Gruwelen van zijn tabletten

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Gruwelen van zijn tabletten

Ongelezen bericht door corretje »

Diezel heeft vanwege een vermoedden van een allergie een antibiotica kuur gekregen, omdat zijn huid zo rood was. Wat ontstoken.
Nu walgt ie van de tabletten. Het is zo komisch gezicht. :D In het begin konden we het nog wel gewoon achter in zijn bek stoppen. Nu begint hij heel erg met zijn bek te klapperen. :? Dus je moet uitkijken dat je vingers er niet tussen komen. Nu doe ik het tabletje tussen een stukje vlees in zijn voerbak en meneer eet het netjes op!

Vanavond heb ik ook zo gelachen. Ik had een tablet in mijn hand en hield het voor zijn neus. Hij begon helemaal met zijn kop te schudden en rare geluiden te maken of hij ging kokhalzen. Het leek zo grappig. En hij draait dan ook echt zijn kop weg.

Hebben jullie honden dat ook wel eens gehad?? Diezel vindt ze dus echt super goor. Kan ik me ook voorstellen want ze stinken ook heel erg :D

Groetjes van Corine
kate
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door kate »

Wel fijn dat ie zijn medicijnen toch binnenkrijgt dmv een stukje vlees.

Guus is niet bepaald kieskeurig. Tabletje samen met een brokje uit de hand, hap slik weg.
Afbeelding
Carla
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Carla »

Die van ons zijn ook niet zo moeilijk. Of we krijgen ze al met een smaakje eraan en dan zijn ze zo op. Anders door het eten of door de ontbijtkoek en weg is het..

Zal wel een koddig gezicht zijn.

carla
Jarco: 12-5-2007 (in huis sinds 21-1-17)

Bo: 5-3-2004 (overleden 6-2-17)
Harley: 5-3-2004 (overleden 13-12-13)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik pak een lepeltje met pindakaas en doe daar de pillen in....knappe hond die ze dan uit kan spugen :twisted:
zo deed ik dat iedere dag voor James zijn medicijnen ,4 pillen 2x per dag :? en nr 5 tussen door.
als James de blisters al hoorde rende hij de andere kant op in het begin,na dat ik begon met pindakaas rende hij snel de keuken in om een lepeltje pindakaas "met" te scoren :klasse:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Keo heeft afgelopen jaar ook tabletten gehad die hij absoluut niet vrijwillig opat. Geprobeerd in vlees, banaan enz te verstoppen, maar nee hoor.. hij trapte er niet in. Terwijl ik voorheen andere tabletten tussen zijn voer kon doen en hij het zonder problemen opat, werd er nu voorzichtig rond de tablet heen gegeten en bleef ie liggen :?
Moet wel erg vies geweest zijn. Heb deze tabletten ook achter in zijn keeltje gestopt, hij ging er niet van kokhalzen, dat niet...
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Hier zijn ze erg makkelijk met pillen.. Terra krijgt ook de nodige medicatie op een dag. Sommige pillen kan ik zelfs gewoon geven, zonder te mengen of wat dan ook en die eet ze zonder problemen op.

De Tramadol is echter een ander verhaal :roll: Die laat ze soms dus wel eens liggen, die vindt ze echt heeeel vies! Dan pakken we vervolgens een paar hondenkoekjes, Tramadol samen met koekje en in de andere hand alleen een koekje. Vooral aandacht vestigen op de hand met alleen koekje. Die met Tramadol geven en dan snel de hand met alleen het koekje er achteraan.. Dan gaat het wel goed :D
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Buttymcfly

Ongelezen bericht door Buttymcfly »

De hond van mn schoonouders krijgt ook pillen die hij niet lekker vindt. Dus toen we metz'n allen op vakantie waren " mocht" Rico zijn pillen hebben. Onder het motto eerlijk delen kreeg Rico het stukje met pil. De grapjas gelukkig hadden we dat door want die pillen zijn niet goed voor jonge hondjes
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ja het is een super komisch gezicht. Vanmorgen aan mijn vriend laten zien en hij moest er ook echt om lachen. Hij probeerde het ook steeds weer, dus we lagen slap van het lachen.

Maar idd door een stukje vlees gaat het goed. Kira vreet ook alles. Is ook hap slik weg. Die proeft niets, maar Diezel is een echte kieskeurige eter en dat voor een Lab :?
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ja het is een super komisch gezicht. Vanmorgen aan mijn vriend laten zien en hij moest er ook echt om lachen. Hij probeerde het ook steeds weer, dus we lagen slap van het lachen.

Maar idd door een stukje vlees gaat het goed. Kira vreet ook alles. Is ook hap slik weg. Die proeft niets, maar Diezel is een echte kieskeurige eter en dat voor een Lab :?
Zeros&Mac

Ongelezen bericht door Zeros&Mac »

Hier ook zo een, Mac heeft nu 2x per dag 2 tabletten antibiotica..en daarnaast een pijnstiller die vloeibaar is en je in zijn mond moet 'spuiten' zodra hij de medicijnen ziet neemt ie al de benen hij vindt het verschrikkelijk
Allard

Ongelezen bericht door Allard »

hier bij ontwormingskuren gewoon in de bak leggen. Guus denkt dan LEKKER!
Plaats reactie