Whaha,wild zwijn tegen gekomen!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Whaha,wild zwijn tegen gekomen!

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Nou ,dat was weer even een mini avontuur hier hoor. Van middag liep ik met Co en Ep gewoon in het bos hier,en helemaal niks van de paden af hoor.Voor de vakantiegangers hier: bij het heitje van de Heihaas,Landal,gewoon meteen links af het bos in.

Ep schiet opeens de struiken in ,ik denk nog ,Oh een eekhoorn of zo.
Opeens komt Ep met een bang koppie terug rennen, met achter hem aan een enorm wild zwijn! :shock:

Co ziet dat zwijn ,gaat daaar weer achteraan,ik gillen: CO! Hier! Co! En hoera lang leve de puppiecursus, of het is gewoon geluk ,OF Co is verstandig, Co komt terug. :)

Komt het zwijn ook achter ons aan! Met zn kop bijna op de grond ,en jeetje wat issie groot! Wij rennen, ik al roepend,Co, Ep!.

Ik buk, en grijp een stok en denk net ,ik ram je op je kop! Slaat ie links af ,de bosjes in!

Wat een opluchting! Co en Ep zijn duidelijk onder de indruk, Co plakt zo,n beetje aan mn been en we besluiten terug te gaan naar de auto.Ach 1 x 10 minuten wandelen krijgt niemand wat van he.

We passeren nog een meneer ,en ik vertel over het zwijn. Ja, een echte? vraagt hij? Nee ,een plastieke snauw ik. :)

Nou poeh he, de boswandelingen hier hebben vanaf vandaag een heel andere dimensie.

Maar oke ,we zijn ernog, dus voorlopig nog meer Wil en Co! :D
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

:lol: :D :lol: Hahaha sorry ik moest wel even heel erg lachen om je verhaaltje! Maar ik kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn hoor, gelukkig sloeg het zwijn op tijd af.
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Haha, moest zo hard lachen dat manlief wilde weten wat er nou zo leuk was.....
Gelukkig was het zwijn links georiënteerd....anders had je dat beessie nog moeten meppen ook!!
jessica
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door jessica »

Nou Wil, je conditie is weer getest! :D
Afbeelding
©Monika
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Lieve Wil, geloof mij, ik ben ooit op zwijnenjacht mee geweest in Duitsland, zo'n beest sla je niet knock out met een stok.
Je mag je gelukkig prijzen dat het niet in de aanval ging, voor hetzelfde had die jonkies gehad, dan had je het niet zo vrolijk na kunnen vertellen.
Nu weet je alleen dat je iets aan de conditie kunt doen, leer maar in bomen klimmen, maar ja, of Co dat ook kan?? :lol:
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Oh Dorette, ik sta ook nog een beetje te shaken hoor. Ik wandel hier al 25 jaar in hetzelfde bos. Af en toe wel een zwijn gezien, maar nog nooit zo.
Ik heb wel altijd een knipmes bij me. (Hoewel, ik zie me ook nog niet 1, 2 op zo,n beest in staan te steken :D )

En trouwens: het is daar hondenlosloopgebied ,dus dat zwijn was in overtreding he!Weet dat zwijn veel.

Mijn neef Erik is boswachter en die zei altijd dat we achter een boom moeten gaan staan,dan ziet een zwijn je niet,want zn ogen staan aan weerszijden van zn kop.EN een eind hout mee.
Maar ja ,denk jij daar allemaal aan dan in zo,n geval? :(

Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Wil enCo schreef:Oh Dorette, ik sta ook nog een beetje te shaken hoor. Ik wandel hier al 25 jaar in hetzelfde bos. Af en toe wel een zwijn gezien, maar nog nooit zo.
Ik heb wel altijd een knipmes bij me. (Hoewel, ik zie me ook nog niet 1, 2 op zo,n beest in staan te steken :D )

En trouwens: het is daar hondenlosloopgebied ,dus dat zwijn was in overtreding he!Weet dat zwijn veel.

Mijn neef Erik is boswachter en die zei altijd dat we achter een boom moeten gaan staan,dan ziet een zwijn je niet,want zn ogen staan aan weerszijden van zn kop.EN een eind hout mee.
Maar ja ,denk jij daar allemaal aan dan in zo,n geval? :(
Nou, ten eerste moet er voor mij wel een hele brede boom staan, wil ik daarachter gaan staan. Ik denk dat ik probeer in een greppel te gaan liggen of in een boom te klimmen, nog beter, ik ga denk ik nooit het bos meer in. :lol:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

en krijg je Co en Ep ook zover om achter een boom te gaan staan :wink:

jee wat schrikken dit zeg! het is de reden dat ik hier een bepaald bos vermijdt want daar schijnt een ware zwijnenplaag gaande te zijn, ben er sindsdien niet meer geweest
maar het is een maar kwestie van tijd voordat ze zich ook verspreid hebben naar de andere bossen natuurlijk :(
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

Hoe relaxed is het dan in het Hoge Noorden :D
Hooguit een haas, konijn of ree op je pad.

Doe je een beetje voorzichtig Wil?

:wink:
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Geweldig, ik zie je bijna voorbij rennen en dan die opmerking : hij was van plastic :D :D

Voortaan een pet-corrector mee naar het bos?
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Els. pet corrector.. kan, maar ikzelf denk aan Dorette op de motor met in de zijspan Nino en Nulay ,en Toos voorin het bakkie....die jagen we door het bos voor we gaan wandelen!

Nou een flink zwijn die dan nog achter ons aan durft te komen! :D :D

Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Monique »

Ik moest eerst heel hard lachen, die Wil, kan ze al niet meer op strand Nulde lopen en nu ook al niet meer het bos in :lol:
Daarna bedacht ik me wat ik zou doen in zo'n situatie.... ik zou het werkelijk niet weten :? . Ik ben heel blij voor je dat het allemaal goed afgelopen is!
En kunnen die beesten niet heel goed ruiken? Ik bedoel dan heb je er nog niet zoveel aan als je achter die boom staat toch?
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

:D :D hahaha ik lig in een deuk hier!!!
het is gelukkig goed afgelopen want wilde zwijnen die een kwaaie kop hebben daar spot je niet mee :(

spannend wonen in dat putten hoor :hehehe:
ik weet niet of ik daar € 400- per week voor over heb omdat te ontdekken :twisted: :D :wink:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Patricia ter Veld
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Patricia ter Veld »

Ik rol om van het lachen!!! Mijn avond is weer goed :lol:
Wat een avontuur.. nee je staat idd niet zomaar in zo'n beest te steken..
Gelukkig is het goed af gelopen!!! :D
Groetjes Patricia en een poot van Bink
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Wil enCo schreef:Els. pet corrector.. kan, maar ikzelf denk aan Dorette op de motor met in de zijspan Nino en Nulay ,en Toos voorin het bakkie....die jagen we door het bos voor we gaan wandelen!

Nou een flink zwijn die dan nog achter ons aan durft te komen! :D :D

:D :lol: :D :D :D
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Plaats reactie