Op controle geweest bij de orthopeed

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Op controle geweest bij de orthopeed

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Wij zijn vanmorgen op controle geweest bij Y.Krooshof.
Omdat ze er per 1 mei mee gaat stoppen toch nog even contact gehad via de mail waarin ik aangaf dat ik het nog niet altijd helemaal super vind gaan bij Noah en daar onzeker over ben, ik heb haar toen meteen gevraagd of ze ons een andere goede orthopeed aan kon raden omdat ik niet gedacht had dat we binnen zo'n korte tijd nog bij haar terecht zouden kunnen.
Ze gaf aan dat ze met alle liefde nog een laatste keer zelf naar Noah zou willen kijken en dat ze nog wel een plekje vrij had in haar agenda dus zijn we vanmorgen richting Hilversum gereden voor controle.

We hebben aangegeven dat Noah vooral na het een langere wandeling stijf loopt (op eieren loopt zeg ik altijd) en af en toe door zijn poot heen zakt, ook meteen aangegeven dat hij zijn achterpoten soms omhoog houd als hij moe is (zijn banden probleem)
Ze heeft gekeken naar zijn loopje, zijn voorpoten en zijn achterpoten onderzocht...
Noah moest op de weegschaal, hij weegt nog steeds 39.6 kilo terwijl op het oog te zien is dat hij al flink is afgevallen... wel heeft hij veel bespiering bij gekregen en heeft hij die lekkere berenrollen langs zijn nek behouden.
Ze geeft ook aan dat hij zeker niet te dik is maar voor een hond met dergelijke klachten is het beter als hij naar de 35 kilo zou dalen (nogmaals ik d8 echt dat hij dat al was, hij zit zo goed in zijn velletje en is echt al vet kwijt)

Bij het onderzoek is idd artrose gebleken maar eigenlijk wisten we dat al want dan konden we zelf ook voelen, ze liet me ook de zijkant van zijn gewricht voelen daar heeft hij een bobbeltje zitten en dat blijkt ook van de artrose te zijn.
Het optillen van zijn achterpoten heeft idd met de losse banden te maken...
Ze gaf aan dat we al heel goed bezig waren met Noah, dat er idd artrose zit in zijn ellebogen maar dat we er al heel goed mee omgaan en dat de pootjes wat dat betreft nog redelijk te buigen en strekken zijn.
Ze zei ook "kijk voor een hond met van die Kl*te ellebogen doet hij het goed, je kan niet teveel van hem verwachten... als hij plezier heeft in zijn leven met af en toe een pijnstiller maar dat wel pijnvrij kan leven is dat voor hem al hartstikke mooi, jullie doen zo veel voor hem" ik vond het echt mooi verwoord en super fijn om dat van haar te horen.
Ze zei "het enigste wat we nog kunnen doen is zorgen dat hij toch nog afvalt en goed conditie bij hem gaan opbouwen"
Ik heb namelijk ook aangegeven dat als hij weer eens moeilijk loopt dat we dan weer een paar dagen rustig aan doen omdat hij dan pijn heeft, en dat we nooit te lang met hem lopen.... ook dat we hebben geprobeerd te fietsen maar dat hij dat niet wil/kan.
Om dat laatste moest ze wel een beetje lachen en zei van " het is ook echt zo'n lekkere lobbes"
Ze gaf als advies om toch meer te bewegen en zijn conditie op te bouwen, om misschien te gaan hardlopen met hem omdat hij dat misschien leuker vind dan naast de fiets en omdat het wat langzamer gaat is het voor hem makkelijker vol te houden.
En om veel te zwemmen, maar dan doen we al wel...
Dus meer beweging maar dan wel samen met ons en niet gek en onbehouwen spelen met andere, gelukkig doen we dat ook niet.

Omdat Noah bij meer bewegen altijd last krijgt van zijn poten hebben we ook het advies gekregen om vanaf nu ander halve pijnstiller per dag te geven voor zolang hij dat nodig heeft zodat we toch door kunnen gaan met trainen en conditie op kunnen bouwen, uiteraard niks overbelasten en als we zien dat hij niet niet meer aankan moeten we ook zeker stoppen!!
Mocht in de toekomst de gewone pijnstillers niet meer werken dan bestaat er ook pijnstilling die eens per maand gegeven moet worden, dat is minder schadelijk dan gewone pijnstillers.
Maar gelukkig is dat nog niet aan de orde en heeft hij de pijnstilling nog niet dagelijks nodig, alleen nu even om zijn conditie op pijl te krijgen.
Als hij nog strakker in zijn velletje zit komt dat de gewrichten ten goede, ook voor zijn banden is het beter.
Ze zei ook van helemaal strak zal hij nooit worden daar is het de hond niet voor en dat moet je ook niet willen, maar dit is wel iets wat we nog voor hem kunnen doen om hem in top conditie te houden.
Mijn vriend gaat dus met hem hardlopen en als dat goed gaat gaan we gezellig met z'n drieën.

Verder vroeg ze ook naar de voeding die Noah krijgt en daar hebben we een heel goed gesprek over gehad.
Ik vertelde dat we rauw voerde met daarbij supplementen, toen ze vroeg of we daar echt bij wilde blijven antwoordde ik ja en vertelde ook waarom.
Ze gaf ook aan dat ze het allemaal begreep maar omdat we ook hele goede verhalen hebben gehoord over het special hils voer ( en dan heb ik het over de resultaten mbt de gewrichten en het lopen van honden) wouden we toch weten hoe dat nou zit met het voer.
Ze was er echt heel eerlijk in en kon ons veel vertellen (een oud studiegenootje van haar, nu ook orthopeed, heeft mee gewerkt aan het onderzoek van de speciale gluco brok) ze hielt geen verkoperspraatje maar gaf gewoon echt haar goed bedoelde advies, gaf zelf ook aan dat ze het wel een belachelijk dure brok is.
Omdat Noah nog steeds altijd honger blijft houden en we hem nu dus nog minder moeten voeren hebben we dat ook aangegeven en die speciale gluco brok bestaat uit een dieet variant omdat honden met gewrichtsproblemen altijd goed op gewicht moeten blijven.
Omdat ik zei dat ik het toch eng vond maar mijn vriend wel was overtuigd van haar goedbedoelde advies en kennis hebben we een mini zak mee genomen, gewoon om eens te kijken hoe hij het erop doet.
Ik sta echt volledig achter het vers voeren en Noah doet het er super op maar als dit iets is wat zijn andere problemen ten goede komt dan is het voor mij zeker iets om over na te denken.
Ik wil ons mannetje gewoon zo lang mogelijk bij ons houden, pijnvrij dat wel dus als dat dan moet met af en toe een pijnstiller en dan zo'n soort brok dan heb ik dat er zeker voor over....
Maar overtuigd ben ik nog niet, we krijgen morgen weer voor een maand vlees binnen dus ik heb nog even tijd om erover na te denken en ervaringen te lezen over de speciale brok.

Als afsluiter zei Krooshof nog de mooie woorden "zo nu moeten jullie het zonder mij doen" ik heb gezegd dat ik het ontzettend jammer vind en heb haar heel hartelijk bedankt voor alles wat ze voor ons heeft gedaan.
Ze stond altijd voor ons klaar of we nou belde, mailde ze stond ons altijd kundig, vriendelijk en warm te woord.
Ze heeft onder ons gesprek de hele tijd met Noah geknuffeld en hem tegen haar aan gehouden....

Ja binnenkort zijn we een hele goede orthopeed en heel warm persoon in de dierengeneeskunde armer... :-(
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Jammer dat ze stopt :(
Maar wel fijn dat je deze adviezen nog hebt mee kunnen pikken. Hopelijk helpt het Noah! :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Het is een groot gemis voor de dier-geneeskunde dat deze arts stopt. :(

Fijn dat ze nog een laatste keer naar Noah heeft gekeken, tja en die Hills.. Ik weet niet, ik hoor ook vaak goede geluiden uit die hoek, maar ik zweer bij vers. Ik heb gezien hoe mijn hond veranderde en hoe goed hij het nu doet op vers, dat was op brok niet gelukt. Ben heel benieuwd naar je ervaringen met deze brokken, als je dit gaat voeren. Hoe lang duurt het voor je resultaat ziet? En moet Noah dan ook weer ontgiften als je besluit toch weer op terug te schakelen naar vers?
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Els schreef:Het is een groot gemis voor de dier-geneeskunde dat deze arts stopt. :(

Fijn dat ze nog een laatste keer naar Noah heeft gekeken, tja en die Hills.. Ik weet niet, ik hoor ook vaak goede geluiden uit die hoek, maar ik zweer bij vers. Ik heb gezien hoe mijn hond veranderde en hoe goed hij het nu doet op vers, dat was op brok niet gelukt. Ben heel benieuwd naar je ervaringen met deze brokken, als je dit gaat voeren. Hoe lang duurt het voor je resultaat ziet? En moet Noah dan ook weer ontgiften als je besluit toch weer op terug te schakelen naar vers?
Ik ben ook heel tevreden met vers voeren!
Maar als ik Noah hiermee toch nog zou kunnen helpen dat vind ik het wel het proberen waard (al ben ik er zeker nog niet over uit hoor :wink: ) ik hoor en lees hele goede verhalen over die brok, de hoeveelheid gluco in die brok is heel hoog en het heeft bewezen zijn werk te doen, we zouden geen andere supplementen toe te hoeven voegen er zit namelijk ook extra omega 3 in.
En ik vind ook dat Noah nu super in zijn velletje zit maar lichamelijk heeft hij natuurlijk wel de klachten en als zo'n medische brok (want zo noemen ze het ook wel) deze klachten zouden verminderen dan is dat wel iets waar ik over na zou denken.
Je zou verschil moeten zien na 3 weken ongeveer...
Afbeelding

roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

wat jammer dat ze er mee stopt :(

en komt spuit 11 weer hoor :oops: :oops: :oops:
maar stel je vraag eens op barfplaats,daar zijn ook aardig wat honden met artrose ed,en je kunt met voeding zelf ook nog heel veel doen.
ook hoor ik wel dat ze homeopatische middelen geven met goed resultaat.
ook hebben brokken een verzurende werking op het lijf,wat de artrose absoluut geen goed doet. er stond in(ik meen) de gezondheidshoek van barfplaats een stuk erover door een da.

die pijnstiller voor 1 maand(trocoxil) daar hoor ik verschillende geluiden over.
wij zouden dit ook gaan geven aan James,maar durfden dit niet te doen omdat de kans bestaat dat het middel niks doet,punt is dan wel dat je hond voor een maand aan pijnstiller in zijn lijf heeft en je er nog meer bij moet geven om hem pijnvrij te krijgen.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Els
Speurneus
Speurneus

Dat word oa in dit topic nog eens uitgelegd:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 872.0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Els

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ik ben alweer om :wink: maar ik vind het wel moeilijk hoor :( ik wil het zo graag goed doen en iedereen komt met (goedbedoelde) adviezen en af en toe weet ik het ook niet meer.... ze gaf ook aan dat ze het ook zeker niet slecht vond om rauw te voeren maar dat het misschien een optie zou zijn voor Noah aangezien hij het niet helemaal super doet en ook (nog steeds) echt altijd honger heeft en daardoor oa poep eet op straat. Naar 1 keer voeren per dag wil ik gewoon echt niet. Nu moet hij dus nog minder voer binnenkrijgen om nog meer af te vallen, hij krijgt nu 700 gram op een dag en is buiten altijd aan het eten. Hij krijgt supplementen door zijn eten, we voeren hem hoofdzakelijk wild omdat we weten dat dat beter is (goed bewogen vlees) dus om het geld hoeven we het niet te doen ik betaal nu ook ongeveer 100 euro per 6 weken aan voeding, wat kan je dan nog meer doen... Dit klonk dus wel heel mooi allemaal, voer wat een goed verzadigd gevoel geeft en nog eens goed is voor zijn gestel, lastig hoor :(

En dan zit ik nu dus ook nog eens met een zak voer van 4 kilo (30 euro) opgescheept :(
Afbeelding

Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Wat balen dat het met Noah nog steeds niet op en top gaat :(
Voor wat betreft het voer kan ik je geen advies geven, Daan staat op volledig rauw en heeft 0,0 klachten meer na zijn LPC, maar of dat aan het voer ligt ?
Ik zou zeggen, vertrouw op je eigen gevoel ... dan doe je het altijd goed !

Dikke knuf voor je kanjer
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Wat ik heel jammer vind Sharon is dat jij niet naar 1 x daags voeren toe wilt, wil jij mij (nog eens) uitleggen waarom niet?
Dit zou voor Noah nl de oplossing zijn, op deze manier kun je hem toch een heel voldaan gevoel geven met minder voer en ik denk ook dat hij minder zal gaan "vreten" buiten, alhoewel ik dat niet zeker durf te zeggen.
Maar goed, het afvallen is het belangrijkste nu en ik denk echt dat dat met 1 x daags voeren het beste gaat.
En als je denkt dat het zielig is, dan denk je verkeerd, wat je nu doet is pas zielig, want je vult zijn maag twee maal daags met een heel klein beetje, en dan is het natuurlijk niet zo raar dat hij altijd honger blijft houden.

Het implantaat zal hem zeker geen goed doen omdat zijn hormonen worden stil gelegd, deze heeft hij zeker nodig om zijn banden en spieren in orde te kunnen houden, plus dat ze er ook nog eens lekker van (kunnen) aanzetten en hongerig van worden, dus daarin zou ik jou het advies willen geven om het uit te laten werken en zijn hormonenhuishouding weer goed op gang te laten komen en verders geen gerommel meer.

Nu nog even over de brokjes,ze werken zeker wel, maar ten kostte van wat he, wat dat aangaat sluit ik mij bij Miranda aan.
Mijn kat waar ik geen pil of iets in krijg (de da ook niet) krijgt ze nu van RC sinds zij mank is gaan lopen en ze loopt weer uitstekend, maar voor mij is dat echt een noodoplossing geweest omdat de katten op kipfilet na geen rauw willen eten en ik ook geen supplement oid kan geven.
Voor Dewi zal dat tzt ook gaan gelden, maar na drie jaar rauw voeren kan ik eigenlijk alleen maar zeggen dat zij het steeds beter lijkt te gaan doen.
Pijnstiller krijgt zij nooit meer, iets wat twee jaar terug nog wel aan de orde was en ze loopt ook makkelijk een uur mee tegenwoordig.

Rauw voeren is geen tovermiddel, het heeft echt zijn tijd nodig om het goede te doen wat het kan doen en het zou voor Noah heel jammer zijn als je je toch liet verleiden tot de brokjes.
Was hij nou bijvoorbeeld 10 jaar dan zou ik zeggen ga ervoor, maar hij heeft nog zo lang te gaan en dat kan hij dan naar mijn idee het beste doen op goede voeding die zijn lichaam niet sluipenderwijs verder aftakelt.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Roos schreef:Wat ik heel jammer vind Sharon is dat jij niet naar 1 x daags voeren toe wilt, wil jij mij (nog eens) uitleggen waarom niet?
Dit zou voor Noah nl de oplossing zijn, op deze manier kun je hem toch een heel voldaan gevoel geven met minder voer en ik denk ook dat hij minder zal gaan "vreten" buiten, alhoewel ik dat niet zeker durf te zeggen.
Maar goed, het afvallen is het belangrijkste nu en ik denk echt dat dat met 1 x daags voeren het beste gaat.
En als je denkt dat het zielig is, dan denk je verkeerd, wat je nu doet is pas zielig, want je vult zijn maag twee maal daags met een heel klein beetje, en dan is het natuurlijk niet zo raar dat hij altijd honger blijft houden.

Het implantaat zal hem zeker geen goed doen omdat zijn hormonen worden stil gelegd, deze heeft hij zeker nodig om zijn banden en spieren in orde te kunnen houden, plus dat ze er ook nog eens lekker van (kunnen) aanzetten en hongerig van worden, dus daarin zou ik jou het advies willen geven om het uit te laten werken en zijn hormonenhuishouding weer goed op gang te laten komen en verders geen gerommel meer.

Nu nog even over de brokjes,ze werken zeker wel, maar ten kostte van wat he, wat dat aangaat sluit ik mij bij Miranda aan.
Mijn kat waar ik geen pil of iets in krijg (de da ook niet) krijgt ze nu van RC sinds zij mank is gaan lopen en ze loopt weer uitstekend, maar voor mij is dat echt een noodoplossing geweest omdat de katten op kipfilet na geen rauw willen eten en ik ook geen supplement oid kan geven.
Voor Dewi zal dat tzt ook gaan gelden, maar na drie jaar rauw voeren kan ik eigenlijk alleen maar zeggen dat zij het steeds beter lijkt te gaan doen.
Pijnstiller krijgt zij nooit meer, iets wat twee jaar terug nog wel aan de orde was en ze loopt ook makkelijk een uur mee tegenwoordig.

Rauw voeren is geen tovermiddel, het heeft echt zijn tijd nodig om het goede te doen wat het kan doen en het zou voor Noah heel jammer zijn als je je toch liet verleiden tot de brokjes.
Was hij nou bijvoorbeeld 10 jaar dan zou ik zeggen ga ervoor, maar hij heeft nog zo lang te gaan en dat kan hij dan naar mijn idee het beste doen op goede voeding die zijn lichaam niet sluipenderwijs verder aftakelt.
Ik vind het idd zielig, als ik Noah namelijk geen eten geef dan gaat hij gal spugen en om eten zeuren, hij is het zo gewent om twee keer per dag eten te krijgen.... maar zou het evt een optie zijn om hem dan sochtends al zijn eten te geven en savonds nog een beetje groenten oid zodat hij toch het idee heeft dat hij wat krijgt?
Of zal groenten dan toch nog te veel aanzetten?

Het implantaat heeft hij nu alweer een jaar dus die is als het goed is snel uitgewerkt, de bedoeling was toch om eerst te kijken hoe hij het nu zou doen zonder dus dat komt mooi uit.
Maarrr het implantaat heeft hij niet zonder reden :wink: Noah was een weglopertje in het bos, zijn neus achterna als hij ook maar een lekker teefje rook, teefjes berijden enz.... echt last van hormonen dat was voor ons beiden niet te doen dus dat moet ik echt even aankijken.
Hopelijk is hij nu ouder en wijzer en luistert hij nu beter...

Nogmaals ik ben zeer tevreden over het rauw voeren, als ik alleen al zie wat het met Noah zijn vacht heeft gedaan! maar ik ben af en toe erg onzeker over zijn gezondheid verder.... zoals Krooshof ook al zei ik moet niet teveel verwachten maar ik wil wel graag het allerbeste doen voor hem en dat maakt me soms wel eens aan het twijfelen.
Afbeelding

Els
Speurneus
Speurneus

Ik kan Max ook niet 1x per dag voeren, dat hebben we wel geprobeerd maar ook hij gaat dan (nog meer) gal spugen en word verschrikkelijk chagerijnig naar andere honden toe. Hij heeft echt niet genoeg aan 1 maaltijd per dag, dus in overleg met de da krijgt hij 2x daags voer. s morgens wat meer, s avonds wat minder. Of inderdaad s morgens zn botwerk en dan s avonds nog een beetje orgaanprut, groentemix, spiervlees oid. Gedachte daarachter is dat hij overdag meer energie verbruikt.

wat betreft dat implantaat: Max is gecastreerd omdat hij maar 1 ingedaald balletje had en daarnaast wegliep, vocht, zn eigen goddelijke gangetje ging. Hij is wel iets zwaarder geworden na zn castratie, maar niet schrikbarend.
Dat zal de tijd moeten leren, of het goed gaat zonder implantaat.
Groetjes,
Els

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Els schreef:Ik kan Max ook niet 1x per dag voeren, dat hebben we wel geprobeerd maar ook hij gaat dan (nog meer) gal spugen en word verschrikkelijk chagerijnig naar andere honden toe. Hij heeft echt niet genoeg aan 1 maaltijd per dag, dus in overleg met de da krijgt hij 2x daags voer. s morgens wat meer, s avonds wat minder. Of inderdaad s morgens zn botwerk en dan s avonds nog een beetje orgaanprut, groentemix, spiervlees oid. Gedachte daarachter is dat hij overdag meer energie verbruikt.

wat betreft dat implantaat: Max is gecastreerd omdat hij maar 1 ingedaald balletje had en daarnaast wegliep, vocht, zn eigen goddelijke gangetje ging. Hij is wel iets zwaarder geworden na zn castratie, maar niet schrikbarend.
Dat is met Noah dus ook zo, als hij een runderstrot krijgt dan krijgt hij die savonds en sochtends alleen een heel klein beetje eten, later op de dag spuugt hij dan ook weer omdat hij sochtends te weinig heeft gegeten.
Heeft Max ook altijd honger Els?
Afbeelding

Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Toch denk ik dat het ook een beetje een menselijke gedachte is dat het zielig is om 1x daags te voeren en dat je hond per definitie altijd honger heeft als hij maar 1x daags te eten krijgt.

Ik blijf er toch bij dat (poep) eten van de straat een stuk training is.
En als je s'ochtends eten geeft (dus zijn hele portie) dan eet hij s'ochtends toch meer dan dat hij nu eet ? Met als gevolg dat hij overdag dus voller zou moeten zitten en dus minder op zoek gaat ?
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Dit is mijn gedachte hoor en ik wil hier niemand mee aanvallen ofzo, maar ik snap het zielig vinden niet zo heel best.
Je kunt 1 x daags voeren stapsgewijs doen zodat hij er aan went door bv in de ochtend steeds minder te geven en dat in de avond erbij te voeren.
Of andersom, maar ik ben een voorstander van in de avond voeren, daarna kunnen ze lekker uitrusten van de dag met een vol buikje en zijn er geen activiteiten meer:)
In de ochtend zou je dan de maaltijd kunnen vervangen een schoteltje yogurt, banaan, appeltje of een wortel bv (ook dit kan andersom).

Het gal spugen komt doordat hij een maaltijd verwacht, heeft hij een maal door dat de maaltijd er niet meer aankomt zal dat vanzelf minder worden.
Bij Sam (Dewi niet trouwens) heeft het een poos geduurd maar hij is ook al geruime tijd van het gal spugen af.

Ik hoop dat jullie het redden zonder implantaat of castratie, het zou zijn hele gestel alleen maar ten goede komen.
Hij is nu zowat drie, dus ouder zowiezo en wijzer zal ook best wel.
Lastig verhaal op deze manier, ik ken het weglopen wel van Sam maar het rijden gelukkig niet.
Mijn zoon kan heel hard lopen dus op die manier is het altijd wel goedgekomen bij ons, maar dan heb ik het ook echt over de tijd dat Sam rond zijn 1e levensjaar was, daarna is hij langzaam aan leuk opgedroogd :D
En dat zal bij Noah ook best kunnen lukken, het rijden afleren ligt bij jou nu en in het begin zullen de luchtjes wel weer heel spannend zijn, maar ook daar kun je op in spelen.

Misschien zou het interessant zijn voor jou om het een en ander te gaan lezen over de hondenmaag en hoe deze werkt en ook over het laten vasten.
Honden schijnen veel fitter te zijn op de dagen dat zij vasten, meerdere malen per dag voeren schijnt toch niet zo best in een hondengestel te passen en wellicht dat je dan zelf ook gaat zien dat er ook andere, goede manieren zijn :wink:

Als het goed is heb ik volgende week tijd zat, als je er interesse in hebt wil ik best het ea voor je opzoeken.
Els
Speurneus
Speurneus

sharon66057 schreef:
Els schreef:Ik kan Max ook niet 1x per dag voeren, dat hebben we wel geprobeerd maar ook hij gaat dan (nog meer) gal spugen en word verschrikkelijk chagerijnig naar andere honden toe. Hij heeft echt niet genoeg aan 1 maaltijd per dag, dus in overleg met de da krijgt hij 2x daags voer. s morgens wat meer, s avonds wat minder. Of inderdaad s morgens zn botwerk en dan s avonds nog een beetje orgaanprut, groentemix, spiervlees oid. Gedachte daarachter is dat hij overdag meer energie verbruikt.

Dat is met Noah dus ook zo, als hij een runderstrot krijgt dan krijgt hij die savonds en sochtends alleen een heel klein beetje eten, later op de dag spuugt hij dan ook weer omdat hij sochtends te weinig heeft gegeten.
Heeft Max ook altijd honger Els?
Nee, niet meer. We vangen dat nu aardig op door s morgens wat meer te voeren en dan s avonds wat minder. Maar pas als je een hond hebt die echt letterlijk ziek word van honger op 1x daags voeren, weet je hoe dat voelt. En ik kan je vertellen dat dat echt niet tof is. :( Nu vangen we het zo op, maar als hij weer slechter word gaan we weer terug naar 3 x daags voeren, alles maar niet meer dat ontzettend erge spugen. Voor ons werkt het, dat is het aller belangrijkste.
Ik heb een oudere, kwakkelende hond, ik ga hem niet meer vervelen met 1x voeren terwijl we weten dat hij dat niet kan handelen.
Groetjes,
Els

Plaats reactie