Isa moet worden geopereerd:(

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
MarlinH

Isa moet worden geopereerd:(

Ongelezen bericht door MarlinH »

Misschien kennen sommige op t forum Isa nog wel, een zwart labradorteefje van inmiddels 4 jaar oud.

Zij is in 2010 2 keer bij Mevrouw Krooshof in Hilversum geweest voor een knieblessure. Er was speling te voelen in de knie, maar wel een duidelijke stop. Daarom hield ze het op lichte beschadiging van het kraakbeen waar aan niets hoeft te gebeuren.

Het is een hele tijd goed gegaan, af en toe een pasje mank als ze vanuit rust op stond en een lange wandeling had gemaakt, maar verder niet zo ernstig.

Tot zondag. Ze was in de morgen naar het park geweest en smiddags naar het strand. Daar begon ze wat voorzichtig te lopen, maar eenmaal thuis stond ze op 3 poten. Ze had er echt pijn aan. Dit bleef maandag ook nog zo, en vanaf dinsdag begon ze weer te stappen op de poot en inmiddels kan ze ook draven en galopperen op alle poten, maar niog niet goed. Je ziet de afwijking duidelijk en ook als ze gaat zitten of liggen zie je het. Gelukkig konden we vandaag weer bij Mevr krooshof terecht.

Zij heeft haar bekeken en is tot de conclusie gekomen dat haar knie wel echt kapot is. De kruisband en/of de meniscus. Isa heeft 2 jaar lang met de blessure gelopen, zonder pijn, en heeft hierdoor haar spieropbouw zo opgebouwd dat zij de kruisband is gaan ontlasten. Dit is zeer gunstig. Zij heeft besloten dat ze geopeerd moet worden, en we kunnen komende dinsdag al bij haar terecht. Ze is in goede conditie en is mooi slank dus dit zijn allemaal voordelen voor haar herstel.

Toch is het natuurlijk heel vervelend dat ze geopereerd moet worden, maar in het belang van het beestje toch noodzakelijk. De band kan volledig knappen, voor zover dit nog niet gebeurd is, maar dit kon ze zo niet voelen, of de meniscus kan verder beschadigen.

Iemand tips om het Isa zo prettig mogelijk te maken na haar operatie?
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

Wat vervelend dat Isa geopereerd moet worden :(

Een knieoperatie is niet niks. Wat gaan ze precies doen? In ieder geval is ze bij dr. Krooshof in goede handen, mijn Pien is zelf ook door haar aan haar knie geopereerd (patella luxatie). Ik vind haar een erg prettig en kundig iemand en vertrouw haar ook echt mijn honden toe.

Na de operatie zal Isa wel even heel zielig zijn, vooral de eerste dag/nacht :( . Wij zijn de eerste paar dagen bij Pien in de woonkamer gaan slapen, ook zodat ze niet steeds aan de pleister ging likken. De eerste nacht was bij ons een ramp, ze kon niet verliggen en zat continu te piepen... Niet van de pijn, maar van de uitwerking van de narcose. Je kunt daar helaas niet veel aan doen op de moment :( . Maar waarschijnlijk krijg je wel pijnstilling mee wat je daarna wel mag gaan geven. Pien liep de eerste paar dagen ook op drie poten, ik geloof pas na een week dat ze haar geopereerde poot weer heel voorzicht ging gebruiken. Maar de revalidatie duurt lang helaas en het is wel echt belangrijk dat je haar rustig houdt zodat ze geen gekke bewegingen maakt met haar knie.

Hopelijk valt het bij jullie Isa mee! En straks kan ze weer rennen/vliegen/zwemmen zonder dat ze er nog last van heeft, daar doe je het uiteindelijk voor :)

Heel veel sterkte alvast voor dinsdag!! :)
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Veel sterkte met de operatie en het herstel van Isa!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Zeros&Mac

Ongelezen bericht door Zeros&Mac »

Aaah arme Isa :( heel veel sterkte alvast!
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

He bah :( Heel veel sterkte!
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Heel veel sterkte!
Janneke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Janneke »

Bah! klinkt niet goed! Veel sterkte ermee!
Afbeelding
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Sterkte en beterschap met Isa :groteknuffel:
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Sterkte! Duimen draaien voor een succesvolle operatie en revalidatie. :duimen: :goodluck:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
MarlinH

isa

Ongelezen bericht door MarlinH »

Ja, idd ze krijgt pijnstillers mee voor 10 dagen.
Wat ze gaat doen kon ze niet zeggen, ze moet hem echt eerst opensnijden om te zien hoe erg de knie beschadigt is.

Gister heeft isa nog even lekker kunnen rennen in t park, ze mocht van Krooshof nog even lekker doen wat ze wou omdat ze dat voorlopig allemaal niet meer kan.

Vanmiddag moet ze, t arme diertje, we moeten er om 3 uur zijn en als Krooshof klaar is met de andere honden opereren dan doet ze isa, hoe laat weet ik dus niet.

Hoop echt dat alles goed gaat en dat ze niet heel veel pijn heeft straks. Het is een bikkel maar als ze pijn heeft is ze echt onwijs zielig.

Ik ga inderdaad vanavond bij haar slapen of ik leg haar kussen bij mij op de kamer. Even zien wat het handigst is.

Ze kunnen niet buigen he, met de poot, dus hoe kan ze daar haar behoeftes doen? Toen ze van de week op 3 poten liep stelde ze het ook al de hele tijd uit omdat het haar zeer deed. Na de operatie heeft ze waarschijnlijk nog veel meer pijn.

Ik zal een update plaatsen na haar operatie.
Bedankt voor de reacties!
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Sterkte vandaag en ook wij zullen duimen voor een voorspoedige operatie en herstel. :duimen: :goodluck:
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Sterkte vanmiddag en de tijd erna.
Ik hoop voor jullie dat het allemaal mee blijkt te vallen vanmiddag.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Re: isa

Ongelezen bericht door rimanime »

MarlinH schreef:Ze kunnen niet buigen he, met de poot, dus hoe kan ze daar haar behoeftes doen? Toen ze van de week op 3 poten liep stelde ze het ook al de hele tijd uit omdat het haar zeer deed. Na de operatie heeft ze waarschijnlijk nog veel meer pijn.
Lola vond het erg fijn dat wij haar ondersteunde met een zachte sjaal/das onder haar buik zodat je haar als het ware de zwaarste belasting van haar poot afhaalt en als ze moet zitten om haar behoefte te doen ze extra ondersteuning heeft.

Succes en sterkte met je grietje.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

Sterkte vanmiddag!!

Pien liep de eerste paar dagen ook op 3 poten en het is inderdaad lastig voor ze om dan te plassen/poepen omdat ze die poot natuurlijk niet willen belasten. Maar toch lukt het ze hoor. Pien wilde ook heel hard lopen/rennen op drie poten, op de een of andere manier kunnen ze toch best goed lopen op drie poten. Het kost alleen wel veel energie. Maar de eerst komende tijd zullen jullie toch alleen even naar het uitlaadveldje gaan en weer terug denk ik, dat zijn echt maar korte stukjes.

Succes! :)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik lees het nu pas :oops:
heel veel succes dadelijk Marlin.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Plaats reactie