Sommige mensen zijn echte kiekens
- RaymondC
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Sommige mensen zijn echte kiekens
Gisteravond samen met de vrouw en honden op restaurant gegaan.
Ons vast restaurantje, dus al naar de tafel stappen waar we normaal zitten.
Zitten er daar een Oma en dochter samen met kleinkind.
Gelijk oh kijk boeboe, kind direct naar mijn honden toe.
Kindje was zo'n 1 jaar oud.
Dus ik gelijk, dat is niet zo verstandig hé.
Kent u mijn honden, weet u hoe ze reageren, heeft u gevraagd of het kindje naar de honden toe mag?
Het werd in eens stil, eh ja daar heb je wel gelijk in.
Ik daarop: "Nu heb je geluk dat deze honden goed luisteren, onder appél staan, lief zijn en kinderen gewoon".
Maar wat als de kleine met iets te eten loopt, en mijn hond hapt er naar.
Of mijn hond loopt tegen het kindje aan, ze is nog klein en op gelijke hoogte met mijn honden.
Dan ben ik degene die slechte honden heeft.
Gaan dus ergens anders zitten, nog geen 5 minuten erna, kindje toch wel weer onderweg naar mijn honden.
Gelukkig dat de moeder reageert, en kindje op pakt en bij haar neemt.
Echt sommige mensen zien een vrolijke Labrador, en Golden Retriever pup van 6 maanden en willen gelijk erop af duiken.
Echter deze week ook een hele mooie ervaring.
Aan het trainen met de fokker, de pup zit en ben dus bezig met steady oefening.
Komt er een meisje aan op de fiets, stapt af.
En wacht even tot ik bij me hond ben.
Neemt de fiets aan haar hand, en als ze vlakbij de hond is vraagt ze of ze deze mag aanhalen.
Ik hierop, liever niet want we zijn aan het trainen.
Maar ik vind het heel goed van je dat je het vraagt, de volgende keer mag je hem aanhalen. (wij trainen daar regelmatig, dus zal dat meisje nog wel eens tegen komen).
Ons vast restaurantje, dus al naar de tafel stappen waar we normaal zitten.
Zitten er daar een Oma en dochter samen met kleinkind.
Gelijk oh kijk boeboe, kind direct naar mijn honden toe.
Kindje was zo'n 1 jaar oud.
Dus ik gelijk, dat is niet zo verstandig hé.
Kent u mijn honden, weet u hoe ze reageren, heeft u gevraagd of het kindje naar de honden toe mag?
Het werd in eens stil, eh ja daar heb je wel gelijk in.
Ik daarop: "Nu heb je geluk dat deze honden goed luisteren, onder appél staan, lief zijn en kinderen gewoon".
Maar wat als de kleine met iets te eten loopt, en mijn hond hapt er naar.
Of mijn hond loopt tegen het kindje aan, ze is nog klein en op gelijke hoogte met mijn honden.
Dan ben ik degene die slechte honden heeft.
Gaan dus ergens anders zitten, nog geen 5 minuten erna, kindje toch wel weer onderweg naar mijn honden.
Gelukkig dat de moeder reageert, en kindje op pakt en bij haar neemt.
Echt sommige mensen zien een vrolijke Labrador, en Golden Retriever pup van 6 maanden en willen gelijk erop af duiken.
Echter deze week ook een hele mooie ervaring.
Aan het trainen met de fokker, de pup zit en ben dus bezig met steady oefening.
Komt er een meisje aan op de fiets, stapt af.
En wacht even tot ik bij me hond ben.
Neemt de fiets aan haar hand, en als ze vlakbij de hond is vraagt ze of ze deze mag aanhalen.
Ik hierop, liever niet want we zijn aan het trainen.
Maar ik vind het heel goed van je dat je het vraagt, de volgende keer mag je hem aanhalen. (wij trainen daar regelmatig, dus zal dat meisje nog wel eens tegen komen).
-
Nino&Toosje
- Speurneus

Och ja, dat herken ik wel. Vorig jaar in Twente, ik zat op een terras, het was bloedheet, dus had ik de honden met een bak water op enkele meters afstand onder een struik gelegd. Ik zat achter een sorbet met iemand te kletsen. Plotseling hoorde ik iets: een vader had zijn kleine zoon tussen mijn honden gezet om een foto te maken.
Zijn reactie op mijn commentaar: ach, als de honden niet lief zouden zijn , zouden ze niet los onder de struik liggen.
Zijn reactie op mijn commentaar: ach, als de honden niet lief zouden zijn , zouden ze niet los onder de struik liggen.
- RaymondC
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
-
roef
- Speurneus

ja maar een labrador is toch altijd lief?
deze kreeg ik naar mijn hoofd toen een moeder in de vakantie een dreumes op roef af stuurde...toe maar aaien dat zijn lieve hondjes
tja lief is hij zeker,maar naar hele kleine kinderen ben ik echt wel voorzichtig.
deze kreeg ik naar mijn hoofd toen een moeder in de vakantie een dreumes op roef af stuurde...toe maar aaien dat zijn lieve hondjes
tja lief is hij zeker,maar naar hele kleine kinderen ben ik echt wel voorzichtig.
- RaymondC
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Heb deze "discussie" ook op hondenvrienden.be gezet.
En daar gaan de reacties nog veel verder.
Neem je toch je hond niet mee op restaurant, tot waarom niet meenemen.
Het gaat mij om het principe:
vraag het gewoon of het goed is om de hond te aaien.
@roef,
jij krijgt het zelfs zover dat auto's voluit in de remmen vliegen om je pupsel te aaien.
@roef,
jij krijgt het zelfs zover dat auto's voluit in de remmen vliegen om je pupsel te aaien.
-
roef
- Speurneus

ja dat was echt wel het toppunt hoor!RaymondC schreef:Heb deze "discussie" ook op hondenvrienden.be gezet.
@roef,
-
Wil enCo
- Hele grote hondenneus

Poeh,ik moet opeens denken aan ouwe Mac, onze eerste lab.Weliswaar een blindegeleide hond die bij ons zijn pensioen mocht vieren maar toch.
Ik sta bij de xenos iets af te rekenen,Mac wacht buiten en ik zie opeens een meisje van een jaar of 2,( nou ze kon net lopen) Mac VOL op zn bek zoenen!
Jaaahaa,zij is dol op honden ,riep haar moeder verrukt.
En ik heb haar toen ook uit moeten leggen dat deze hond Godzijdank Mac heette en dat niet elke hond zo is .
Ik sta bij de xenos iets af te rekenen,Mac wacht buiten en ik zie opeens een meisje van een jaar of 2,( nou ze kon net lopen) Mac VOL op zn bek zoenen!
Jaaahaa,zij is dol op honden ,riep haar moeder verrukt.
En ik heb haar toen ook uit moeten leggen dat deze hond Godzijdank Mac heette en dat niet elke hond zo is .
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)
:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
-
Els
- Speurneus

Tja en wij hebben de keerzijde meegemaakt. Ik woonde destijds naast een bso en een van die leidsters liet steevast de hele groep kinderen naar Max toe komen, ook na een boze reactie van mijn kant. Want ik had een labrador en die doen toch nooit wat..Maar Max voelde zich op een bepaald moment bedreigd en zei hap.
Goddank hapte ie mis, bewust of onbewust daar ben ik nooit helemaal uit gekomen.
Maar ja, toen had ik het dus gedaan he? Valse hond, aangifte bij de wijkagent, huisbezoek van de politie(Max kwam hem begroeten met zn pluche krokodil
), heel vervelend allemaal.
Uiteindelijk is er een agent van het hondenteam met zn hond naar die bso gegaan en heeft daar uitleg gegeven over omgaan met honden. Daarna is er niks meer gebeurt en hield de leidster afstand van de hondenbezitters. Jammer dat het zover heeft moeten komen.
Maar ja, toen had ik het dus gedaan he? Valse hond, aangifte bij de wijkagent, huisbezoek van de politie(Max kwam hem begroeten met zn pluche krokodil
Uiteindelijk is er een agent van het hondenteam met zn hond naar die bso gegaan en heeft daar uitleg gegeven over omgaan met honden. Daarna is er niks meer gebeurt en hield de leidster afstand van de hondenbezitters. Jammer dat het zover heeft moeten komen.
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
-
Pandora
- Speurneus

Heel vervelend dit!Els schreef:Tja en wij hebben de keerzijde meegemaakt. Ik woonde destijds naast een bso en een van die leidsters liet steevast de hele groep kinderen naar Max toe komen, ook na een boze reactie van mijn kant. Want ik had een labrador en die doen toch nooit wat..Maar Max voelde zich op een bepaald moment bedreigd en zei hap.Goddank hapte ie mis, bewust of onbewust daar ben ik nooit helemaal uit gekomen.
Maar ja, toen had ik het dus gedaan he? Valse hond, aangifte bij de wijkagent, huisbezoek van de politie(Max kwam hem begroeten met zn pluche krokodil), heel vervelend allemaal.
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

-
Pandora
- Speurneus

-
Pandora
- Speurneus

Wij hebben ook regelmatig dit soort dwaasheden meegemaakt:
In een restaurant zitten, Pandora en Ramses netjes onder de tafel zodat niemand er last van heeft, wij zitten te eten maar verderop een familie met kinderen die gewoon onder onze tafel duiken om zich met de honden te bemoeien en geen ouder die hier iets van zegt of vraagt of wij hier bezwaar tegen hebben, die vonden dat maar normaal.
Op de boot naar Ameland, wederom de honden keurig onder de tafel, en ouders die van een afstand hun kinderen naar de honden toesturen om te aaien "Ga maar hondje aaien!" zonder iets te vragen en dus ook kinderen die er zo bovenop willen duiken. Daar hebben we toen een stokje voorgestoken.
Nu zijn Pandora en Ramses wat kinderen betreft zeer tolerant maar ja... van een afstandje zie je dat niet en ik heb er niet altijd zin in. Als het netjes gevraagd wordt is het een ander verhaal
In een restaurant zitten, Pandora en Ramses netjes onder de tafel zodat niemand er last van heeft, wij zitten te eten maar verderop een familie met kinderen die gewoon onder onze tafel duiken om zich met de honden te bemoeien en geen ouder die hier iets van zegt of vraagt of wij hier bezwaar tegen hebben, die vonden dat maar normaal.
Op de boot naar Ameland, wederom de honden keurig onder de tafel, en ouders die van een afstand hun kinderen naar de honden toesturen om te aaien "Ga maar hondje aaien!" zonder iets te vragen en dus ook kinderen die er zo bovenop willen duiken. Daar hebben we toen een stokje voorgestoken.
Nu zijn Pandora en Ramses wat kinderen betreft zeer tolerant maar ja... van een afstandje zie je dat niet en ik heb er niet altijd zin in. Als het netjes gevraagd wordt is het een ander verhaal
Groetjes van Brigitte & Zoo

- RaymondC
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Zaterdag nog voor gehad.
Wandelen met de hondjes, en Oma en kindjes die de honden willen aaien.
Maar was precies op tijd, en zei van ken jij deze hondjes?
Dat meisje reageerde gelijk van, Nee, mag ik de hondjes aaien.
Het goed uitgelgd zowel aan Oma als de kindjes.
En Oma zei ook, je hebt helemaal gelijk, maar ja wij staan daar eigenlijk niet bij stil.
Wandelen met de hondjes, en Oma en kindjes die de honden willen aaien.
Maar was precies op tijd, en zei van ken jij deze hondjes?
Dat meisje reageerde gelijk van, Nee, mag ik de hondjes aaien.
Het goed uitgelgd zowel aan Oma als de kindjes.
En Oma zei ook, je hebt helemaal gelijk, maar ja wij staan daar eigenlijk niet bij stil.
-
Aldinne
- Middelgrote hondenneus

Ja, en als het wel mis gaat is gelijk de hond de schuldige..
Onze cursusleider vertelde een verhaal van een labardor die ze hebben moeten laten inslapen, omdat hij van zich af had gebeten naar kinderen toe.. Nu bleek bij de atopsie dat hij 4 nietjes in z'n oren had.. Na de 4e keer, pikte hij het dus niet meer.. Erg niet!!
Onze cursusleider vertelde een verhaal van een labardor die ze hebben moeten laten inslapen, omdat hij van zich af had gebeten naar kinderen toe.. Nu bleek bij de atopsie dat hij 4 nietjes in z'n oren had.. Na de 4e keer, pikte hij het dus niet meer.. Erg niet!!
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun