De mogelijke gevaren van enten

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Roos

De mogelijke gevaren van enten

Ongelezen bericht door Roos »

Deze link kreeg ik vanavond en ik vond 'm best interessant.
Ik laat niet meer enten omdat mijn honden beiden tot een risicogroep horen vwb enten, maar wellicht voor anderen interessant om eens te lezen :wink:

http://www.huisjebiobeestje.nl/page/vac ... ja-of-neey" onclick="window.open(this.href);return false;
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Zeker interessant Roos, ik sta heel kritisch tegen over inenten, ook mijn kinderen zijn niet overal tegen ingeënt.
Sowieso vind ik dat we maar eens moeten accepteren dat je niet van te voren álle risico's van het leven kunt uitsluiten. Het middel is vaak erger dan de kwaal ( of de kans die je loopt op een kwaal....)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

hier ook iemand die heel kritisch is met enten.
voor de honden,maar ook voor onszelf.
Hidde heeft uiteraard wel alle vaccinaties gehad(ook daar zijn discussies over :wink: ) en krijgt met 1 jaar nog zijn booster.
vanaf dan wordt hij net als roef getiterd.

ook mijn jongste heb ik niet alle vaccinaties gegeven(kinkhoest),en raad eens wie er geen kinkhoest kreeg en wie wel? juist mijn zoon en ik,beiden wél geent tegen kinkhoest :roll: kregen kinkhoest en dochterlief fietste er mooi langs.

wel is het zo dat als je shows loopt of je hond in pension doet je bijna geen keus hebt.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Gelukkig heb ik een da die niet zomaar vaccineert.

1 keer per maand kun je goedkoop de titerbepaling laten doen. Roxy heeft als pup alle inentingen wel gehad, maar nu wacht ik een poos en laat dan titeren.

Ook onder een hoop da's zitten helaas zakkenvullers.
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Huub »

Opgeslagen en ga het uitprinten. Volgens mij zou Huub in september weer moeten voor zijn prikjes maar denk idd dat ik dat niet doe.
Baloe had idd epileptie en ging beter toen ik hem de laatste 3 jaar niet heb laten enten.
Dus absoluut iets om over na te denken.
En Myastenina Gravis heb ik zelf staat er ook bij als gevlog van inenten.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Huub »

roef schreef:hier ook iemand die heel kritisch is met enten.
Hidde heeft uiteraard wel alle vaccinaties gehad(ook daar zijn discussies over :wink: ) en krijgt met 1 jaar nog zijn booster.

ook mijn jongste heb ik niet alle vaccinaties gegeven(kinkhoest),en raad eens wie er geen kinkhoest kreeg en wie wel? juist mijn zoon en ik,beiden wél geent tegen kinkhoest :roll: kregen kinkhoest en dochterlief fietste er mooi langs.

wel is het zo dat als je shows loopt of je hond in pension doet je bijna geen keus hebt.
Idd met shows en pensiosn moet je wel.
Sinds ik geen shows en nestjes meer heb met de britse korthaar katten die ik heb worden ze niet meer geënt.
Toen ze wel geënt werden was er vaak iets vieze neuzen en vage kwaaltjes en nu hebben ze nooit iets.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Hier wordt ook niet zo maar geent, behalve de Weil. Die laat ik jaarlijks wel zetten.

Bob zijn titer was overigens niet heel sterk laatst in mei, dus dat wordt volgend jaar waarschijnlijk wel enten. Hondenziekte was sowieso een - , maar ik ga niet met hem naar het buitenland.

Hier gebruikt trouwens niets zo maar, geen entingen, geen ontworming, geen anti teek en anti vlo.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
toscak
Speurneus
Speurneus

En de katten trouwens zijn voor het laatst geënt toen ze vier waren, zijn nu zes en ik denk dat ik ze niet meer ent.
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

roef schreef:hier ook iemand die heel kritisch is met enten.

Daar ben ik ook voorstander van.
Alle puppyentingen en die met een jaar en daarna titeren.

Bowie heb ik na zijn 4-de niet meer laten enten ivm de aanslag die het op zijn immuunsysteem is, hij heeft helaas Lupus (auto-immuunziekte).
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

toscak schreef:Hier wordt ook niet zo maar geent, behalve de Weil. Die laat ik jaarlijks wel zetten.

Bob zijn titer was overigens niet heel sterk laatst in mei, dus dat wordt volgend jaar waarschijnlijk wel enten. Hondenziekte was sowieso een - , maar ik ga niet met hem naar het buitenland.

Hier gebruikt trouwens niets zo maar, geen entingen, geen ontworming, geen anti teek en anti vlo.
over weil is ook de discussie,schijnt dat het maar werkt tegen 1 a2 bacterien en werelwijd heb je honderden bacterien die weilverschijnselen veroorzaken.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Roos

roef schreef:
Niet leuk, maar wel erg toevallig en het is precies wat ook in de link staat.
Ellendige troep is het, en als je dan leest wat er aan "hulpstoffen" in de enting zit :(
Roos

roef schreef:
toscak schreef:Hier wordt ook niet zo maar geent, behalve de Weil. Die laat ik jaarlijks wel zetten.

over weil is ook de discussie,schijnt dat het maar werkt tegen 1 a2 bacterien en werelwijd heb je honderden bacterien die weilverschijnselen veroorzaken.
Er staat een heel stuk in de link over de Weilenting, dat was de enige enting waar ik mij "schuldig" over voelde dat ik 'm niet gaf, nu niet meer in ieder geval :wink:
toscak
Speurneus
Speurneus

Roos schreef:
roef schreef:

Er staat een heel stuk in de link over de Weilenting, dat was de enige enting waar ik mij "schuldig" over voelde dat ik 'm niet gaf, nu niet meer in ieder geval :wink:
Ja, ik heb dus precies hetzelfde. Ik heb zo lang getwijfeld en uiteindelijk uit schuldgevoel wel de Weil gegeven. Ik merkte wel dat Bob zijn weerstand lager was, maar dat kan natuurlijk ook toeval geweest zijn. Druppels uit zijn neus, heel vieze ogen en een pukkeltje hier en daar.

Voor volgend jaar moet ik weer gaan nadenken daarover :( . Bob heeft natuurlijk ook epilepsie.

Zet jij geen Weil? En hoe lang al niet? En zwemmen ze altijd? Bob zwemt in iedere sloot.

Zijn er meer mensen die geen Weil zetten met zeer veel zwemmende honden?
Roos

Huub schreef:Opgeslagen en ga het uitprinten. Volgens mij zou Huub in september weer moeten voor zijn prikjes maar denk idd dat ik dat niet doe.
Baloe had idd epileptie en ging beter toen ik hem de laatste 3 jaar niet heb laten enten.
Dus absoluut iets om over na te denken.
En Myastenina Gravis heb ik zelf staat er ook bij als gevlog van inenten.
Balen joh :( , sterkte ermee.
Dat van de poezen herken ik heel sterk, mijn oudste poes had altijd abcessen, ze vecht nogal graag :D
Nu ent ik hen ook al een aantal jaar niet meer en de abcessen heb ik al heel lang niet meer gezien, terwijl zij nog net zo hard doorknokt en onder de wondjes zit :wink:
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

@Tosca: Bowie krijgt ook de Weil enting niet, nu al bijna 5 jaar niet meer, hij duikt niet in iedere sloot, maar zwemt wel heel graag en regelmatig.
Plaats reactie