Desensibilisatie kuur

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Desensibilisatie kuur

Ongelezen bericht door Debby »

We tobben nu al zo'n tijd met Fayth, jeuk, schilfers en oorontstekingen dat we nu in overleg met dierenarts toch een allergietest hebben laten afnemen bij Fayth.

Vandaag kregen we de uitslag van de da. Fayth is extreem allergies voor vlooienspeeksel (boven 3000 dit is extreem) en huisstofmijt. Ook voor nog 2 andere stofmijten met lastige benamingen (kan er ff niet opkomen, komt zoveel info in 1x op je af).

Advies van de da is een Desensibilisatie kuur bij Fayth doen, ze verwacht dat Fayth een redelijke slagingspersentatie heeft. Gemiddeld genomen zo'n 60%, 100% garantie krijg ik niet.

Wat betreft de vlo wil ze dat we iedere maand een pipet geven iets waar ik kompleet niet achter sta, ook omdat Fayth geen vlooien heeft en nogal irritatie krijgt van dat spul.

Graag zou ik wat meer willen weten over Desensibilisatie en jullie ervaringen daarmee.
Groetjes Debby en een poot van Fayth
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

Yoran was allergisch voor huisstofmijt, vlooienspeeksel, schimmels en onkruidachtige, hij heeft zo een desensibolosatiekuur gehad en bij hem is die destijds aangeslagen, hij kreeg elke maand zijn spuit en was jeuk en uitslagvrij.
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Ik heb dit met onze Nicki ook gedaan destijds, maar in tegenstelling tot Yoran, sloeg het bij haar niet aan helaas. Ook zij had oa huisstofmijt en vlooien allergie, maar was voor veel meer stoffen allergisch, dus allicht dat dit het verschil ook heeft gemaakt. Sterkte en succes in elk geval. Je hond de hele dag jeuk zien hebben vind ik echt het zwaarste om mee te maken :(
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Een door mij gefokte hond bleek later een zware allergie te ontwikkelen. De desensibilisatiekuur sloeg bij haar niet aan. Die mensen hebben van alles geprobeerd. Steeds ging het dan even beter, maar na een paar maanden kwamen toch de klachten weer terug. Uiteindelijk is die hond op speciaal dieetvoer gezet (Trovet) en daar doet ze het goed op.

Hanneke
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Hoi Debby. Sinds vorig jaar april ben ik bij Lola begonnen met desensibilisatie. Lola is allergisch voor o.a. 7 soorten mijt. Vorig jaar heeft ze daarnaast nog een lichte Prednison kuur gehad omdat je met deze kuur eigenlijk moet beginnen als de allergie klachten niet of bijna niet aanwezig zijn en ze enorme jeuk had. Meestal eind najaar begin winter dus. Ik heb doorgezet en ik moet zeggen dat het in vergelijking met vorig jaar enorm goed gaat. Ze krabt zeer weinig. Helemaal vrij van jeuk is ze niet, maar t.o.v. vorig jaar een hele grote verbetering :) Ik ben dus voorzichtig optimistisch. Ik ent haar nu 1x per 4 weken en zal dit haar leven lang blijven doen voorop genomen, dat het zo blijft gaan. Hier gaat het tot nu toe dus erg goed, maar je hoort ook regelmatig dat het niet aanslaat. Ook hier op het forum dus.......Succes !
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Wij hebben vandaag te horen gekregen dat Diezel voor 4 mijten allergisch is, O.a huisstofmijt, meelmijt en nog 2 andere ook met moeilijke namen. Ons wordt ook een desensibilisatie kuur aangeraden. Dus ik lees ook even verder met je mee.

Hij heeft gelukkig nog niet zo erg dat hij zich kaalbijt enzo. Maar tcoh is het niet leuk voor hem.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Huidklachten komen steeds vaker voor bij labradors. Er is een jarenlang onderzoek geweest door de universiteit van Utrecht in samenwerking met Royal Canin naar deze aandoening (atopie). Ook veel labradors hebben meegedaan aan het onderzoek.
Niet om reclame te maken, maar dit is een duidelijke folder:
http://www.royalcanin.nl/docs/vet/consf-atopi.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook bepaalde voedingssupplementen kunnen een gunstig effect hebben bij een atopie. Misschien een idee ter ondersteuning van de kuur? Ik heb bijv. over aloë vera al veel goede berichten gehoord bij allergische honden.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door yosca »

Straks ga ik met Yosca naar A'dam om te horen waar ze allergisch voor is. Zo wie zo een aantal mijten bleek uit de allergietest, nu nog afwachten wat er uit de bloedtest komt.

Yosca heeft al medicijnen gehad voor atopie en een eliminatiedieet, maar ik heb dé methode tegen haar jeuk nog niet gevonden. Ons is ook een desensibilisatiekuur aangeraden .. dus ook ik lees mee.
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

yosca schreef:Straks ga ik met Yosca naar A'dam om te horen waar ze allergisch voor is. Zo wie zo een aantal mijten bleek uit de allergietest, nu nog afwachten wat er uit de bloedtest komt.

Yosca heeft al medicijnen gehad voor atopie en een eliminatiedieet, maar ik heb dé methode tegen haar jeuk nog niet gevonden. Ons is ook een desensibilisatiekuur aangeraden .. dus ook ik lees mee.
Ben heel benieuwd naar de uitslag.

Met Fayth hebben we ook al zoveel geprobeert, ook nog niets gevonden wat haar blijvend van de jeuk af houdt. Alles werkt maar even.

Buiten deze allegieen heeft Fayth ook een voedingsintoleratie.
yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door yosca »

Debby schreef:
yosca schreef:Straks ga ik met Yosca naar A'dam om te horen waar ze allergisch voor is. Zo wie zo een aantal mijten bleek uit de allergietest, nu nog afwachten wat er uit de bloedtest komt.

Met Fayth hebben we ook al zoveel geprobeert, ook nog niets gevonden wat haar blijvend van de jeuk af houdt. Alles werkt maar even.

Yosca blijkt allergisch voor hooimijt, huisstofmijt en de copramijt (oid). Maar de bloedtest sloeg eigenlijk niet genoeg uit om er zoveel last van de hebben, maar dat kon komen omdat ze een paar weken geleden nog prednison slikte.
Ze zou wellicht toch ook een voedselintolerantie kunnen hebben. Dus weer rijst en koolvis .. dat weer een paar weken volhouden om te kijken of de jeuk tot rust komt. Over 3 weken evaluatie en dan wordt besloten of de injecties besteld gaan worden. Ondertussen ook douchen met een shampoo tegen gisten, want die had ze ook .. en daar kan de jeuk ook nog van komen.

Eigenlijk weet ik nu niet helemaal meer waar ze dus de jeuk van heeft. De mijten, voedsel of de gisten. Maar dat weten we vast over een paar weken.
Wat voor voer krijgt Fayth? Ik zit niet echt op het hypoallergene van RC te wachten namelijk .. ben dus volop aan het zoeken naar goed voer (na alle graanvrije KVV smaken en lam/rijst varianten die ze al heeft gehad.)
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Er zal niet veel nieuws in staan, maar het is toch een aardig filmpje. Ik vond dit net in mijn mailbox:
http://dogspiration13.miramah-emag.nl/# ... r-Allergie" onclick="window.open(this.href);return false;ën-en-andere-huidproblemen

Hanneke
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

yosca schreef:
Debby schreef:

Yosca blijkt allergisch voor hooimijt, huisstofmijt en de copramijt (oid). Maar de bloedtest sloeg eigenlijk niet genoeg uit om er zoveel last van de hebben, maar dat kon komen omdat ze een paar weken geleden nog prednison slikte.
Ze zou wellicht toch ook een voedselintolerantie kunnen hebben. Dus weer rijst en koolvis .. dat weer een paar weken volhouden om te kijken of de jeuk tot rust komt. Over 3 weken evaluatie en dan wordt besloten of de injecties besteld gaan worden. Ondertussen ook douchen met een shampoo tegen gisten, want die had ze ook .. en daar kan de jeuk ook nog van komen.

Eigenlijk weet ik nu niet helemaal meer waar ze dus de jeuk van heeft. De mijten, voedsel of de gisten. Maar dat weten we vast over een paar weken.
Wat voor voer krijgt Fayth? Ik zit niet echt op het hypoallergene van RC te wachten namelijk .. ben dus volop aan het zoeken naar goed voer (na alle graanvrije KVV smaken en lam/rijst varianten die ze al heeft gehad.)
Welke shampoo heb je gekregen? wij wassen Fayth ook met speciale shampoo voor de schilfers.

Fayth krijgt op het moment KVV van Tinlo dit is alleen vlees, na verschillende geprobeert te hebben is TinLo het meest geschikt. Fayth heeft een voedingsintoleratie voor kip en eend. Ook sommige groentes (zijn we aan het uitzoeken) en fruit (appel krijgt ze rode uitslag en heftig jeuk) reageert Fayth op. Fayth krijgt van ons nu een aantal dgn in de week bij haar voer sperziebonen uit de diepvries die kook ik zelf over 5 weken voeg ik daar weer een groente bij.
Aan snacks krijgt Fayth alleen gedroogde dingen, zoals paardenpees, bullenbees of paardenstaart.

Ik heb ook die folder hypoallergene van RC gelezen en ga Fayth niet meer op brokken zetten, ga eerder Barfen met haar.

Succes met Yosca en uitzoeken welke voeding het beste bij haar past.
Eliminatiedieet zou je ook kunnen overwegen.
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Laboriginals schreef:Er zal niet veel nieuws in staan, maar het is toch een aardig filmpje. Ik vond dit net in mijn mailbox:
http://dogspiration13.miramah-emag.nl/# ... r-Allergie" onclick="window.open(this.href);return false;ën-en-andere-huidproblemen

Hanneke
Dank je wel Hanneke.
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marie »

Hier ook een mijt allergie en gluten allergie. Desensibiliseren zijn we jl dec mee gestart en nu gaat alles helemaal goed. Ook slikt mijn hond geen pred meer. top!
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Wie weet hoe duur zo'n desensibilisatie kuur kost? Wij gaan binnenkort ook beginnen met Diezel, maar de ass kon het niet vinden in de computer.
Diezel heeft last van zelfs 5 mijten. Dacht 4. Van de huisstofmijt, meelmijt, copramijt, hooimijt en de faraemijt oid.
Voedselallergie heeft ie enigsinds. Als we andere brokken geven dan wat ie gewend is krijgt hij last van diarree. Dus ook gevoelig op zijn darmen. Maar ben benieuwd wat de kuur gaat doen.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Plaats reactie