Dus Max en ik waren onder ons 2en thuis. Toen ik naar bed ging, trippelde Max automatisch met mij naar de slaapkamer. Heel soms mag Max op zijn kussen slapen bij ons en ik had zoiets: ik pak zijn kussen en dan mag hij op de kamer slapen.
Max ging uiteraard meteen liggen op zijn kussen, maar nog geen 5 minuten nadat ik het licht had uitgedaan en zelf in bed was gekropen, hoorde ik zachte hondenpootjes.....trippel, trippel en toen PLOF....Binnen twee tellen na deze plof kroop Max tegen mij aan: ik kom bij jou vrouwtje!
Hoe moeilijk het ook is en hoe lekker ik het kroelen met Max vind, ik moest toch consequent blijven! Dus stuurde ik Max terug naar zijn kussen. Zonder te morren of eigenwijs te zijn, gaf hij gehoor en ging hij slapen op zijn kussen.
Midden in de nacht werd ik plotseling wakker en stond Max bovenop mij, staart kwispelend: hoi vrouwtje, daar ben ik weer
Ook nu weer Max terug gestuurd naar zijn plaats terwijl ik eigenlijk heel hard moest lachen om deze typisch Max-actie.
Toen het 's morgens de wekker ging en ik de lamp aanknipte, was dit voor Max het signaal dat kroelen weer was toegestaan. Dit klopt, hij wordt 's morgens vaak gehaald om lekker te kroelen. Met een reuzesprong, sprong hij op bed, kroop tegen mij aan en legde zijn kop tegen mijn hoofd. Hij gaf mij zelfs kusjes op mijn wang
Wat een heerlijke schat is hij toch. Toen hij vroeger als pup het bloed onder mijn nagels haalde, had ik nooit durven dromen dat hij zo lief zou worden