Poeh, dan voel je je echt even ten einde raad. Gelukkig heb je veel hulp gehad van de mensen om je heen! en zelfs onbekenden, dat is toch super.
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

mens wat een toestand. maar met een goeie afloop gelukkig!
En mijn geloof in de mede mens heid is weer wat groter geworden!
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Plaats reactie