Nachtelijke bench frustratie

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Denver

Nachtelijke bench frustratie

Ongelezen bericht door Denver »

Hi

oscar is nu 11 weken, bijna 12 weken en is nu ruim 3 weken bij ons...
vanaf dag 1 slaapt hij beneden in de bench...1e nacht was logischerwijs drama daarna werd het iets beter...de concerten werden korter zeg maar en minder hevig...
Na een week een terug val...toen in die week van alles geprobeerd, shirt van mij in bench, kruik mee, klok ernaast.....
Ging iets beter maar sinds een dag of 3 is het weer mis...nu houd hij het na het in zijn bench stoppen gewoon 45min vol :evil: :evil: En niet zo zachtjes ook...Het word mooier weer dus buren geven aan er meer last van te hebben...en dat snap ik...
Ik weet dus even niet wat te doen? :cry: :cry: :cry: Of ik iets fout doe of iets vergeet?

Ik weet dat je niet moet toegeven en niet naar beneden moet gaan...maar lig met kromme tenen elke avond in bed...niet alleen vanwege buren maar ook vanwege kids en eigen frustratie...
:confused: :confused: :confused:

Hij gaat voor de bench altijd nog even wandelen en krijgt nu nog 4x per dag eten waarvan 1tje laat in de avond...voeding is al iets verhoogd en toch...

Helllupp
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door nicole »

Bij ons hebben de janksolo's niet heel lang geduurd, dus heel veel ervaring kan ik niet met je delen.

Wat wij als tip kregen van de fokker was om een natte handdoek in de bench te leggen. Daar schijnen ze van te kalmeren. dat hielp bij ons! En wat ik ook doe als Indy af en toe onrustig is, een deken over de bench en 'm helemaal afdekken zodat hij meer rust krijgt.
Tot slot zou je nog kunnen proberen, als het écht niet over gaat, om een nachtje of 2 naast de bench te gaan slapen. Wij hebben de eerste dagen op de bank geslapen en dat ook duidelijk aan hem laten zien: "kijk, ik lig hier". En als hij dan al ging piepen, dan zei ik heel zachtjes: sssssstt....... Dan was hij gelijk weer stil.

Nogmaals; veel ervaring heb ik niet, maar dit zijn de dingen die wij de eerste week (met succes) hebben toegepast.
Er zullen ongetwijfeld nog heel veel meer tips zijn!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
Boris Amber Damey
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boris Amber Damey »

Waarom vanaf dag 1 helemaal alleen beneden opsluiten in een metalen kooi, weggerukt bij mams, broers en zusjes? Waarom mag hij zich niet veilig weten bij jullie?
Afbeelding
De wind van gister helpt je niet vooruit
De wind van morgen blijft misschien wel uit
Je moet zeilen op de wind van vandaag
Denver

Boris Amber Damey schreef:Waarom vanaf dag 1 helemaal alleen beneden opsluiten in een metalen kooi, weggerukt bij mams, broers en zusjes? Waarom mag hij zich niet veilig weten bij jullie?
De eerste dagen hebben we wel beneden geslapen hoor...totdat hij stil was en niet doorhad dat wij halverwege nacht naar boven waren...

Ik dacht dat ik het zo goed deed...? Niet....
Boris Amber Damey
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boris Amber Damey »

Je doet je best toch? :)
Het is alleen mijn manier niet.
Ik zou bijvoorbeeld niet stiekem wegsluipen met het risico dat pup in paniek schiet als hij merkt ineens alleen te zijn.
Pup gaat dan roepen om zijn moeder en dat is heel logisch.

Zelf heb ik nu ook een pup en ja, ik doe héél veel verkeerd en ook ik doe mijn best. :wink:

Het belangrijkste in de eerste weken/maanden vind ik een band opbouwen met mijn nieuwe kanjer.
Pupsel moet zich veilig weten. Of dit nou in de bench is of naast mij op bed.

Ik heb geen idee 'wie' mijn pup is. Ik ken hem niet. Ik ken zijn karakter niet. Ik ga er ook niet vanuit dat ik hem 'ken' tot hij een maand of 9 is.
Het enige wat ik nu wel zéker weet is dat ik van hem hou en hem niet kwijt wil. :verliefd1:

Pup kent mij niet. Hij moet gaan leren wie ik ben. Hij snapt niks van commando's dus gebruik ik ze (zoveel mogelijk) niet. Ik doe veel met de clicker en laat hem zo zelf bedenken wat ik van hem verwacht.

Een hond van mij doet NOOIT iets verkeerd.
Oh, toch wel... Doodgaan voor ze 25 zijn...
Afbeelding
De wind van gister helpt je niet vooruit
De wind van morgen blijft misschien wel uit
Je moet zeilen op de wind van vandaag
Denver

Boris Amber Damey schreef:Je doet je best toch? :)
Het is alleen mijn manier niet.
Ik zou bijvoorbeeld niet stiekem wegsluipen met het risico dat pup in paniek schiet als hij merkt ineens alleen te zijn.
Pup gaat dan roepen om zijn moeder en dat is heel logisch.

Zelf heb ik nu ook een pup en ja, ik doe héél veel verkeerd en ook ik doe mijn best. :wink:

Het belangrijkste in de eerste weken/maanden vind ik een band opbouwen met mijn nieuwe kanjer.
Pupsel moet zich veilig weten. Of dit nou in de bench is of naast mij op bed.

Ik heb geen idee 'wie' mijn pup is. Ik ken hem niet. Ik ken zijn karakter niet. Ik ga er ook niet vanuit dat ik hem 'ken' tot hij een maand of 9 is.
Het enige wat ik nu wel zéker weet is dat ik van hem hou en hem niet kwijt wil. :verliefd1:

Pup kent mij niet. Hij moet gaan leren wie ik ben. Hij snapt niks van commando's dus gebruik ik ze (zoveel mogelijk) niet. Ik doe veel met de clicker en laat hem zo zelf bedenken wat ik van hem verwacht.

Een hond van mij doet NOOIT iets verkeerd.
Oh, toch wel... Doodgaan voor ze 25 zijn...
Idd iedereen doet het op zijn eigen manier...Wij twijfelen nu ook heel erg om de bench naar boven te doen...maar zijn hier nog over aan het nadenken...
Ik hou ook veel van oscar...en idd ik ken hem ook nog niet maar de liefde is nu al onvoorwaardelijk...
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Carlijn »

hey hoi

herkenbaar... misschien dit:...
Kleed over de bench heen voor knus gevoel...
eten geven in de bench met deur open...
eigen geur erbij...
overdag ook even kort in de bench doen terwijl je met iets bezig bent, zodat ie weet dat de deur altijd weer open gaat....
deurtje nooit open maken als ie piept maar wachten totdat het stopt....
heeft bij ons gewerkt, zij houdt van de bench... is haar rustplek geworden.

gr Carlijn
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

wij hebben inderdaad toen mexx klein was hem ook zijn middag slaapjes in de bench gedaan en niet in de woonkamer.
Mexx nam zijn rust ook niet als hij in de kamer lag want zodra onze dochter iets ging doen ging hij mee.
Wij hebben hem dus "verplicht" zijn rust gedwongen in de bench.
Denver

Ik ga hem idd ook zijn rust momenten meer in de bench geven...Ging dan bij jullie deurtje dicht?
Dat kleed eroverheen gaan we vanaaf ook proberen...
We geven hem vaak wel wat lekkers in de bench maar het zou dus ook kunnen helpen om hem zijn eten te geven in de bench?

Thanks allemaal voor het mee denken..
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Max heeft de eerste week in een boodschappenkratje geslapen naast ons bed en zodra hij onrustig werd, kalmeerde ik hem door hem te aaien en zachtjes tegen hem te praten. Overdag ben ik begonnen om hem te laten wennen aan de bench. De overgang van slaapkamer naar eigen bench ging perfect.
Bij Bob hebben wij het iets anders gedaan. Omdat het niet de bedoeling is dat Max en Bob op onze slaapkamer slapen en Max dit zo gewend is (uitzondering als hij ziek is natuurlijk) leek het ons niet verstandig om Bob mee te nemen naar de slaapkamer. Ik ben de eerste twee nachten in de woonkamer gaan slapen, zodat ik altijd daar was als Bob wakker werd en zijn nestgenootjes en moeder zou missen. Vanaf de derde dag ben ik boven in mijn eigen bed gaan slapen.
Ik denk dat het belangrijk is, dat je hond weet dat jij er altijd zult zijn en als je weg bent, dat je altijd terugkomt. Daarnaast moet je hond het vertrouwen krijgen dat het deurtje van de becnh altijd open gemaakt wordt.
Ik weet niet of het een idee is om weer terug naar de basis te gaan hiermee? Misschien dat meer ervaren forumleden hier advies over kunnen geven?
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Denver

royenmarjolein schreef:Max heeft de eerste week in een boodschappenkratje geslapen naast ons bed en zodra hij onrustig werd, kalmeerde ik hem door hem te aaien en zachtjes tegen hem te praten. Overdag ben ik begonnen om hem te laten wennen aan de bench. De overgang van slaapkamer naar eigen bench ging perfect.
Bij Bob hebben wij het iets anders gedaan. Omdat het niet de bedoeling is dat Max en Bob op onze slaapkamer slapen en Max dit zo gewend is (uitzondering als hij ziek is natuurlijk) leek het ons niet verstandig om Bob mee te nemen naar de slaapkamer. Ik ben de eerste twee nachten in de woonkamer gaan slapen, zodat ik altijd daar was als Bob wakker werd en zijn nestgenootjes en moeder zou missen. Vanaf de derde dag ben ik boven in mijn eigen bed gaan slapen.
Ik denk dat het belangrijk is, dat je hond weet dat jij er altijd zult zijn en als je weg bent, dat je altijd terugkomt. Daarnaast moet je hond het vertrouwen krijgen dat het deurtje van de becnh altijd open gemaakt wordt.
Ik weet niet of het een idee is om weer terug naar de basis te gaan hiermee? Misschien dat meer ervaren forumleden hier advies over kunnen geven?
En met terug naar de basis gaan, bedoel je...een paar nachten beneden slapen of?
Carlijn
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Carlijn »

ja rustmomenten overdag ook met deurtje dicht...juizt zodat hij de link legt het gaat weer open..

succes en weltrusten
Denver

Carlijn schreef:ja rustmomenten overdag ook met deurtje dicht...juizt zodat hij de link legt het gaat weer open..

succes en weltrusten
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Gevoelsmatig zou ik inderdaad een paar dagen bij hem slapen of in de buurt slapen. Als mijn oorzaak de juiste is, het gevoel van een gebrek aan geborgenheid en veiligheid gedurende de nacht. En dit steeds meer uitbouwen naar meer zelfstandigheid. Maar mijn advies is echt op gevoel, ik weet niet in hoeverre het opvoedkundig verantwoord is.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Denver

royenmarjolein schreef:Gevoelsmatig zou ik inderdaad een paar dagen bij hem slapen of in de buurt slapen. Als mijn oorzaak de juiste is, het gevoel van een gebrek aan geborgenheid en veiligheid gedurende de nacht. En dit steeds meer uitbouwen naar meer zelfstandigheid. Maar mijn advies is echt op gevoel, ik weet niet in hoeverre het opvoedkundig verantwoord is.
Hier doe ik ook veel op gevoel hoor..dus begrijp wat je bedoeld!
Ik heb van een vriendin de tip gekregen zijn nestje een stuk kleiner te maken..

Ik ga dat vannacht proberen en anders idd weer vanaf begin af aan...

Klinkt cliche maar ja...alles voor mijn :verliefd1:
Plaats reactie