Oorontsteking

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Janneke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Oorontsteking

Ongelezen bericht door Janneke »

Nja...na 12 jaar lang een labje te hebben gehad die van een gewone oorontsteking tot olifantenoor tot bloedoor tot schrompel oor ging, had ik gehoopt dat het met Tjinta niet zo zou zijn.
Er was hoop want ze was al een en nog geen ontsteking(Tara had dat al op die leeftijd) maarja...je blijft er paranoide voor en ik controleer dan de oortjes ook regelmatig! Macht der gewoonte...
Vorige week viel het me al op dat ze er al iets meer last van had, maar ze had ook een "cold water tail" dus ik dacht dat het dat meer was...toch maar even met afgekoelt gekookt water schoonmaken en ik dacht dat het wel goed was...maar deze week keek ik weer een paar keer en naar goed links te kijken zag ik tog binnenin wat drap.

Dus toch maar voor de zekerheid een afspraak gemaakt bij de DA vanmiddag...en ja hoor, het was raak. Links een oorontsteking. :( Kuurtje van een paar daagjes en volgende week ter controle terug. Zoals mijn DA zei "het is nog niet Tara erg, maar je bent op redelijk op tijd" (ik vond het wel een leuke uitspraak gezien de geschiedenis)

Hij zei wel dat het kon dat ze last had van voedsel allergie(ook vanwege wat andere dingen) en ik het in de gaten moest houden...anders maar beginnen met een eliminatie dieet....en hoe...hij stelde BARFen voor(vond ik wel leuk/goed om te horen van de DA waarvan de assistente mij nog een tijd geleden afkraakte vanwege KVV...maar hij was er juist fan van! :applaus: ) maar daar ben ik nog te mieterig voor met al die hele stukken vlees/bot/orgaan etc. :oops: dus nu maar op zoek naar een hypo -alergene(sp?) brok voor de zekerheid....
Afbeelding
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Keo heeft nu een hypo-allergene brok Hills z/d na vele oorontstekingen en 3x aan de diarree gedurende het afgelopen half jaar.

Maar misschien is Tjinta's oorontsteking wel eenmalig. Zou eerst even afkijken denk ik...

Wel cool van je da dat hij openstaat voor vers voer. De mijne ook. We moeten nog e.e.a. uit gaan proberen nu. Ik weet nu iig al dat Keo pensstaafjes goed verdraagt naast zijn voer :D
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Als je een hypo allergene brok gaat voeren weet je eigenlijk nog niets vwb de eventuele voedselallergie.
Welke kvv geef je nu?
Janneke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Janneke »

@esmoezie, ik wacht zeker nog even af, maar ik was al niet zo tevreden met Tjinta's brokken(regelmatig krabben/slechte poep/niet perfecte vacht naar mijn mening) dus ik wilde al over stappen, maar het kiezen is zo moeilijk!

En haar op dezelfde brokken als Tara zetten is niet mogelijk, want die kreeg Hills J/D ivm haar atrose! Plus dat voer is heel duur vind ik!

@roos: Ik geef door de weeks Nutro(na aanzien dat Royal Canin totaal niet werkte voor Tjinta en ze Nutro ipv bij de dierenzaak aanraade).
Ik geef in het weekend of Alaska(verschillende smaken) of Prins...en ik weet dat die tweede niet officiele goede KVV is, maar als mijn ouders haar eten geven weigeren ze de worste(ruikt smerig en ziet er vies uit volgens hen) te geven, dus dan krijgt ze Prins kvv(die burgers) en dat was het makkelijkste/beste KVV van burgers volgens de dierenzaak. Ik vroeg ook naar Duck(ook burgers) die ze hadden maar dat was volgens hen niet zo goed. :?

Oh en ik wil graag brokken door de weeks blijven voeren ivm dat het makkelijker is! Vooral als ik haar zelf niet eten geef. ;)

Eerst even afwachten hoe het gaat. Ik merkte vanochtend al dat Tjinta wat vrolijker was en met gemak mij haar oortjes liet doen en het daarna ook de oren met rust liet :)
Afbeelding
Plaats reactie