Kay schreef:Ook ik zou foto's laten maken bij een orthopeed ipv bij een dierenarts
Mocht er iets niet helemaal goed zitten kunnen orthopeden je veel beter adviseren/begeleiden dan een dierenarts!
Succes !
Klopt helemaal verlies je alleen maar veel tijd mee en grote kans dat ze je naar huis sturen met een verkeerde diagnose omdat ze de fotos niet kunnen beoordelen.
Koda-beer; waarom heb je niet gewoon voor een roesje gekozen?
brigitte064 schreef:Immers, mocht zij een vorm van elleboogdysplasie hebben, dais het heel belangrijk dat dit voor het eerste levensjaar verholpem wordt, en het liefst zo jong mogelijk, dit ivm met artrose vorming.
Y krooshof vertelde mij anders heel wat anders toen ik ook met deze vraag aankwam.
Ze vertelde mij dat bij jongere dieren loeisnel artrose ontwikkeld tijdens de operatie, omdat ze nog zachte botten hebben.
Mijn teef was drie jaar toen ze geopereerd werd, dat was volgens haar juist veel beter. Hardere botten, minder kans op schade door de operatie.
Maar het mes snijdt aan twee kanten, een stukje bot wat toevallig rottig ligt kan ook weer artrose veroorzaken....Dat wil je dr natuurlijk zo snel mogelijk uithebben.
Mijn hond is op 3 jarige leeftijd geholpen, liep al een jaar mank (Dankzij verkeerde diagnoses, omdat ik toen niet wist dat een orthopeed het beste was. Mijn hond is voor de volle 100% hersteld.
Zo ook de hond van mn buren, geopereerd op 3 jarige leeftijd, liep al 2.5 jaar mank, loopt weer als een zonnetje.
Is in mei 2011 een jaar geleden.
Maar het is echt een hele nare aandoening, als dat het is!
En laat je niet gek maken door alle verhalen, Y Krooshof zei ik;
Geen één ED klant is hetzelfde!