wat doen jullie

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
kimmeding

wat doen jullie

Ongelezen bericht door kimmeding »

als een andere hond op jou hond begint te rijden?

Mexx doet dus niets terug en wil alleen maar spelen.
Gisteren weer gezien dat de eigenaar verder praat met iemand en verder niets doet terwijl ik tot 3 keer toe zie dat mijn hond bestegen word.

Mexx mag dit niet en ik vind het van een andere hond ook niet nodig.

Wat vinden jullie????
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Vroeger trok ik ze van Bob af, zeker toen hij een pup was. Van mij mochten ze absoluut niet op hem rijden.

Inmiddels (al zo'n 2 jaar) regelt Bob het zelf. Hij staat het absoluut niet toe dat een reu op hem gaat rijden :twisted:
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt dat Flits bereden wordt of zelf op een andere hond zit. Maar als ik Flits dit zou zien doen dan laat ik wel weten dat dat niet gewenst is.
Ook vind ik dat een andere hond dat niet bij mijn hond hoeft te doen. Ik denk dat ik die andere hond er probeer af te krijgen en vervolgens tussen je eigen hond en die andere hond in gaan staan zodat je de andere hond blokt, hopelijk begrijpt ie dan dat ie weg moet gaan.
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Floortje Faun »

Ik sluit me aan bij Lucievd: ik verwacht dat mijn hond zich netjes gedraagt bij andere honden, maar dan moeten andere honden zich ook netjes ten opzichte van hem gedragen. Grijpt een eigenaar niet in, doe ik dat zelf (op dezelfde manier als Lucie, met een "hé, ga eens van mijn hond!" erbij).
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Sluit ik mij bij aan, gewoon eraf halen die hap als de eigenaar het zelf niet doet.
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door dinodap »

Joep wordt vd zomer 3 jaar en doet zelf dus ook niets als hem dat gebeurt helaas. En als die andere baas niet snel genoeg in grijpt, roep ik zelf 'MOVE' en duw ik hem eraf. Als die andere hond door gaat, jaag ik em weg.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

gewoon eraf trekken zonder geweld en dan een grote mond geven
al me kinders uitgevlogen
Apke

Ongelezen bericht door Apke »

De eigenaar aanspreken over het gedrag van de hond.
Mocht de andere hond het bij Diesel doen, dan kan het zijn dat ik vraag of zijn hond niet weet dat hij een rue bespringt. 8)

Mocht deze hond Anouk bespringen ..... vorm van aanranding.
Laat ik niet merken dat er een hond Perro bespringt. Met haar 14 jaren een bejaarde vrouw.
Kortom, ik ben bang dat ik niet zo vriendelijk blijf.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Als Max het bij een andere hond doet, ben ik niet zo blij mee. En andersom ook niet....maar uhmm ..... :ffdenken: heel rationeel gezien, is het een uiting van hondentaal en onderdeel van een verdere interactie tussen beide honden. Dus ik weet niet in hoeverre hier een baas over moet worden aangesproken of een hond veroordeeld over moet worden :)
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Hier vraag ik altijd rustig of de eigenaar zijn hond van mijn hond wil afhalen, en vertel er direct bij dat als hij/zij het niet doet mijn hond kan uitvallen (dan reageren ze wat sneller)
Niet dat mijn honden iets doen, want die staan mij altijd vragend aan te kijken wat ze moeten doen, maar het gaat om het idee 8)

Verder weet Daan nog niet wat rijden is en Kay doet het niet meer na zijn castratie :)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

royenmarjolein schreef:Als Max het bij een andere hond doet, ben ik niet zo blij mee. En andersom ook niet....maar uhmm ..... :ffdenken: heel rationeel gezien, is het een uiting van hondentaal en onderdeel van een verdere interactie tussen beide honden. Dus ik weet niet in hoeverre hier een baas over moet worden aangesproken of een hond veroordeeld over moet worden :)
Maar haal je Max er dan wel af of hoe moet ik dat zien?
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Roos schreef:
royenmarjolein schreef:Als Max het bij een andere hond doet, ben ik niet zo blij mee. En andersom ook niet....maar uhmm ..... :ffdenken: heel rationeel gezien, is het een uiting van hondentaal en onderdeel van een verdere interactie tussen beide honden. Dus ik weet niet in hoeverre hier een baas over moet worden aangesproken of een hond veroordeeld over moet worden :)
Maar haal je Max er dan wel af of hoe moet ik dat zien?
In de 2,5 jaar die Max oud is, is het maar een paar keer voorgekomen. Ik haal hem ervan af, zou het gebeuren, uit fatsoen. Ik schaam mij dan gewoon dood. Uit mijn
menselijk denken dus, maar als ik mijn mensenbrein uitschakel en mij probeer te verplaatsen in mijn hond of in de andere hond zie ik de noodzaak er niet van in. Max wordt ook weleens bestegen door een andere hond. Zeker niet leuk, maar ik maak geen oordeel over de baas of hond als de baas niet ingrijpt :) Als correcties van Max geen indruk maken, grijp ik wel in . Dit is echter nog nooit nodig geweest.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Sorry, maar menselijk of niet... Honden hoeven niet op mijn honden te rijden, klaar :)
En als de eigenaar zijn/haar hond er niet afhaalt dan doe ik het !
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Iedereen zijn eigen mening :)
Maar ik snap de ophef niet die deze vraag altijd oproept :confused: ... alsof er een misdaad begaan wordt :wink: en er sprake is van onfatsoenlijke eigenaren en onopgevoede honden. Er wordt nooit zo gereageerd als honden aan elkaars geslachtsdeel of kont ruiken terwijl ik dat als mens ook een erg aparte manier van voorstellen vindt die honden doen :lol:
Connie mama van Boris

Ongelezen bericht door Connie mama van Boris »

royenmarjolein schreef:Iedereen zijn eigen mening :)
Maar ik snap de ophef niet die deze vraag altijd oproept :confused: ... alsof er een misdaad begaan wordt :wink: en er sprake is van onfatsoenlijke eigenaren en onopgevoede honden. Er wordt nooit zo gereageerd als honden aan elkaars geslachtsdeel of kont ruiken terwijl ik dat als mens ook een erg aparte manier van voorstellen vindt die honden doen :lol:
Daarover ben ik het wel met je eens.
Boris heeft ook wel eens de neiging om ( bepaalde) honde te bestijgen en ik schaam me dan dood en haal hem er meteen vanaf, ik negeer het nooit.
Maar laatst kwam ik iemand tegen met een hond die regelde het zelf wel met hem!
Haar vrouwtje vondt het niet nodig dat ik mezelf inschakelde haha, maar zei: wacht maar af, ze regelt het zelf wel!
En ja hoor, na flink afgesnauwd te zijn was het zo afgelopen, zonder ingrijpen van mij!
Eigenlijk is dat ook het meest logische, maar ik heb zélf altijd last van plaatsvervangende schaamte, helaas....
Plaats reactie