Grrr, wat een vervelende mensen!!!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Grrr, wat een vervelende mensen!!!

Ongelezen bericht door KimenBart »

Oh, wat was ik boos gisteren :evil:!!! Het gaat steeds beter met Luna dr pootje. Vandaag krijgen we ook de uitslag van de da(van het doorsturen van de foto's).
Maar goed, gisteren met haar naar het strand gegaan. We wilden haar laten zwemmen omdat dat goed is voor dr poot. Aangezien ze natuurlijk niet in het mulle zand mag lopen, heeft mn vriend haar gedragen tot we bij het water waren. Eenmaal in het water heeft ze heerlijk gezwommen :klasse: !
Na het zwemmen hetzelfde ritueel. Dus mijn vriend heeft de kletsnatte Luna terug naar de auto gedragen(lief he!). Eenmaal bij de auto liet ik haar drinken. Komt er een man met een herder aan, die liep uiteraard los. Luna had die hond helemaal niet gezien en ineens staat die hond aan haar achterste te snuffelen. Hup luna meteen wild en wil gaan springen etc. Dat mag natuurlijk niet, dus mn vriend zei tegen die man dat ie zijn hond bij zich moest houden. Na 20x roepen ging die herder weer weg, dus wij tillen luna in de auto. Komt die rothond(sorry voor mn bewoordingen, maar ik was echt boos) ineens weer teruggerend. Van enthousiasme springt luna bijna uit de kofferbak!! Dus mn vriend weer naar die man roepen dat ie zijn hond bij zich moeten houden en aan moet lijnen als ie zo slecht luistert. Zegt die vent "ja, wat doen jullie hier, laat je hond lekker op een kleedje thuis als je hier niet tegen kan". Zoooo, dat schoot echt verkeerd. Ik heb als een viswijf :evil: staan schreeuwen tegen die man. Dat ze blessure heeft en dat we daarom zo voorzichtig doen etc. Nou, het maakte indruk want hij was meteen weg.
Het maakt me erg boos dat er zulke domme hondeneigenaren zijn. En dit plaatsen lucht me enorm op :)
Gelukkig vond luna het zwemmen helemaal geweldig, dus zeker voor herhaling vatbaar!
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Herkenbaar en zeker heel vervelend :? Gelukkig heeft Luna wel genoten van het zwemmen :wink:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Sorry, misschien lees ik het niet goed maar die herder deed toch niks? Of sprong ie ook in je achterbak?
Als ik mijn hond in de kofferbak doe en er komt een andere hond aan, doe ik of de klep dicht of geef mijn hond het commando blijf.
Die man genoot wellicht ook van zn wandeling, op het strand lopen nou eenmaal veel honden in het weekend, maar waar is tegenwoordig de verdraagzaamheid gebleven onderling?

Als jouw hond een blessure heeft of aan het revalideren is moet je niet op zondag naar een gebied gaan met heel veel honden, dan zoek je dit soort situaties op. Ik snap je reactie wel, maar vind het in dit geval niet terecht.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door KimenBart »

Hallo els.

Er waren verder geen anderen daar. Ik ga expres naar een stuk waarvan ik weet dat er praktisch nooit mensen komen.

En het commando blijf zijn we aan het trainen, ze is echter pas net 7 maanden. Dus blijft ze nog niet altijd zitten. Wel top dat jou hond dat beheerst! :-)

Als wij anderen zien, lijnen we onze hond aan zodat niemand last van ons kan hebben. En we laten haar al helemaal niet bij bij een andere hond komen als de eigenaren een minuut geleden nog gevraagd hebben of je je hond bij je wilt houden.

Ik ben zeker wel verdraagzaam, maar niet als het op de gezondheid van mijn hond aankomt.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Dan nog vind ik het niet netjes dat je als een viswijf tekeer gaat. Maar goed, dat is mijn mening. :)
Strand is losloopgebied, die meneer stond net zo goed in zn recht om zn hond los te laten.
Die meneer kon niet ruiken dat jou hond ziek is, die dacht wellicht er niet bij na, of snapte de commotie niet zo goed. En helaas zijn de meeste hondenbezitters niet zo sociaal dat ze hun hondjes aanlijnen als er een andere hond aankomt.

Hopelijk knapt je hondje snel op. Beterschap.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ik zie dat revalideren in zee niet zo zitten, er an een sterke onderstroom zijn die heel veel ineens abrupt kunnen opkomen en dus moet je hondje ineens veel actie leveren, plotselinge actie van de spieren is met revalideren juist niet gewenst.

stilstaand water daar en tegen geleid en ondersteund de spieren juist.

zee water heeft een ondergrond die heel verschillend afloopt dus onder het zwemmen kan het ineens zijn dat je hondje moet lopen door het terug trekken de water, ok deze overgangen zijn denk ik niet echt goed voor revaliderend zwemmen. en het echt kunnen zwemmen in dieper water is aan ze vaak een end weg.

ik zou juist een kalm meertje opgezocht hebben om hem daar te laten zwemmen, bij de fysiotherapeut in de waterbak gaat het ook om het rustige drijven en bewegen onder water het heen en weer gegooi van de golven in de zee is het tegenover gestelde
al me kinders uitgevlogen
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Nou ik kan me wel voorstellen dat als je hond een blessure heeft je niet zit te wachten op andere honden die niet onder appél staan.
Als je eerst al aangeeft dat je hond een blessure heeft en iemand vind het nog niet nodig om dan zijn/haar hond bij zich te houden kan ik me voorstellen dat je dan geïrriteerd raakt, dan kan een andere hond nog zo lief zijn maar daar gaat het in dat geval dan toch niet om, het gaat om een eigenaar die het niet nodig vind om een hond even bij zich te roepen.
En natuurlijk moeten we ook wel wat van elkaar kunnen hebben :wink: maar ik herken het wel hoor, toen Noah aan het revalideren was was ik ook heel voorzichtig met hem en soms net even wat sneller geïrriteerd dan normaal :wink:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Tess »

Hallo Kim,

Ik kan jou reactie ook goed begrijpen. Strand is immers losloopgebied, maar wel als de honden onder appel staan. Bailey heeft hier ook veel moeite mee, en ik weet hoe die kan zijn naar andere honden/mensen,
dus zodra wij iemand zien, lijnen wij hem ook aan.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Nou Els, dat ben ik niet met je eens. Als je de eerste keer al verzoekt of iemand zijn hond wil meenemen en dan nog zo nonchalant wegloopt kan ik me de reactie van Luna's baasje meer dan voorstellen! Jij hebt het over verdraagzaamheid: waar was die bij die meneer de eerste keer überhaupt?

Wel ben ik het eens met Carola, zeewater is verraderlijk en kan bij je hondje meer schade toebrengen dan het al heeft... alleen de golvende bewegingen maken het al oneffen, en oncontroleerbaar.

Heb je niet in de buurt een meertje of iets dergelijks? Zeker nu het warmer wordt kun je lekker meelopen (ik doe lieslaarzen aan als het kouder is) zodat de hond helemaal rechtlijnig kan zwemmen zonder gekke bewegingen te maken :)

Sterkte met de revalidatie!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

Ik was er niet bij en weet dus ook niet hoe de toon van het gesprek was. Misschien had die man ook een enthousiaste hond en vind het dan ook nog moeilijk te luisteren ( dus beiden honden enthousiast en niet onder appèl op dat moment). Dan is uitfoeieren niet zo handig en is de defensieve reactie wel een logisch gevolg. Misschien kun je het beter kort en duidelijk maar vriendelijk kenbaar maken dat je hond niet mag springen en daarom bij je houdt. Dan zullen de meeste mensen wel inzet tonen om hun hond weg te houden.
Wel lastig hoor, ik ken het en het is heel lastig om je hond te behoeden voor anderen. Dan pas merk je hoeveel mensen hun hond gewoon laten afstuiven.
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Floortje Faun »

Ik heb ook een gloeiende hekel aan mensen die zonder boe of ba hun hond zomaar op jouw hond af laten stormen.
Sociaal contact: ja, graag! Heel graag zelfs! Maar dan wel na eerst even beleefd te vragen.
Lijkt me voor hun hond toch ook beter? Je wilt je hondbv. per ongeluk toch niet laten afstormen op een agressieve hond?

Helaas lijkt het helemaal niet te helpen als je er die mensen op aanspreekt.
Wat, in mijn ervaring, wel helpt, is meteen zeggen dat je hond geblesseerd/geopereerd is. Zelfs die mensen die helemaal niets aan hun hond te zeggen hebben en dat ook niet nodig schijnen te vinden, houden hun hond meteen bij zich.

En dat je hebt staan roepen als een viswijf... dat heb ik ook wel eens gedaan. Soms heb je er gewoon zo genoeg van dat het er even uit moet.

Ik wens Luna veel beterschap!!!
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.
Plaats reactie