Ik laat niet meer enten omdat mijn honden beiden tot een risicogroep horen vwb enten, maar wellicht voor anderen interessant om eens te lezen
http://www.huisjebiobeestje.nl/page/vac ... ja-of-neey" onclick="window.open(this.href);return false;

Idd met shows en pensiosn moet je wel.roef schreef:hier ook iemand die heel kritisch is met enten.
voor de honden,maar ook voor onszelf.
Hidde heeft uiteraard wel alle vaccinaties gehad(ook daar zijn discussies over) en krijgt met 1 jaar nog zijn booster.
vanaf dan wordt hij net als roef getiterd.
ook mijn jongste heb ik niet alle vaccinaties gegeven(kinkhoest),en raad eens wie er geen kinkhoest kreeg en wie wel? juist mijn zoon en ik,beiden wél geent tegen kinkhoestkregen kinkhoest en dochterlief fietste er mooi langs.
wel is het zo dat als je shows loopt of je hond in pension doet je bijna geen keus hebt.

Daar ben ik ook voorstander van.roef schreef:hier ook iemand die heel kritisch is met enten.
voor de honden,maar ook voor onszelf.
Hidde heeft uiteraard wel alle vaccinaties gehad(ook daar zijn discussies over) en krijgt met 1 jaar nog zijn booster.
vanaf dan wordt hij net als roef getiterd.
ook mijn jongste heb ik niet alle vaccinaties gegeven(kinkhoest),en raad eens wie er geen kinkhoest kreeg en wie wel? juist mijn zoon en ik,beiden wél geent tegen kinkhoestkregen kinkhoest en dochterlief fietste er mooi langs.
wel is het zo dat als je shows loopt of je hond in pension doet je bijna geen keus hebt.

over weil is ook de discussie,schijnt dat het maar werkt tegen 1 a2 bacterien en werelwijd heb je honderden bacterien die weilverschijnselen veroorzaken.toscak schreef:Hier wordt ook niet zo maar geent, behalve de Weil. Die laat ik jaarlijks wel zetten.
Bob zijn titer was overigens niet heel sterk laatst in mei, dus dat wordt volgend jaar waarschijnlijk wel enten. Hondenziekte was sowieso een - , maar ik ga niet met hem naar het buitenland.
Hier gebruikt trouwens niets zo maar, geen entingen, geen ontworming, geen anti teek en anti vlo.
Niet leuk, maar wel erg toevallig en het is precies wat ook in de link staat.roef schreef:
Er staat een heel stuk in de link over de Weilenting, dat was de enige enting waar ik mij "schuldig" over voelde dat ik 'm niet gaf, nu niet meer in ieder gevalroef schreef:over weil is ook de discussie,schijnt dat het maar werkt tegen 1 a2 bacterien en werelwijd heb je honderden bacterien die weilverschijnselen veroorzaken.toscak schreef:Hier wordt ook niet zo maar geent, behalve de Weil. Die laat ik jaarlijks wel zetten.
Bob zijn titer was overigens niet heel sterk laatst in mei, dus dat wordt volgend jaar waarschijnlijk wel enten. Hondenziekte was sowieso een - , maar ik ga niet met hem naar het buitenland.
Hier gebruikt trouwens niets zo maar, geen entingen, geen ontworming, geen anti teek en anti vlo.

Ja, ik heb dus precies hetzelfde. Ik heb zo lang getwijfeld en uiteindelijk uit schuldgevoel wel de Weil gegeven. Ik merkte wel dat Bob zijn weerstand lager was, maar dat kan natuurlijk ook toeval geweest zijn. Druppels uit zijn neus, heel vieze ogen en een pukkeltje hier en daar.Roos schreef:Er staat een heel stuk in de link over de Weilenting, dat was de enige enting waar ik mij "schuldig" over voelde dat ik 'm niet gaf, nu niet meer in ieder gevalroef schreef:over weil is ook de discussie,schijnt dat het maar werkt tegen 1 a2 bacterien en werelwijd heb je honderden bacterien die weilverschijnselen veroorzaken.toscak schreef:Hier wordt ook niet zo maar geent, behalve de Weil. Die laat ik jaarlijks wel zetten.
Balen johHuub schreef:Opgeslagen en ga het uitprinten. Volgens mij zou Huub in september weer moeten voor zijn prikjes maar denk idd dat ik dat niet doe.
Baloe had idd epileptie en ging beter toen ik hem de laatste 3 jaar niet heb laten enten.
Dus absoluut iets om over na te denken.
En Myastenina Gravis heb ik zelf staat er ook bij als gevlog van inenten.