Danouk moet sinds vandaag een kap om. Ze heeft een wondje extra opgelopen Het verbandje dat ze om d'r voorpoot had (vanwege wondje en krammetjes onderop) heeft haar duimnageltje in haar pootje gedrukt, met als gevolg een naar wondje achter d'r duimnagel. Krammetjes zijn vanmiddag door de DA alvast verwijderd.
Nu had ik thuis alleen zo'n harde kap en dat is een groot drama voor het meisje.. Ze wil niet lopen, blijft lang zitten etc. Nu ligt ze uiteindelijk wel even te slapen, gelukkig.
Ik kreeg de tip van iemand voor die Comfy Cones en ben daar naar op zoek nu. Maar ik zie dat je ze ook om kan klappen. Is het nu niet zo dat de hond zelf dat ook kan om klappen? Kunnen ze dan echt niet meer bij de voorpootjes? Kortom; wie heeft ervaring?
Tamara, Danouk en Sanna
In loving memory Terra
Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014) Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009 Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Quincy kan hem niet zelf omklappen. Ze zijn toch wel vrij stevig hoor. Hij klapt zelfs niet om als Quincy achter een deur blijft steken ofzo.. Vind zelf dat omklappen ook niet handig, dan liggen ze toch niet zo lekker. Weet alleen niet hoe inventief danouk is.. Als ik Quincy iets aandoen/omdoe doet ze geen enkele poging het af te doen.. Quincy kan dan dus ook niet bij haar voorpootjes.. Maar ik weet niet hoe dat is als ze echt moeite doen om daar wel bij te komen. Voor Quincy is het echt een uitkomst!!
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje
Daan kon de kap absoluut wel omklappen en had tijdens zijn LPC revalidatie de comfy cone van Quincy zo kapot gebeten s'nachts
Daarna heb ik hem de kap van Kay om gedaan (veel groter en dus ook langer zodat hij niet met zijn poot kon klooien met de kap ombuigen) en dat ging goed.
Nu zijn beide hier absoluut niet onder de indruk als ze iets aan moeten of bv zo'n kap, en lopen ze alsof het de normaalste zaak van de wereld is ook al blijven ze achter hangen.....
Heb er hier 1 liggen die je zo mag proberen, maar beetje ver om te komen halen hé ?
Dikke knuf voor je meisje
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Enzo blokkeert volledig met een harde kap om en nu hebben wij vorig jaar bij zijn castratie een soort zwemband geleend bij onze dierenarts.
Deze is opblaasbaar en heeft een aantal lussen aan de binnenkant, waar zijn halsband door ging.
Niets, maar dan ook niets, komt vrolijker op je afgelopen dan een kletsnatte lab met baggerpootjes !
Nu ik er over nadenk heeft dit natuurlijk allen maar nut als ze niet aan hun achterkant mogen komen....... Voorpootjes zijn natuurlijk wel bereikbaar, dus niet voor jou van toepassing..... Sorry.....
Niets, maar dan ook niets, komt vrolijker op je afgelopen dan een kletsnatte lab met baggerpootjes !
miran&joost schreef:Enzo blokkeert volledig met een harde kap om en nu hebben wij vorig jaar bij zijn castratie een soort zwemband geleend bij onze dierenarts.
Deze is opblaasbaar en heeft een aantal lussen aan de binnenkant, waar zijn halsband door ging.
Gaat zo'n band niet snel kapot ? Lijkt me dat honden dat met hun achterpoten zo "lek" hebben ??
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
miran&joost schreef:Enzo blokkeert volledig met een harde kap om en nu hebben wij vorig jaar bij zijn castratie een soort zwemband geleend bij onze dierenarts.
Gaat zo'n band niet snel kapot ? Lijkt me dat honden dat met hun achterpoten zo "lek" hebben ??
Nee, was echt heel dik materiaal ! Zeg wel soort van zwemband, maar dat ging meer over de vorm. Zal eens even zoeken......
Nee, zo'n mooncollar is idd niet geschikt voor voorpootjes. Terra heeft die om gehad na haar sterilisatie, ideaal dan Was inderdaad van dik materiaal, krijgen ze niet zo snel kapot.
Danouk wil buiten echt niet lopen met die kap om. Net weer even een kort stukje geprobeerd, maar ze is dan echt een ezel Uiteindelijk kap maar afgedaan en gekeken hoe ze zonder reageert. Madam was erg opgelucht en kon toen ein-de-lijk! een plasje doen. Thuis wel kap weer om.
Ik ga morgen even kijken of ze die comy cones hier bij de dierenwinkel toevallig hebben. Kan ik zelf ook even voelen. Bedankt voor de reacties tot zover
Tamara, Danouk en Sanna
In loving memory Terra
Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014) Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009 Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Wij hadden ook een comppfy cone voor ghost en die was ideaal.
Die plasticen sneden in zijn nek en zat echt niet fijn, en die cone was echt fijn.
Als hij ging liggen dan boog die mee en hij had er een last van.
Basco vond hem eng en gaat ermee achteruit lopen
Als ze ergens tegenaan lopen dan buigt die mee maar ook weer meteen goed ( als er een hoekje buigt ). Ze blijven niet meer overal tussen hangen en het snijd ook niet aan de nek.
Max haat zn comfy cone. Ik vind hem ideaal voor situaties waarbij hij niet aan pootjes mag komen, maar voor hechtingen kies ik liever voor een rompertje oid. Ik heb het idee dat hij in paniek raakt van dat ding.
Hmm, dus eigenlijk toch nog wel wisselende reacties.. Voor diegenen wiens hond de comfy cone niet ok vindt, hoe vinden jullie honden de normale kap dan? Zijn er ook honden die de comfy cone erger vinden dan de normale kap?
Tamara, Danouk en Sanna
In loving memory Terra
Normale kap is ook drama maar daar ziet ie tenminste nog iets van daglicht doorheen. Nadeel daarvan vind ik dan weer dat hij de verf van mn deurposten loopt.
Ik heb vanmiddag toch maar een comy cone gehaald in Zutphen. Als ze dit net zo erg zou vinden als de harde kap, dan verkoop ik hem wel weer ofzo. Met de zachte kap lijkt ze in ieder geval wel wat meer ontspannen te liggen en wat comfortabeler, dan met de harde kap. Lijkt dus wel verstandig om deze te hebben gehaald.. Hopelijk resulteert dat ook in een nachtje doorslapen voor iedereen
Tamara, Danouk en Sanna
In loving memory Terra
Ben wel benieuwd hoe je ervaring ermee is. Onze Bo loopt (nou ja, zit met name in de bench) met een normale plastic kap . En inderdaad is het erg onhandig. Vooral met keren in de bench is het buiten van ideaal. Maar ja om nu nog te wisselen met iets lijkt me ook niet handig, dan moet ze weer wennen.. Bij ons mag die woensdag af, ik kijk er wel naar uit...
Maar daarom ben ik toch wel benieuwd naar je ervaring... anders is het altijd handig om een alternatief in huis te hebben..