hondenrugzak

Plaats hier informatie en vragen over alle hondenactiviteiten die niet onder een andere categorie vallen.
kelly1609

hondenrugzak

Ongelezen bericht door kelly1609 »

In de zomervakantie gaan wij met Joep naar Oostenrijk. We gaan daar lekker wandelen en we willen eigenlijk voor een Joep een goede rugzak. Op het internet kom je vanalles tegen... maar nu ben ik benieuwd welke jullie aanraden.

En heb je verder nog tips wat we echt moeten aanschaffen voor een wandelvakantie in oostenrijk?
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

niet

een hondenrug is niet om te dragen, zo ook dat een hond er niet is om te trekken, dus daar ook niet voor gefokt of voor gebouwd.

het is niet voor nix dat er een verbod is op honden om te trekken behoudens de 5 ras sledehonden die zijn er wel voor gefokt en gebouwd. helaas is dat voor het dragen niet (nog) ingesteld.
al me kinders uitgevlogen
miran&joost
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door miran&joost »

Wij zijn in 2010 geweest en denk dat het al zwaar genoeg is voor een hond. Enzo kwam een stuk gespierder terug.
Niets, maar dan ook niets, komt vrolijker op je afgelopen dan een kletsnatte lab met baggerpootjes !
Dee

Ongelezen bericht door Dee »

Ik zie de honden bij Cesar ook vaak met rugzak! Zijn idee is dat honden graag werken. maar misschien in de bergen idd een beetje heftig....??
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

dat is om de training extra zwaar te maken, dan gaat het sneller.

als jij sneller moe gemaakt wil worden wat ga je dan doen? wandelen met nix op je rug of wandelen met 20 kg? wat denk je dat het effect is dan?
Dee

Ongelezen bericht door Dee »

speurneus carola schreef:dat is om de training extra zwaar te maken, dan gaat het sneller.

als jij sneller moe gemaakt wil worden wat ga je dan doen? wandelen met nix op je rug of wandelen met 20 kg? wat denk je dat het effect is dan?
Vanwaar dat sarcastische toontje ineens?
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Het enige waar je goed op moet letten bij een rugzak is hoe de beide kanten bevestigd zijn aan de hond: gaat hij snel scheefhangen? -> niet nemen. En bij een reu is het ook belangrijk dat er geen tweede singelband aan het midden zit, want dat stoot tegen zijn piemeltje aan en dat jeukt/kietelt/irriteert :wink:
Om te voorkomen dat balast als een drinkbakje/water gaat verschuiven is het meest ideaal om een rugzak te nemen met verschillende vakjes, zodat hij steeds vast belast wordt en niet schommelt.
Indien je hond verder in een normale conditie is zonder enig overgewicht, kun je hem rustig zijn eigen water mee laten nemen (twee halfvolle flesjes van een halve liter, dus 250ml aan elke kant) is geen enkel probleem!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Waarom wil je spullen in een rugzak van je hond stoppen en nemen jullie zelf geen rugzak op de rug ?
Hier nemen wij tijdens wandelingen in Oostenrijk zelf altijd een rugzak mee met benodigheden voor de hond :)

Verder nemen wij altijd pawwax mee (voor eventuele schade aan de kussentjes), tekentang, een snuitje (voor de zekerheid als het ergens verplicht zou zijn, wat we tot nu toe nog nooit hebben meegemaakt) en water
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ik zal wel ouderwets zijn, maar waarom wil je hem een rugzak om doen?
Beperkt hem dat niet?

Als jullie veel geen wandelen (meer dan thuis) zou ik in ieder geval iets meenemen om zijn zooltjes goed te kunnen verzorgen.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

omdat een hond geen trek en lastdier is, wil je zelf je spullen niet dragen neem dan een ezeltje
kelly1609

Kay schreef:Waarom wil je spullen in een rugzak van je hond stoppen en nemen jullie zelf geen rugzak op de rug ?
Hier nemen wij tijdens wandelingen in Oostenrijk zelf altijd een rugzak mee met benodigheden voor de hond :)

Verder nemen wij altijd pawwax mee (voor eventuele schade aan de kussentjes), tekentang, een snuitje (voor de zekerheid als het ergens verplicht zou zijn, wat we tot nu toe nog nooit hebben meegemaakt) en water
Waar haal jij er uit dat wij zelf géén rugzak meenemen? Natuurlijk nemen wij zelf een rugzak mee! Ik ga Joep echt niet al mijn spullen laten dragen hoor! Maar zijn eigen drinken en eten kon in mijn ogen geen kwaad... en natuurlijk kan ik die ook in mijn eigen tas stoppen. Maar ik zie vaak genoeg honden met een rugzak lopen en ik dacht waarom niet?

Het is niet zo dat wij van 's ochtends vroeg tot s avonds laat gaan wandelen. We zijn vaak alweer rond een uur of 2/3 terug en we vertrekken niet om 8uur. Daarnaast pakken wij ook echt niet de zwaarste wandelingen want dat kan ik zelf met mijn reuma niet.

Bedankt voor je anderen adviezen, daar kan ik zeker iets mee!

Het valt me trouwens hier op dat je bijna nooit een gewoon antwoord krijgt. Je wordt hier vaak eerst aangevallen... gelukkig zijn er nog altijd mensen die wel een normaal antwoord geven. En tja misschien is een hondenrugzak geen goed idee... maar kan dat niet op een andere manier gezegd worden?

@Lupos, bedankt voor je tips! Daar heb ik iets aan!
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

val ik iemand aan, waar staat dat?????????

ik zeg gewoon hoe het is.... en dan kom jij met een ander doet het ook? zelfs cm wordt er gezegt... ik leg daarop uit waarom cesar dat doet, om een hele andere reden duidelijk dan dat jouw plannen zijn, ook met hele andere type honden als de meeste labjes hier...

maar als een ander van een rots springt het diepe water in, moet jij het dan ook??? of ben jij wijzer dan die ander??? zeker omdat het nu om een levend wezen gaat, omdat je hier komt op dit forum neem ik aan een liefhebber van je hond, je maatje bent.
kelly1609

Ik vind de toon van jouw eerste bericht niet heel vriendelijk nee. Maar zoals wel vaker op forums kunnen getypte berichten heel anders overkomen dan dat ze bedoeld zijn.

En Joep is zeker mijn maatje, en wil alleen het beste voor hem! ik kom hier op het forum voor informatie, en daarom heb ik dit topic geopend.

tuurlijk mag je daar dan aangeven dat het niet geschikt is voor een hond maar ik vind dat dit wel op een andere toon kan.

Als je zegt: ik zou dit niet doen omdat een hond daar niet voor geschikt is...
komt het al een stuk vriendelijker over... toch?
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

tsja kan jij wel vinden

heb geen andere toon, ik geef weer wat ik er van weet en jij doet er je voordeel mee of niet klaar 8)
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Kay schreef:, een snuitje (voor de zekerheid als het ergens verplicht zou zijn, wat we tot nu toe nog nooit hebben meegemaakt) en water

Is een muilkorfje in Oostenrijk niet verplicht, volgens mij wel, wij zijn er ook niet op gecontroleerd, maar ik zou hem wel meenemen
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
Plaats reactie