Sterrilisatie vraagje

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Donja

Sterrilisatie vraagje

Ongelezen bericht door Donja »

Dag allemaal,

Tara is deze week loops dus voor ons is nu ook de tijd aangebroken om na te denken over de sterrilisatie. We willen haar sterriliseren en de dierenarts raad ons aan dat 3 mnd na de eerste loopsheid te doen. Nu wordt onze dierenartsenpraktijk gedraaid door twee dierenartsen. Éen die er al 25 jaar werkt en een jongere vrouw die er sinds een paar jaar bij is gekomen. We hebben de keus tussen twee soorten sterrilisatie namelijk de één waarbij de eierstokken en de baarmoeder weggehaald wordt en de ander waarbij alleen de eierstokken weggehaald worden en indien nodig (als heter onrustig uit ziet) ook de baarmoeder. Nu weet ik alleen echt niet wat ik moet kiesen en wat het beste is. De assistentie zei dat er ook niet een manier is die het beste is. De ene dierenarts haald alles weg omdat hij dat altijd zo geleerd en gedaan heeft en volgens de assistente is deze er zo goed in dat de snede net zo groot is als bij alleen de eierstokken. De andere dierenarts doet alleen de eierestokken omdat die het op deze manier geleerd heeft.. Oke lang verhaal maar ik weet dus niet wat ik nu moet kiezen.. Hebben jullie een idee of ervaring? Kan een hond nog baarmoederontsteking of baarmoederkanker krijgen als de eierstokken weggehaald zijn?

Groeten Donja
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Ik lees even mee, want ook wij staan over een poosje voor deze vraag.
Maar antwoorden heb ik dus niet voor je, haha.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

castratie met laparoscoop (kijkoperatie)is het beste: een paar kleine snmeetjes met 1 hehting op elke en snel genezingsproces maar de DA moet er wel ervaring mee hebben. Dat zal wel bij die jonge DA het geval zijn (hoop ik voor je). Baarmoder weghalen bij jonge hond is absoluut niet nodig alleen aan te raden bij oudere hond die al vaak loops en schijnzwanger is geweest.
Succes.
Let je erop dat er altijd risico's aan een operatie zitten?
En nadeel kan zijn incontinentie, vachtverandering, en je moet minder voer geven ivm neiging tot dikker worden.
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
Plaats reactie