Dermatoloog

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Dermatoloog

Ongelezen bericht door corretje »

Vandaag met Diezel naar de dermatoloog geweest. Hij heeft telkens last van veel jeuk in zijn liezen, oksels en pootjes. (zie vorige topic)

Had al een mail naar ze gestuurd en moest een heel formulier invullen. Had de status van onze DA ook mee. Eerst een heel gesprek gehad met de arts over hoe en wat. Wanneer hij jeuk heeft en waar. Vertelt over de brokken van Hills de Z/D dat dat niet ging en vertelt toen de sloten bevroren waren dat hij er toen geen last meer van had. Zij dacht dus ook dat het geen voedselallergie zou zijn, omdat Diezel er flink van aan de diarree was. Ook had hij goed gereageerd op een injectie die hij van onze eigen DA had gehad.

Tijdens het gesprek moest ie op de tafel, dus het baasje hem op tafel gezet. Vond ie eigenlijk wel goed, terwijl ie bij onze eigen DA achter mij kruipt van angst. Hij was aardig rustig moet ik zeggen. Later heeft de dokter huidkrabsels genomen. Meneer ging netjes op zijn zij/rug liggen, zodat de DA de krabsel kon nemen en ook haartjes om te kijken of hij geen parasieten e.d had. Er was gelukkig niets te zien. Toen hebben we besloten dat ze maar bloed moest prikken. Dat adviseerde ze ook. Toen moest meneer ff draaien op de tafel en dat was toch eng :confused: Maar hij was zo braaf toen ze zijn pootje deed scheren en bloed deed afnemen. Hij bleef zo braaf liggen :verliefd1: Op een gegeven moment lag ie zelfs in de armen van zijn baasje te slapen :verliefd1:

Over 2 weken ongeveer krijgen we uitslag of ie ergens allergisch voor is. Nu moet ie aan de AB kuur en we hebben een shampoo meegekregen om hem 1 x per week mee te wassen. Ik ben erg benieuwd wat eruit komt. Dan weten we tenminste wat meer en kunnen we er hopelijk wat aan doen.

Nu de vraag hoe hou ik hem uit de sloten?? In ons park vlak bij ons huis is het een en al sloot. Denk dat ik maar een lange lijn koop om hem toch vrijheid te geven. Als ik alleen ben gaat ie er niet in. Dat doet ie alleen als hij met vriendjes speelt. Of ergens anders buiten het dorp wandelen. We zien het wel.

Groetjes van Corine en van Diezel
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Inderdaad voorlopig even aan de lijn als je bij water in de buurt bent. :)

Veel succes, ben benieuwd wat de bevindingen zullen zijn!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Plaats reactie