Zabbo, Dr. Jekyll & Mr. Hyde

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
wobbetje

Zabbo, Dr. Jekyll & Mr. Hyde

Ongelezen bericht door wobbetje »

Zabbo is thuis echt een lammetje... zo braaf en rustig.... heeft goede manieren, gaat uit de weg, blaft niet (heeft hij trouwens in die 2 weken dat hij nu bij mij is nog nooit gedaan !) blijft mooi liggen als ik aan het dweilen ben...kortom een droomhond...
Maar dan.... vanaf het ogenblik hij buiten komt... gaat er een bepaalde knop om... oren potdicht...neus vol in de wind.... hij vertoeft dan plotseling op een andere planeet, vooral als hij geuren binnenkrijgt van katten :twisted: Die jaagt hij graag de stuipen op het lijf.... wat ik nu niet echt netjes vind... oké, mijn buurvrouw heeft 17 katten waarvan minstens de helft in mijn tuin komt poepen en dat vind ik echt niet leuk, maar om ze nu te doen verongelukken dat is mij toch echt een brug te ver... en Zabbo is SNEL ! Hij lijkt wel een windhond....
Nu is mijn tuin rondomrond helemaal afgemaakt met betonnen platen , de scheiding tussen mijn buren hun tuin en de mijne zijn de platen 1.50 hoog . Zabbo staat dan met zijn neus in de lucht en gaat op zijn achterste poten staan tegen de platen en kan er dan net overkijken :shock: :shock: Nu ben ik zo bang dat hij er over kan... weet het niet hoor... ik zie hem tot alles in staat ....Gisteren bvb was er juist een kat de tuinmuur overgeklauterd toen ik hem in de tuin liet, hij had de kat niet gezien maar rook haar wel... als een debiel ging hij tekeer (nee niet blaffen ), rondrennen, al zoekend, springend tegen de tuinmuur waarbij hij bijna onderuit ging ...

Het wandelen op zich gaat nu al wat beter , zolang er geen honden aankomen want dat is drama... ik kan hem bijna echt niet houden...
en hij is niet af te leiden , zelfs niet door kaasjes... hij lijkt wel in trance...
Nu is er hier bij ons op 1 mei een soort hondendag met allerlei workshops en zo.... denk dat ik daar eens een kijkje ga nemen...
Ik zou hem willen laten kennis maken met andere honden zodanig dat hij leert hoe hij er op een beleefde manier moet naar toe gaan...
hij is helemaal niet agressief of valt absoluut niet uit... alleen heeft hij totaal geen manieren op dat ogenblik... heb het gisteren nog meegemaakt in het bos... er kwam iemand aan met een Spaanse windhond en die man hield zijn hond niet kort terwijl hij zag dat ik alle moeite van de wereld deed om Zabbo onder controle te houden... dus Zabbo en die hond hebben elkaar besnuffeld en ik heb een ongelooflijke circussprong gemaakt om niet met een keiharde smak op de grond terecht te komen...
Deze ochtend, we waren nog maar 5 minuten buiten en Zabbo was weer erg nerveus door al die kattengeuren . Ik wou hem eventje aantikken met mijn rechtervoet (van de hondenfluisteraar gezien) en baf daar lag ik tegen de straatstenen...gelukkig bleef Zabbo dan wel staan en kwam een likje geven.. :)

Maar toch is het al veel beter dan in het begin....maar ik moet wel constant corrigeren en heel erg geconcentreerd zijn om op alles en nog wat te anticiperen.... want als hij mij verrast dan is het hek van de dam...Dus er is nog veel werk aan de winkel... zoveel dat ik momenteel eigenlijk niet echt kan geloven dat hij ooit kalm en rustig naast mij zal lopen en zal kunnen loslopen... Castratie zal misschien de enige oplossing zijn. Zo krijg ik misschien meer vat op hem...

Maar het is en blijft een schat hoor.... :verliefd1:

Groetjes
Martine
pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door pebi »

Zabbo mag nog veel leren en stap voor stap komt hij er samen met jou wel hoor! Als je een jaartje verder bent en consequent blijft en misschien even een cursusje samen, dan zal je zien, is het al heel anders. Geduld en liefde , komt het helemaal goed.
Afbeelding

met dank aan Pauline
Roos

Re: Zabbo, Dr. Jekyll & Mr. Hyde

Ongelezen bericht door Roos »

wobbetje schreef:
Deze ochtend, we waren nog maar 5 minuten buiten en Zabbo was weer erg nerveus door al die kattengeuren . Ik wou hem eventje aantikken met mijn rechtervoet (van de hondenfluisteraar gezien) en baf daar lag ik tegen de straatstenen...gelukkig bleef Zabbo dan wel staan en kwam een likje geven.. :)

Groetjes
Martine
Ook niet precies de goede manier dus :D
Je hebt je geen pijn gedaan hoop ik?

Waarom vraag je niet eens een GT om met jou mee te kijken naar zijn gedrag?
Fijn dat hij binnen wel heel goed te doen is, kunnen je armen even uitrusten :wink:
Succes met de kerel!
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door francis v »

Even een grapje :wink: ...kan Zabbo hier een paar dagen komen logeren...heb namelijk nogal een vervelende buurtkat die telkens op het kippenhok gaat zitten.. :evil: ..turend naar een vogelnestje in de klimop. Zooo irri en terwijl mijn luie huistijger het niet in zijn hoofd haalt om op het kippenhok te gaan zitten (of zal hij daar te lui voor zijn :D).

Mijn 2 blonde mannen zijn uiteraard veel te langzaam om deze rooie duivel een keer flink te laten schrikken. Als ik jouw verhaal lees zal Zabbo een wereldtijd hebben...als vogelnestbewaker in mijn landelijk stadstuintje :D.

Eneh Moos zet een lab wel op zijn plek als deze te vervelend doet tegen hem. Dat heeft mr. Bundels ook al een paar keer ervaren. Moos laat zich tot een bepaalde hoogte opdringerig besnuffelen maar dan laat hij even zien dat Moos Maffiosie daar niet van gediend is en zet de blonde opstoot ff terug op zijn plek in de roedel.
Nadat Moos hem een ferme tik mét geluid (niet blazen maar brommen zoals een kater doet) kijkt Bundels mij hierna heel beteuterd aan : :confused: . Waar ik uiteraard dan eigenlijk weer om moet lachen. Arme Bundels en ook arme Moos. Gelukkig gaat het 9 van de 10 keer heel goed, mede omdat Bundels zich dan niet opdringt aan Moos. (terwijl ik dit zo nalees denk ik....wat een beestenboel heb ik toch...lekker zooitje ongeregeld :lol: )

Jeetje Martine...dat is een mindere kant van Zabbo. Maar zoals Pebi ook al zei; een jaar verder met jouw consequentheid en wellicht een cursus, kom je, denk ik, al een heeeeeeeel eind.

Ik heb mister Milaan zijn truukje ook al eens geprobeerd want hier loopt er 1tje rond die soms hele bananenbomen in zijn oren heeft ipv bananen. Hij leeft in zijn eigen wereld en als hij een keer zin heeft om in de mijne te komen zie ik hem netjes reageren (bijvoorbeeld eten) maar vaak heeft hij een blik in zijn ogen van tralalalalallala het leven is :twisted: :D of een blik van euhhh :roll: 8) are you talking to me?

En het mooie is....die ouwe dibbes gaat truukjes overnemen :? en dat was nou juist niet de bedoeling van het geheel :lol: . Maar als ik daar aan de wandel ben met die 2 hartendiefjes en een andere hondeneigenaar zegt....jeetje wat een mooi stel bij elkaar..kan ik haar alleen maar beamen :D :verliefd1: .

Maar komt tijd komt raad Martine. Wellicht heeft hij ergens ooit een aanvaring met katten gehad of wellicht heeft de vorige eigenaar Zabbo altijd opgejut richting katten. Tja dan gaat een hond aardig gefixeerd worden op katten.

Wellicht krijg je het er uit en anders is een keer wat tips vragen bij een gedragstherapeute want je zult niet de enige op de wereld zijn die een hond heeft die buiten zo bezig is met katten.

Heeft hij een bepaalde voorkeur voor lekkere dingen. Misschien kun je hem wel afleiding met iets waardoor hij minder interesse krijgt ..tis maar een idee (maar misschien heb je dit al geprobeerd).

Ik denk aan je en ben benieuwd naar het vervolg....de genezing van dr. Jekyll & mr. Hide :)
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Ik zou zsm met een gedragstherapeut aan de gang gaan. Hij moet niet leren dat hij dat gedrag bij jou mag vertonen.
En als hij zo sterk is zou ik een ulead proberen, het is een hulpmiddel, geen oplossing maar haalt voor zover ik het begrijp de kracht er een beetje uit.
Veel succes ermee
Allard

Ongelezen bericht door Allard »

Als je voor hem staat als hij naar die hond wil (heb het over honden) en dan zegt dat hij moet gaan zitten. Als hij gaat zitten belonen.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik zou zeker met Zabbo op cursus gaan, niet zozeer omdat hij commando's aan moet leren, maar om de band tussen jullie te versterken.
Ik ben met Max ook meteen op cursus gegaan, op die manier had hij snel door dat met vrouwtje bezig zijn erg leuk was :schreeuw: dit heeft de band naar mijn idee sneller goed gemaakt tussen ons.

Veel succes met Zabbo 8)
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
wobbetje

Ik heb gisteren gepraat met een dame die hier in het dorp woont en les geeft in een hondenschool. Heb vroeger ook nog les bij haar gevolgd met Wobbe... Volgens haar lijkt het ook best om met Zabbo naar de hondenschool te gaan omdat ik hem daar best kan confronteren met andere honden... iets wat hij volgens haar nooit geleerd heeft... volgens haar heeft hij in zijn vorig leven ergens op een groot erf gelopen waardoor hij nu erg gespierd en afgetraind is maar waardoor hij ook nooit geen opvoeding heeft gekregen van hoe zich buiten te gedragen... waarschijnlijk heeft hij ook nooit andere honden of katten gezien.... Dus nu zondag ga ik voor de eerste maal met hem naar de les... mijn binnenkomst zal waarschijnlijk iedereen nog lang heugen... :shock: Maar zij heeft mij redelijk gerustgesteld dat het er normaal gezien wel uit te trainen is.... en vermits hij eerder op een antilope lijkt tijdens het rennen, zou het misschien leuk zijn om later met hem agility te doen... we zullen wel zien wat het wordt...leuke hond heb ik : kruising goldenretriever/labrador/antilope/kangoeroe....haha :D
Het probleem met de katten , das een ander paar mouwen... maar alles met één keer...
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Succes a.s. zondag maar ik voel dat het wel gaat lukken.
En katten nou ik zou zeggen moeten ze maar niet in je tuin komen, het is nu Zabbo z'n terrein :)
wobbetje

@allard : je moet er ook nog eerst vóór geraken hé :wink:
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door ilseF »

He martine, een herkenbaar verhaal...ik heb met Qajo de eerste tijd ook aardig wat te stellen gehad, maar ben meteen met hem gaan trainen en zo dus snel een band met hem gekregen...na een maandje of 3 werd hij een andere hond; veel beter luisteren, meer aandacht voor mij...het kost wel wat tijd en een nieuwe hond (en ik denk zeker een herplaatser) is best even wennen, maar t gaat zeker goedkomen!
groetjes, Ilse en een lik van Qajo
wobbetje

@ilse, bedankt voor je bemoedigende woorden...heb er echt wel nood aan op het ogenblik... hopelijk gaat het met Zabbo ook zo...het is zo'n schat in huis en buiten gaat het langs geen kanten..
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

het gaat zeker weten ook zo met Zabbo!...hij probeert je nu uit, zo gezegd...maar als jij consequent blijft en veel met hem gaat trainen gaat dat echt lukken! (ik heb t echt net zo mee gemaakt de afgelopen 2/3 maanden en nu gaat t , op een enkele keer na, echt super!)
Houd goede moed!!!!
:klasse: :groteknuffel:
ilseF
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

oww...en nog iets (zonder te willen betuttelen of zoiets :oops: ) het scheelt ook veel hoe je gaat wandelen, ik bedoel; als je gaat lopen met in je hoofd alle drama's die kunnen gebeuren, gaat t geheid mis, probeer positief te gaan lopen, met in je hoofd de situatie zoals je die wilt zien, en loop de eerste tijd (als dat gaat he :wink: ) op plaatsen waar zo min mogelijk afleiding voor Zabbo is...je zult zien dat er dan een verandering optreedt; jij krijgt vertrouwen in Zabbo en...Zabbo in jou!
heel veel succes!!!!
Plaats reactie