puppytraining volgens jo lubbersmethode

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

puppytraining volgens jo lubbersmethode

Ongelezen bericht door lablove »

Zo ik gebruik even mijn rustige nachtdienstje om een vraagje te stellen.

Ik heb met mijn honden altijd getrained bij een speciale retriever school. Nu start deze groep wat laat en ik wil niet te lang wachten met trainen in een groep.

Nou heb ik een andere school gevonden die traint volgens de Jo Lubbersmehode.

Wat er op neer komt (waarschijnlijk even kort door de bocht gezegd) zonder voertje en vooral met je stem belonen en corrigeren dmv een ruk(je) aan de riem. Mijn gevoel is hier niet al te positief bij, misschien onterecht? Wie heeft er ervaring met het trainen op deze manier?

Ik ben zelf altijd erg een typje van voertje erbij en dit langzaam afbouwen namelijk en houd niet van geruk aan mijn pup....... (rijmt nog ook :wink: )
Groetjes Miranda (cosy cottage)
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Niemand ervaring? Het vervelende is dat ik ook niet eerst even kijken hoe of wat. Of ik moet gewoon de eerste les over slaan... Of maar op mijn gevoel afgaan....
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

Zie wel dat ie enkele boeken heeft geschreven.
Ik ben juist van tegenover gestelde, niet te vroeg in groep trainen.
Onnodige prikkels geven aan de hond is overbodig.

En ik werk zeer kort met voer, en ga dan toch ook over op dat rukje.
Goede stembeloning, een streel, maar een correctie als het nodig is, wat dan gelijk volgt door beloning als het juiste gedrag wordt vertoont.

En geloof me, maar als ik straks thuis kom, staan er 2 uit gelaten "zotten" te drummen om maar als eerst bij het baasje te zijn.
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Dat rukken aan de hond z'n nek, onder het mom van corrigeren, is dat niet al helemaal uit de gratie ?
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

hmmm....ik denk niet dat je het zo zwart/wit moet zien :)
Belonen met de stem wordt op meerdere plekken gedaan, een rukje aan de riem kan in feite geen kwaad als je weet wanneer je het moet doen. En hiermee wordt niet bedoeld dat je zo'n harde ruk geeft dat de hond in kwestie op slag een nekhernia heeft :wink:
Als Max niet meteen luistert naar mijn stem, geef ik ook weleens een rukje: ,, wakker worden, hier brandt de lamp. ''
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ik ga het ook niet doen...
Gittje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Gittje »

RaymondC schreef:Ik ben juist van tegenover gestelde, niet te vroeg in groep trainen. Onnodige prikkels geven aan de hond is overbodig.
Tja, ik hem mij al dikwijls de vraag gesteld of ik er goed aan gedaan heb om al met 3 maand met Igor 2 x week naar de hondenschool te gaan. Hij geraakt snel overprikkeld, wordt opstandig als hij het beu is en dan kan ik niets meer met hem aanvangen. Finaal hebben de pup noch de baas er plezier in *zucht*

Tijdens mijn dagelijkse wandelingen doe ik dezelfde oefeningen verspreid over de verschillende uitjes en dat lukt veel beter dan op het terrein van de hondenschool waar alles op één uur tijd wordt geconcentreerd met soms lange wachttijden tussen elke oefening (afhankelijk van het aantal aanwezige cursisten).
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Ben je er inmiddels al uit welke puppencursus je gaat volgen? Ik ken de Jo Lubbersmethode niet, maar ben destijds toen we Zyva kregen bij 4 verschillende hondenscholen gaan kijken en de cursussen waarbij gecorrigeerd werd dmv rukjes aan de riem vielen voor mij meteen af, dat ging gewoon helemaal tegen mijn gevoel in. Ik voelde me daar niet prettig bij. Ik ben echt van het positief belonen. Nu zal het voor elk baasje anders zijn, maar ook voor elke hond. Zyva is een heel gevoelig hondje, die al onder de indruk is als ik mijn stem verhef.
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Nou er was zondag niet veel van terug te zien ( het volgen op de show) toch luistert ze lekker. Ik volg hooguit nog eens ring training maar dan meer voor mij dan voor haar.

Groetjes,

Miranda
Plaats reactie