Flits nog steeds regelmatig diarree

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Flits nog steeds regelmatig diarree

Ongelezen bericht door lucievd »

Ik begin er nu een beetje van te balen dat Flits zo vaak diarree heeft :(
En ik heb geen idee wat het is, of hij gewoon een gevoelig maagdarm stelsel heeft of dat het misschien een of andere vieze parasiet is :kots:
Heb al het een en ander over giardia gelezen, hoop niet dat hij dat heeft. Maar het zou kunnen.
Iedereen heeft het over een enorm vieze geur van de ontlasting wanneer hun hond giardia heeft, maar Flits z'n ontlasting stinkt altijd wel. Maar of het de zogenaamde geur van giardia is? Geen idee.
Ben al eens eerder naar de DA geweest met Flits voor z'n diarree, toen helemaal niks meegekregen en hij moest maar wat licht verteerbaar voedsel eten.
Z'n diarree gaat ook wel steeds weer over, maar keert toch echt met grote regelmaat terug.
En dit heeft hij nu al een tijdje. De ene dag is het super mooi qua consistentie en de andere dag heel brijig met veel slijm en lichte kleur.
En het kan ook bijna niet aan het barfen liggen, want hij had dit ook al toen hij nog KVV kreeg. En op z'n goede dagen heeft ie sinds hij barft, hele mooie ontlasting. Maar het kan ook zomaar weer mis zijn terwijl hij bijv. hetzelfde heeft gegeten als op de dag dat de onlasting goed was.
Omdat ik nog steeds niet weet wat nou de oorzaak is, heb ik voor maandag weer een afspraak bij een andere DA.
Hopelijk komen we er dan achter. Ik wil dat ze in ieder geval wat onlasting gaan onderzoeken en me niet weer met lege handen naar huis sturen. (Ga daarom nu ook al naar een andere DA).
Opzich is Flits qua gedrag niet heel anders en oogt hij niet ziek, maar toch kan het niet goed zijn voor hem aangezien de opname van goede stoffen wel erg wordt beperkt steeds zodra hij weer diarree heeft.
Hopelijk komen we er snel achter en is het makkelijk op te lossen :)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Dat hoop ik ook dat het makkelijk op te lossen valt en dat het geen giardia is, want dat gaat niet zo heel vlot dacht ik.

Sterkte maandag en beterschap voor het ventje.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

beterschap Flits.
mischien een soort eet dagboek bij houden en hoe zijn ontlasting daarna is? ik denk even met je mee :) mischien verdraagt hij bepaalde diersoorten niet? geef je zuivel? of ei of vis?
ik zeg niet dat het voer gerelateerd is hoor,laat eerst maar goed nakijken of hij niks onder de leden heeft.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Zou toch om het uit te sluiten een Giardia test laten doen.
Fayth heeft Giardia gehad als pup en jou verhaal komt me wel bekend voor..

Beterschap en knuffie voor je ventje.. Sterkte maandag
Groetjes Debby en een poot van Fayth
delange
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door delange »

Hier nog zo'n hond!! Kenzo heeft vanaf pup af aan ook al regelmatig last van diarree gehad. Het ene moment is het hartstikke stevig en een paar uur later kan het gelijk dun en breiig zijn. Hierdoor jankte hij ook regelmatig 's nachts omdat meneer eruit moest! Gelukkig gaf hij het altijd duidelijk aan en heeft hij het nooit binnen gedaan.
Ook hier al diverse soorten voedsel geprobeerd, regelmatig bij de DA geweest, waarschijnlijk gevoelige darmen, nu hypo allergeen voer zonder gluten geloof ik.
Nu gaat het eigenlijk wel aardig goed!!
Van de DA/dierenwinkel kregen we als tip om Kenzo 1x per week ander voedsel te geven. Dit om te voorkomen dat zijn darmen lui worden doordat ze zo gewend raken aan het voedsel. Kenzo kreeg dan 1 a 2 x per week vers (eend geloof ik) een paar uur later gelijk al stevige ontlasting en erg stinken :kots: (dit zou komen doordat de uitstulpingen in de darmen dicht slibben door altijd maar hetzelfde voedsel en door eenmaal per week ander voedsel te geven, worden de darmen weer geprikkeld en de afvalstoffen opgeschoond).
Ook hebben we enige tijd dagelijks Puur Spijsvertering Hond door zijn voer gedaan, dit omhult de diarree als het ware, waardoor kenzo minder last had van diarree en aandrang.
Geen giardia oid. Hij eet dan ook wel van alles wat los en vast zit :kots: dit zal ook niet bevorderlijk geweest zijn voor zijn darmen!! succes! Ben benieuwd wat er maandag uit komt.
De vriendschap van een hond,
is vriendschap voor het leven,
voor een ander niet te zien,
hoeveel een hond kan geven...
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ja een dagboek zou wel handig zijn. Ook voor mezelf, anders krijg je inderdaad al snel van die termen van: af en toe diarree. Maar hoevaak precies weet je dan niet. Dus dat ga ik vanaf nu even bijhouden! Dankje voor de tip :)
Zelf hoop ik ook stiekem dat het voedselgerelateerd is, maar ik vraag het me af. Omdat het wel vaak zo is dat hij bijv. deze week geen diarree heeft op dag 5 van z'n menu en vervolgens de week erop wel diaree op dag 5 van z'n barf menu.
Dus dat is wel typisch, dan zou het vlees zelf al niet goed moeten zijn.
Zuivel kan hij goed verdragen. Krijgt regelmatig geitenyoghurt al van pup af aan, gaat altijd goed.
Vis krijgt hij ook, maar krijgt hij geen diarree van. Heb het idee dat de diarree heel willekeurig optreedt. Soms heeft ie een dag met wat meer bot op en krijgt hij diarree en soms op een dag na orgaan of vis en wat minder bot, geen diarree. Dus vandaar dat ik steeds meer begin te denken dat het niet door z'n voer komt. Maar wie weet wel hoor, ga vanaf morgen het dagboek bijhouden wat hij eet en hoe de ontlasting is. Misschien geeft dat meer inzicht.
Bedankt voor het meedenken, is altijd fijn :)
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ja een dagboek zou wel handig zijn. Ook voor mezelf, anders krijg je inderdaad al snel van die termen van: af en toe diarree. Maar hoevaak precies weet je dan niet. Dus dat ga ik vanaf nu even bijhouden! Dankje voor de tip :)
Zelf hoop ik ook stiekem dat het voedselgerelateerd is, maar ik vraag het me af. Omdat het wel vaak zo is dat hij bijv. deze week geen diarree heeft op dag 5 van z'n menu en vervolgens de week erop wel diaree op dag 5 van z'n barf menu.
Dus dat is wel typisch, dan zou het vlees zelf al niet goed moeten zijn.
Zuivel kan hij goed verdragen. Krijgt regelmatig geitenyoghurt al van pup af aan, gaat altijd goed.
Vis krijgt hij ook, maar krijgt hij geen diarree van. Heb het idee dat de diarree heel willekeurig optreedt. Soms heeft ie een dag met wat meer bot op en krijgt hij diarree en soms op een dag na orgaan of vis en wat minder bot, geen diarree. Dus vandaar dat ik steeds meer begin te denken dat het niet door z'n voer komt. Maar wie weet wel hoor, ga vanaf morgen het dagboek bijhouden wat hij eet en hoe de ontlasting is. Misschien geeft dat meer inzicht.
Bedankt voor het meedenken, is altijd fijn :)
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

delange schreef:Hier nog zo'n hond!! Kenzo heeft vanaf pup af aan ook al regelmatig last van diarree gehad. Het ene moment is het hartstikke stevig en een paar uur later kan het gelijk dun en breiig zijn. Hierdoor jankte hij ook regelmatig 's nachts omdat meneer eruit moest! Gelukkig gaf hij het altijd duidelijk aan en heeft hij het nooit binnen gedaan.
Ook hier al diverse soorten voedsel geprobeerd, regelmatig bij de DA geweest, waarschijnlijk gevoelige darmen, nu hypo allergeen voer zonder gluten geloof ik.
Nu gaat het eigenlijk wel aardig goed!!
Van de DA/dierenwinkel kregen we als tip om Kenzo 1x per week ander voedsel te geven. Dit om te voorkomen dat zijn darmen lui worden doordat ze zo gewend raken aan het voedsel. Kenzo kreeg dan 1 a 2 x per week vers (eend geloof ik) een paar uur later gelijk al stevige ontlasting en erg stinken :kots: (dit zou komen doordat de uitstulpingen in de darmen dicht slibben door altijd maar hetzelfde voedsel en door eenmaal per week ander voedsel te geven, worden de darmen weer geprikkeld en de afvalstoffen opgeschoond).
Ook hebben we enige tijd dagelijks Puur Spijsvertering Hond door zijn voer gedaan, dit omhult de diarree als het ware, waardoor kenzo minder last had van diarree en aandrang.
Geen giardia oid. Hij eet dan ook wel van alles wat los en vast zit :kots: dit zal ook niet bevorderlijk geweest zijn voor zijn darmen!! succes! Ben benieuwd wat er maandag uit komt.
Ja, aan de ene kant is het misschien beter dat hij een parasiet heeft. Die kunnen we dan gaan killen :wink: En is het daarna misschien eindelijk opgelost.
Maar aan de andere kant heb ik toch het liefst dat ie niet zo'n vies beest heeft, want dat schijnt idd niet altijd zo makkelijk te zijn om die kwijt te raken aangezien ze zich overal bevinden in je huis :(
Maar als ie niet zoiets heeft, dan moet ik het dus ergens anders gaan zoeken. En dan wordt de oorzaak vinden misschien weer lastig.
Maar hopelijk wordt ik maandag wat wijzer.
Zal eerst even afwachten :)
En hopen dat het nu snel afgelopen is.
Heb het idee dat hij wel wat actiever zou kunnen zijn als hij weer helemaal in orde is!
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Debby schreef:Zou toch om het uit te sluiten een Giardia test laten doen.

Dankjewel.
Ja ik wil ook zeker dat z'n ontlasting wordt onderzocht op giardia of andere enge beestjes.
Hopelijk is het niks!
Volgens mij is het erg vervelend, deze parasiet of niet?
Afwachten maar..
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

lucievd schreef:

Dankjewel.
Ja ik wil ook zeker dat z'n ontlasting wordt onderzocht op giardia of andere enge beestjes.
Hopelijk is het niks!
Afwachten maar..
Ook wij zijn bekend met diarree vanaf het begin.. Nadat we over gestapt waren van RC naar kvv ging zijn ontlasting echt HEEL erg vooruit, zeer mooie ontlasting! Ik gaf farmfood fresk, hart en pens zodat met de pens de darmflora geholpen werd. Nadat hij een jaar was hebben kwam het toch terug, dus (let op de test moet met 3 dagen ontlasting gedaan worden!!!!!! Van iedere ontlastingbeurt een beetje!!! Dit heb ik bij de eerste test ook niet gedaan en deze was schoon, maar giardia wordt niet bij iedere ontlastingbeurt uitgescheiden, vandaar dat je van iedere keer ontlasting van totaal 3 dagen moet mengen <deed de da> en testen) giardia test. Toen kwam eruit dat hij zeer duidelijk giardia had. Vanaf het ebgin was ik er al huiverig over.. Maargoed, schouders eronder en flink schoonmaken (heb je gelijk goeie voorjaarschoonmaak gehad :wink: )

Sterkte met flits!!!
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

lucievd schreef:

Dankjewel.
Hopelijk is het niks!
Afwachten maar..
Giardia is besmettelijk en net wat daantjuh85 ook al schreef je huis heeft meteen een voorjaars schoonmaak gehad..

Zou maandag even afwachten, het is wel verstandig om drie dagen ontlasting op te vangen (giardia zit niet in iedere ontlastingbeurt) dat zou je al kunnen doen heb je maandag meteen test materiaal bij je :wink: ..

Sterkte met je ventje..
Groetjes Debby en een poot van Fayth
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Kan ik de diarree ook als test ontlasting gebruiken of moet de ontlasting die ik wil laten onderzoeken wel een goede consistentie hebben? (dacht dat ik dat ergens had gelezen).
Ik zal eens kijken of de ontlasting nog wat beter wordt voor maandag zodat ik al van 3 dagen bij me heb. Zou wel handig zijn. Kun je dat gewoon bij elkaar in een wegwerppotje doen ofzo?
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Huub »

Bij de apotheek hebben ze urinecontainers voor ons dus maar prima voor de ontlasting van Flits kan niet open gaan in je tas of jaszak.

En mocht er niets uitkomen probeer dan eens energique speciaal.
Huub had constant diaree vanaf de dag dat hij hier was gekomen.
Ook aantal keer bij de dierenarts geweest en er was niets aan de hand met hem.
Toen energique gaan voeren en nu ben ik langzaamaan op de lotgering overgegaan (ook vers).
Nu gaat het heel erg goed.
Ik houd wel energique achter de hand maar het gaat zo goed.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Als het geen parasiet is kan het ook nog zijn dat hij zo verschillend reageert omdat zijn lichaam bepaalde voedingsstoffen de ene keer wel en de andere keer niet nodig heeft :wink:
Zo is bij onze Fust aan de ontlasting te zien wat ze nodig heeft (de labjes zijn daar minder sterk op). Dat betekent dat ik voor haar geen menu heb, maar letterlijk "op het oog" voer: als haar ontlasting droog is, krijgt ze meer spiervlees, als het dun is, maar bot en als het heel licht wordt wat meer orgaan. Oftewel: ze nemen selectief voedingsstoffen op en stoten af wat niet nodig is op dat moment. Zou dat bij Flits ook zo kunnen zijn misschien?
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Lupos schreef:Als het geen parasiet is kan het ook nog zijn dat hij zo verschillend reageert omdat zijn lichaam bepaalde voedingsstoffen de ene keer wel en de andere keer niet nodig heeft :wink:
Zo is bij onze Fust aan de ontlasting te zien wat ze nodig heeft (de labjes zijn daar minder sterk op). Dat betekent dat ik voor haar geen menu heb, maar letterlijk "op het oog" voer: als haar ontlasting droog is, krijgt ze meer spiervlees, als het dun is, maar bot en als het heel licht wordt wat meer orgaan. Oftewel: ze nemen selectief voedingsstoffen op en stoten af wat niet nodig is op dat moment. Zou dat bij Flits ook zo kunnen zijn misschien?
Misschien wel, ik zal er eens op gaan letten. Ik ga nu ook even goed bijhouden op welke dag(en) hij wel diarree heeft en wanneer niet. En dan kijken of het misschien met het voer te maken heeft.
Ik heb zijn menu nu zo ingedeeld dat hij eigenlijk elke dag wel iets van bot en spiervlees krijgt. En 2x in de week orgaan. En 2x in de week vis erbij. Misschien moet ik hem anders gaan voeren.
Maar eerst volgende week afwachten of het een parasiet is of niet. Als dat het niet is, moet ik het waarschijnlijk toch in het voedselgedeelte zoeken.
Hij is nu inmiddels alweer bijna 3 volle dagen aan de diarree. En ook echt vaak (ook al komt er niet altijd veel uit). Hij poept soms wel 8x op een dag en moet er 's nachts ook uit. Dus ik weet echt niet wat het nou is. Ik geef er ook probiotica bij. Hopelijk weet ik maandag meer, als het me tenminste lukt om nog wat normale ontlasting te verzamelen deze dagen.
Plaats reactie