Kale plek
-
Veerle
Kale plek
Sinds een week heeft Mojo ineens een kale plek op zijn borst (ik denk ongeveer zo groot als een 2euro munt, maar niet precies rond).Daaronder zit gewoon een mooie, witte huid. Het is niet geirriteerd oid. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn? Hij krabt er niet aan dus het ziet er niet naar uit dat hij er last van heeft. Zou het misschien in een enthousiast spel met een andere hond geweest kunnen zijn? Ik weet het ook niet hoor...! Vraag me af of het kwaad kan? In zijn hals heeft hij nu ook een heel klein plekje.
Groetjes Veerle
Groetjes Veerle
-
Cynthia
Hoi Veerle,
Ik was op het forum iets aan het zoeken over kale plekken die mij hond krijgt rondom haar ogen. Ik was benieuwd of jij er mee naar de DA was geweest en wat deze had gezegd.
Ik ben met Bodhi ook bij de DA geweest en deze vertelde mij dat ik er niets aan moest doen, het zou een "genetische afwijking" kunnen zijn.
Bij Bodhi begon het met een klein plekje bij haar neus en toen ging het rondom het oog. Het is nu helaas ook begonnen bij haar andere oog.De DA had wat haartjes uitgetrokken maar dat was allemaal goed.
Ben benieuwd wat het bij jouw hond was?
Groetjes Cynthia
Ik was op het forum iets aan het zoeken over kale plekken die mij hond krijgt rondom haar ogen. Ik was benieuwd of jij er mee naar de DA was geweest en wat deze had gezegd.
Ik ben met Bodhi ook bij de DA geweest en deze vertelde mij dat ik er niets aan moest doen, het zou een "genetische afwijking" kunnen zijn.
Bij Bodhi begon het met een klein plekje bij haar neus en toen ging het rondom het oog. Het is nu helaas ook begonnen bij haar andere oog.De DA had wat haartjes uitgetrokken maar dat was allemaal goed.
Ben benieuwd wat het bij jouw hond was?
Groetjes Cynthia
-
Roos
-
Cynthia
-
Cynthia
[quote="Loiseau"]Het kan leishmania zijn, ben je met je lab op vakantie geweest in het zuiden?[/quote]
Ik had nog nooit van leishmania gehoord. Ik heb het even opgezocht. Bodhi is niet op vakantie geweest, het enige wat ze doet als ze de kans krijgt is in sloten springen.
Als ik naar de andere symptomen van leishmania kijk dan heeft ze dat weer totaal niet, zoals lusteloosheid, gewichts afname.
Ik ben zo bang dat het alleen maar erger wordt en ze dadelijk bijna geen haren meer heeft rond haar ogen en neus.
Toch super bedankt voor je reactie!
Ik had nog nooit van leishmania gehoord. Ik heb het even opgezocht. Bodhi is niet op vakantie geweest, het enige wat ze doet als ze de kans krijgt is in sloten springen.
Als ik naar de andere symptomen van leishmania kijk dan heeft ze dat weer totaal niet, zoals lusteloosheid, gewichts afname.
Ik ben zo bang dat het alleen maar erger wordt en ze dadelijk bijna geen haren meer heeft rond haar ogen en neus.
Toch super bedankt voor je reactie!
-
Loiseau
- Snuffelneus

Onze timo (herplaatser uit Spanje) had ook opeens kale plekken die startte rond e ogen en zich verspreidde. Ik dacht eerst leishmania, gelukkig was dat het niet. Volgens DA door verminderde weerstand een mijtje. Na 2 maanden aanstippen met een zeer stinkend goedje wat naar aceton rook, alles weer aangegegroeid. DA heeft stukjes huid eraf moeten schrappen om de diagnose te kunnen stellen.
Kortom ik zou even terug gaan naar je DA
Kortom ik zou even terug gaan naar je DA
-
jeltje
- Hele grote hondenneus

Zyva heeft ook last gehad van kale plekjes maar die zaten op haar flanken en niet rond haar ogen, dit kwam ook door verminderde weerstand waardoor ze last had gekregen van een bepaalde mijt. Wij hebben toen 3 maanden achter elkaar 1x per maand een pipetje in haar nek moeten doen om de mijt te doden en na 2 maanden was het plekje ook weg. Ik zou ook even naar de dierenarts terug gaan en even een beetje huid laten wegschrapen zodat ze dat onder de microscoop kunnen onderzoeken.
-
Cynthia