HEEL GRAAG TIPS :Blaffen als de baasjes niet thuis zijn
-
Werner&Henriette
- Snuffelneus

HEEL GRAAG TIPS :Blaffen als de baasjes niet thuis zijn
Hallo Allemaal,
Wij hebben een mooie lieve labrador genaamd Buck. Buck is 16 maanden oud. Mijn vriendin en ik werken onregelmatig en het komt zon 3x in de week voor dat wij allebei late dienst hebben tot en met 22:30 uur waar wij ongeveer om 23:00 weer thuis zijn. We hebben jammer genoeg via onze beide nieuwe buren moeten horen (niet echt een klacht, maar attendeerde er ons nadrukkelijk op dat Buck rond een uur of 22:15 aan het blaffen / huilen slaat en niet meer ophoud dan dat Baasjes weer thuis zijn.
Buck blaft bijna NOOIT als 1 van de baasjes thuis zijn dus weten niet hoe we dit gedrag af moeten leren. Hij blaft niet als we even weg zijn of een boodschap aan het doen zijn, en begint dus te blaffen rond een bepaald tijdstip.
We zorgen ervoor dat hij genoeg uit is geweest voordat we naar ons werk gaan, dat hij in iedergeval al zijn energie kwijt is.
Buck zal over 2 weken gecastreerd worden. (reden is niet het blaffen hoor) maar zal dit ook nog effect op Buck zijn blafgedrag hebben?
Graag horen wij tips van jullie hoe wij hier het beste mee om kunnen gaan en wat we er aan kunnen doen. Tis een heerlijk beest maar kan me voorstellen als de wekker van mijn buren om 05:30 gaat ze niet erg blij worden als er een hond constant bij de buren loopt te blaffen.
Groeten Werner en Henriette
Wij hebben een mooie lieve labrador genaamd Buck. Buck is 16 maanden oud. Mijn vriendin en ik werken onregelmatig en het komt zon 3x in de week voor dat wij allebei late dienst hebben tot en met 22:30 uur waar wij ongeveer om 23:00 weer thuis zijn. We hebben jammer genoeg via onze beide nieuwe buren moeten horen (niet echt een klacht, maar attendeerde er ons nadrukkelijk op dat Buck rond een uur of 22:15 aan het blaffen / huilen slaat en niet meer ophoud dan dat Baasjes weer thuis zijn.
Buck blaft bijna NOOIT als 1 van de baasjes thuis zijn dus weten niet hoe we dit gedrag af moeten leren. Hij blaft niet als we even weg zijn of een boodschap aan het doen zijn, en begint dus te blaffen rond een bepaald tijdstip.
We zorgen ervoor dat hij genoeg uit is geweest voordat we naar ons werk gaan, dat hij in iedergeval al zijn energie kwijt is.
Buck zal over 2 weken gecastreerd worden. (reden is niet het blaffen hoor) maar zal dit ook nog effect op Buck zijn blafgedrag hebben?
Graag horen wij tips van jullie hoe wij hier het beste mee om kunnen gaan en wat we er aan kunnen doen. Tis een heerlijk beest maar kan me voorstellen als de wekker van mijn buren om 05:30 gaat ze niet erg blij worden als er een hond constant bij de buren loopt te blaffen.
Groeten Werner en Henriette
-
marions
- Speurneus

Vanaf hoe laat is Buck alleen?
Het kan zijn dat hij 'op knappen' staat
V.w.b. het castreren; denk goed na voordat je dat laat doen.
Het blaffen zal er niet door ophouden, het is zó onherroepelijk en niet altijd een oplossing voor gedrags- dominantieproblemen.
(er even vanuit gaand dat dàt de reden voor castratie is)

Het kan zijn dat hij 'op knappen' staat
Het blaffen zal er niet door ophouden, het is zó onherroepelijk en niet altijd een oplossing voor gedrags- dominantieproblemen.
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
-
kimmeding
-
Werner&Henriette
- Snuffelneus

Eigenlijk kan het niet zijn dat hij op knappen staat. Als we thuis komen en eerst nog even wat drinken blijft hij ook gewoon rustig liggen. Ook zijn er wel eens nachten dat we langer liggen qua uren dan onze werkdag en dan hoor je Buck ook niet.marions schreef:Vanaf hoe laat is Buck alleen?
Het kan zijn dat hij 'op knappen' staat![]()
Mbt castreren: Vanwege zijn voordurende lekkende piemel laten we hem castreren. Dit is wel een wel overwogen beslissing en heeft niks met zijn gedrag en domininantieproblemen te maken
kimmeding schreef:Hmmmmm
Verveling
Moet op straat
Honger
Moeilijk dat is het wel.
Iemand in de familie die even een ronde kan doen en eten kan geven ofzo?
verveling: Tsja zou kunnen natuurlijk. We zijn er 8 1/2 uur niet, maar zou hij dan nog vaker door de dag heen blaffen? Tis wel toevallig dat het precies rond eeen bepaalde tijd begint met blaffen en als we er zijn ook gelijk ophoudt.
Honger: Buck komt volgens mij niks te kort aan eten...
Iemand anders nog tips want het is zeker lastig. In de buurt hebben we geen familie / vrienden om ons heen en zou het ook graag met het gezin op willen lossen ipv andere mensen er bij te betrekken.
Groet Werner, Henriette en Buck !
Radio aan laten voor het geluid??
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Dat is wel erg lang!! Verbaasd mij niet dat hij dan gaat blaffen. Zou ik ook doen als ik zo lang niemand zag en niet wist wanneer er dan iemand komt. Hij kan geen klok kijken en weten dat jullie drie kwartier later komenWerner&Henriette schreef:Eigenlijk kan het niet zijn dat hij op knappen staat. Als we thuis komen en eerst nog even wat drinken blijft hij ook gewoon rustig liggen. Ook zijn er wel eens nachten dat we langer liggen qua uren dan onze werkdag en dan hoor je Buck ook niet.marions schreef:Vanaf hoe laat is Buck alleen?
Het kan zijn dat hij 'op knappen' staat![]()
Mbt castreren: Vanwege zijn voordurende lekkende piemel laten we hem castreren. Dit is wel een wel overwogen beslissing en heeft niks met zijn gedrag en domininantieproblemen te maken, maar bedankt voor je advies in ieder geval
!
kimmeding schreef:Hmmmmm
Verveling
Moet op straat
Honger
Moeilijk dat is het wel.
Iemand in de familie die even een ronde kan doen en eten kan geven ofzo?
verveling: Tsja zou kunnen natuurlijk. We zijn er 8 1/2 uur niet, maar zou hij dan nog vaker door de dag heen blaffen? Tis wel toevallig dat het precies rond eeen bepaalde tijd begint met blaffen en als we er zijn ook gelijk ophoudt.
Honger: Buck komt volgens mij niks te kort aan eten...
Iemand anders nog tips want het is zeker lastig. In de buurt hebben we geen familie / vrienden om ons heen en zou het ook graag met het gezin op willen lossen ipv andere mensen er bij te betrekken.
Groet Werner, Henriette en Buck !
Radio aan laten voor het geluid??
-
Werner&Henriette
- Snuffelneus

Tsja mensen moeten ook werken toch? Lijkt mij dat meer baasjes dat hier doen of hebben die het allemaal beter geregeld hahaDat is wel erg lang!! Verbaasd mij niet dat hij dan gaat blaffen. Zou ik ook doen als ik zo lang niemand zag en niet wist wanneer er dan iemand komt. Hij kan geen klok kijken en weten dat jullie drie kwartier later komen
Iemand anders nog tips?
-
marions
- Speurneus

Je vraagt advies voor het blafprobleem ...
Ik denk wel degelijk dat je hond te lang alleen is, er uit wil/moet.
Het feit dat hij blijft liggen wanneer jullie nog even een drankje doen na thuiskomst zegt niets m.i.
Blij dat jullie er weer zijn? Ikzelf zou als eerste de hond ff lekker uitlaten!
Ook de nachten die qua uren wellicht langer duren zijn niet vergelijkbaar.
De lekkende piemel hoort bij een reu, kun je goed verhelpen met wat gekookt/afgekoeld water.
Het feit dat hij blijft liggen wanneer jullie nog even een drankje doen na thuiskomst zegt niets m.i.
De lekkende piemel hoort bij een reu, kun je goed verhelpen met wat gekookt/afgekoeld water.
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
-
lablove
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
3x per week vind ik 8,5 uur alleen best wel lang hoor dat het eens een keertje voor kan komen is ook niet leuk maar ala. Is het niet te regelen dat jullie beide op andere dagen die avonddiensten doen? Zo los ik het hier ook op hoor, ik werk heel veel maar dat is in de nacht en in de avond en soms de weekenden. Ik kan zelf niet werken met het idee dat mijn honden zolang alleen moeten zijn,daar heb ik ze niet voor.Werner&Henriette schreef:Tsja mensen moeten ook werken toch? Lijkt mij dat meer baasjes dat hier doen of hebben die het allemaal beter geregeld hahaDat is wel erg lang!! Verbaasd mij niet dat hij dan gaat blaffen. Zou ik ook doen als ik zo lang niemand zag en niet wist wanneer er dan iemand komt. Hij kan geen klok kijken en weten dat jullie drie kwartier later komen!? Wij beseffen ook prima dat het niet het idealplaatje is om zo lang weg te blijven. (gelukkig maar 3x per week) En buck ziet toch ook niemand als we lang op bed blijven liggen? dan horen we hem ook niet..
Iemand anders nog tips?
Dus ik zou mijn diensten dan aanpassen en dan kunnen je buren lekker doorslapen en je labje vind dat vast ook veel fijner.
Succes!
Groetjes Miranda (cosy cottage)
-
Werner&Henriette
- Snuffelneus

marions schreef:Je vraagt advies voor het blafprobleem ...
Tis ook best lang maar we ontkomen er gewoon niet aan...
Uiteraard laten wij de hond als eerste uit, ik probeer zo alleen maar de drang aan te geven of hij zijn behoefte moet doen of niet. Bedankt voor je tip mbt lekkende piemel, dit is niet de enigste reden waarom wij de hond castreren hoor maar thnx !
3x per week vind ik 8,5 uur alleen best wel lang hoor dat het eens een keertje voor kan komen is ook niet leuk maar ala. Is het niet te regelen dat jullie beide op andere dagen die avonddiensten doen? Zo los ik het hier ook op hoor, ik werk heel veel maar dat is in de nacht en in de avond en soms de weekenden. Ik kan zelf niet werken met het idee dat mijn honden zolang alleen moeten zijn,daar heb ik ze niet voor.
Dus ik zou mijn diensten dan aanpassen en dan kunnen je buren lekker doorslapen en je labje vind dat vast ook veel fijner.
Succes!
-
marions
- Speurneus

-
Werner&Henriette
- Snuffelneus

-
doggie
- Hele grote hondenneus

-
Werner&Henriette
- Snuffelneus

Dat is jammer genoeg niet mogelijk. We werken allebei op een woonvoorziening met mensen met een verstandelijke beperking, waarbij eerder naar huis jammer genoeg geen optie is. Het is gewoon raar. Buck blijft nooit alleen +- een half uur van te voren voordat wij komen. Alsof hij dan weet dat we weer naar huis toe komen. Op het moment dat we er dan gewoon weer zijn is ook alles weer dikke prima. Het is alsof hij een soort tijdklok in zich heeft en ongeveer weet wanneer we weer thuis komen.doggie schreef:Als het zou liggen aan te lang alleen zijn, zou hij inderdaad ook op andere momenten moeten blaffen.
Is het niet te regelen dat je een aantal keer wat eerder naar huis kan komen, om het gedrag wellicht te kunnen doorbreken? Daarna weer proberen om uit te bouwen.
-
Roos
Je praat jezelf nogal eens wat tegen lijkt het mij, hieronder wat uitspraken van jou op een rijtje.
Ik raak nu toch wel heel benieuwd waarom hij eigenlijk gecastreerd wordt.
Vwb het blaffen heb ik geen oplossing binnen jouw gezin, ik zou er een derde bij halen om hem in het midden van jullie lange dienst eventjes uit te laten.
Dikke kans dat het probleem dan over is.
Zit hij in de bench?
Zo ja dan vind ik het niet zo mal hoor dat hij het zat is, ga zelf maar eens ruim acht uur in zo'n beperkte ruimte zitten.
Ik raak nu toch wel heel benieuwd waarom hij eigenlijk gecastreerd wordt.
Mbt castreren: Vanwege zijn voordurende lekkende piemel laten we hem castreren. Dit is wel een wel overwogen beslissing en heeft niks met zijn gedrag en domininantieproblemen te maken
Bedankt voor je tip mbt lekkende piemel, dit is niet de enigste reden waarom wij de hond castreren hoor maar thnx
Vwb het blaffen heb ik geen oplossing binnen jouw gezin, ik zou er een derde bij halen om hem in het midden van jullie lange dienst eventjes uit te laten.
Dikke kans dat het probleem dan over is.
Zit hij in de bench?
Zo ja dan vind ik het niet zo mal hoor dat hij het zat is, ga zelf maar eens ruim acht uur in zo'n beperkte ruimte zitten.
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Ik kan Marion nog prima volgen..... Je schrijft namelijk zelf dat je eerst nog even wat drinkt als je thuiskomt en Buck dan rustig blijft liggen.
Een hond kan meestal heel goed zijn behoefte lange tijd ophouden, maar dat wil nog niet zeggen dat het prettig voelt als je 8 1/2 uur niet bent uit geweest.
Ik zou bij thuiskomst meteen de halsband pakken en naar buiten gaan met Buck en daarna pas zelf wat gaan drinken.
Ik denk dat je Buck er een groot plezier mee zou doen als je toch iets zou regelen voor hem dat hij tussentijds door iemand wordt uitgelaten, of misschien kun je zelf in de pauze even langs huis.
En de nachten vergelijken met een dienst van 8 1/2 uur overdag en/of 's avonds klopt natuurlijk niet.
Een hond kan meestal heel goed zijn behoefte lange tijd ophouden, maar dat wil nog niet zeggen dat het prettig voelt als je 8 1/2 uur niet bent uit geweest.
Ik zou bij thuiskomst meteen de halsband pakken en naar buiten gaan met Buck en daarna pas zelf wat gaan drinken.
Ik denk dat je Buck er een groot plezier mee zou doen als je toch iets zou regelen voor hem dat hij tussentijds door iemand wordt uitgelaten, of misschien kun je zelf in de pauze even langs huis.
En de nachten vergelijken met een dienst van 8 1/2 uur overdag en/of 's avonds klopt natuurlijk niet.