Tijd dus voor een update :
Zabbo als binnenhond : hij is super lief en een echte knuffelaar... gehoorzaamt goed... als hij komt bedelen...ja ja dat durft ie hoor...zo met zijn lieve droopy ogen... maar dan zeg ik "Nest" en dan gaat hij op zijn kussen liggen en stopt het gebedel.... ook nu bvb ligt hij gewoon rustig rond te kijken...'s nachts slaapt hij ook op zijn kussen in de living. Vermits bij mij alles gelijkvloers is , staat de deur van de slaapkamer half open om toch een klein 'oortje'
Hij blijft ook gewoon los als ik ga werken en kan dus in de keuken, eetkamer, living en dat verloopt allemaal supergoed... Ook met Pino, de huisparkiet , heeft hij vrede gesloten... alleen als Pino te luid kwettert staat Zabbo hem echt te fixeren zo van .... mannetje hou daar mee op want dat doet pijn aan mijn oren.....
S morgens bij het ontwaken is hij altijd superblij om mij te zien en wordt er eerst een kwartiertje geknuffeld....
Vermits ik nu elke morgen om kwart na zes uit bed moet om met meneertje te gaan wandelen, was ik toch best moe... dus vandaag geslapen tot 9u
Hij heeft trouwens nog geen enkele keer geblaft...
Enkel als ik met Pino bezig ben dan begint hij zo wat binnensmonds te piepen en te zeuren.... een beetje jaloers misschien ?
Zabbo als buitenhond : dat is een heel ander verhaal.... De eerste dagen was het eigenlijk gewoon een ramp.... hij was gewoon een ongeleid projectiel... alle geuren, geluiden, bewegingen waren geweldig interessant en ik kon totaal geen contact met hem krijgen.... en verschrikkelijk trekken aan de lijn... gewoon niet te doen... gevolg ik een pijnlijke arm...pijnlijke hand enz.... maar ik geef niet op.... en nu is er al een klein beetje beterschap... hij reageert nu al op bepaalde geluiden die ik maak en op het woord 'achter'..... dus het wandelen is al iets gemakkelijker... enkel wanneer er in de verte een andere hond aankomt of een kat .... dat is gewoon een nationale ramp... dan schakelt meneer over op 'achtervolgingsmodus' en dan krijgt ik hem echt niet uit die gemoedstoestand , zelfs niet met koekjes... het interesseert hem geen bal...gisteren bvb passeerde ik een weide met schapen en lammetjes... kreeg hij die plots in de gaten ... nou dat was even een kleine verschrikking... ik heb bijna mijn anker moeten uitgooien...
hij is absoluut niet aggressief... want hij heeft al kennis gemaakt met twee honden ... een cocker en een labrador blindegeleidehond... en dat ging goed...het is enkel de manier waarop hij er naar toe gaat... daar is nog héél veel werk aan... en dat moet echt beteren...want gisteren was ik toch redelijk bang hoor toen hij zo naar die schaapjes wou...ik voelde gewoon dat hij boven mijn macht ging...
En dan in de week zat er ergens in een straat op misschien toch wel 300m afstand een kat ... hij krijgt die dan in de gaten en wordt TOTAAL onhandelbaar...maar in het dierenasiel heb ik gezien dat hij ook daar eigenlijk enkel maar wil aan gaan snuffelen...
Toch hebben zijn vorige eigenaars volgens mij met hem wel gewandeld want zijn vacht is aan de rechterkant uitgetrokken van de wurgband die hij droeg...
Daarjuist bvb nog komt er een man op een fiets voorbij en die fiets maakt een raar piepend geluid... nou daar gaat Zabbo dan... achtervolgen !!! wil hij dan... zover komt het dan niet omdat ik hem dat probeer af te leren... nochtans fietsen die niet piepen
Tijdens een wandeling in de week zat er één of andere vreemde vogel in een struik die heel de tijd : wietwiet wietwiet zei... Daar heb ik wat moeten voor doen hoor om Zabbo daar voorbij te krijgen....
Dus de uitjes zijn voor mijn ware veldslagen en fitnessoefeningen... ben er zowaar 500gr van afgevallen deze week.
Donderdag ben ik nog met hem naar de DA geweest en alles was goed : gebit, oortjes, oogjes... volgens de DA is hij erg atletisch gebouwd met goede spieren.. enkel zou hij toch wel 4 kg moeten aankomen om toch een kleine gezond vetreserve te hebben... hij is nu veel te mager...
Hij weegt nu 35kg voor een schofhoogte van 63cm
Heeft ook nog een spuit tegen hondsdolheid gekregen en tegen leptospirose (rattenziekte) want dat laatste was blijkbaar nooit goed gebeurd... OOk bij de DA liet hij zich alles welgevallen, ging zelfs constant op zijn rug liggen met de poten in de lucht...
Toen ik mij aanmeldde aan de receptie van de DA kwam er trouwens een man met een bruine lab buiten die gromde en zijn tanden ontblootte naar Zabbo... zabbo snapt dat dan blijkbaar niet en sleurt mij bijna naar de andere kant van de wereld om naar die hond te gaan
Zo dat was een heel verhaal....
Groetjes
Martine
35kg voor een schofhoogte van 63cm..