Ik zei al tegen manlief dat we morgen (vandaag dus) maar eens met hem naar de dierenarts moesten omdat hij toch wat rustiger was, en hij ook weer eens nagekeken moest worden of alles nog wel goed was. Ook omdat hij een paar keer per dag flinke niesbuien heeft.
Meneer lag lekker bij me op de bank, en opeens schiet hij overeind en hapt hij naar lucht met een vreemd geluid (snurkend geluid maar dan inademend)
Nadat we zijn tong gecontroleerd hadden, wilde ik even met hem wandelen.
Iets waar hij normaal gesproken met piepende banden voor op trekt, keek hij me aan of ik gek geworden was.
Vlak daarna kreeg hij 4x achter elkaar een aanval van lucht happen.
Dus ik heb de DA uit haar bed gebeld, en ben naar de DA gegaan. Meneer wilde daar niet eens de auto uit.
Daar is hij even gecontroleerd, zijn temp opgenomen, hartje geluisterd, overal gevoeld. Uiteindelijk is er een röntgenfoto van zijn longen gemaakt om te kijken of daar wat op te zien was.
Daar was te zien dat er wat (zoals zij het noemde) wolkjes rond zijn longen zitten, wat (volgens haar) aanduid dat hij geirriteerde longen heeft door het niesen, adem happen, en hoesten wat hij dus na het adem happen doet.
Hij heeft een prik gekregen zodat hij wat meer lucht kreeg en anti biotica.
Voorlopig mogen we niet te ver met hem lopen. Hij moet echt rustig aan blijven doen tot dit allemaal over is, en hij wat actiever is (uit zichzelf).
Om die pillen te krijgen moest hij even opnieuw gewogen worden, en daaruit bleek dat hij 3kilo was afgevallen, hoe dat kan weet ik niet
Toen we uiteindelijk om 01.30u vanacht thuis kwamen is Kingston direct naar boven gegaan en zijn mandje in gedoken
Pff... Ik heb het wel vaker benauwd gekregen door hem, door acties die hij uithaalde of door zijn kwaaltjes. Maar gisteren.. Ik had het niet meer..
Meneer heeft vanmorgen uitgeslapen tot 9u