Blaffen krabben aan deuren
-
Lunu12
Blaffen krabben aan deuren
Hallo
ik heb even een vraag, wij hebben een pup van 14 weken en als wij weg gaan blaft ze alles bij elkaar. ze krabt en bijt ook aan de deuren.
we laten haar in de gang als we weg gaan en zetten daar ook haar mand neer.
voor de nacht slaapt ze in een bench bij ons op de slaapkamer, maar dit willen wij nu af gaan bouwen.
hoe kunnen we dit het beste aanpakken?
alvast bedankt
ik heb even een vraag, wij hebben een pup van 14 weken en als wij weg gaan blaft ze alles bij elkaar. ze krabt en bijt ook aan de deuren.
we laten haar in de gang als we weg gaan en zetten daar ook haar mand neer.
voor de nacht slaapt ze in een bench bij ons op de slaapkamer, maar dit willen wij nu af gaan bouwen.
hoe kunnen we dit het beste aanpakken?
alvast bedankt
-
mullermariska
- Speurneus

Ik zou haar voorlopig nog even in de bench laten als je weggaat. Ik heb wat handige stickies opgezocht op het forum. Lees maar eens door. Staan erg handige en leerzame dingen in.
Succes
viewtopic.php?t=38764" onclick="window.open(this.href);return false;
puppy.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes
viewtopic.php?t=38764" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva
Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
-
charly
- Kleine hondenneus

ik zou de bench gewoon lekker beneden zetten en als je weggaat of als je naar bed gaat haar lekker in de bench doen, veilig voor haar en voor je spullen.
Meestal vinden ze het zelf ook er lekker om in de bench te liggen, het is hun kamertje.Als ze een jaar of 1,5 is, kun je het gaan afbouwen als je dat wil.
Meestal vinden ze het zelf ook er lekker om in de bench te liggen, het is hun kamertje.Als ze een jaar of 1,5 is, kun je het gaan afbouwen als je dat wil.
-
rimanime
- Speurneus

Zeker niet onbelangrijk is haar te leren alleen te zijn 

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
Roos
-
Lunu12
-
Lucky
- Kleine hondenneus

Ik zou de bench gewoon beneden laten staan. Devil ligt vanaf pup in de bench beneden. Tot 3 weken geleden lag onze "opa" Simba erlangs, die liep wel vrij rond, maar 3 weken geleden hebben we hem moeten laten inslapen. Daarna heeft Devil ook een paar nachten liggen janken. Wij hebben het genegeerd (hoe moeilijk het ook is)
Wat het alleen zijn betreft, gewoon langzaam aan laten wennen. Haar in de bench doen als je weggaat en dan een half uurtje alleen laten. Blaffen en piepen is een vorm van aandacht vragen, negeren is , denk ik, de beste oplossing.
Groetjes Marion
Wat het alleen zijn betreft, gewoon langzaam aan laten wennen. Haar in de bench doen als je weggaat en dan een half uurtje alleen laten. Blaffen en piepen is een vorm van aandacht vragen, negeren is , denk ik, de beste oplossing.
Groetjes Marion
-
rimanime
- Speurneus

Hier alvast een link en als je googled vind je nog meer tips.Lunu12 schreef:Hoe leer ik haar het beste alleen zijn?
En hoe leer ik het blaffen af?
De bench als we gaan slapen weer boven zetten of niet?
Ze piept als ze ons niet ziet...
Alle tips zijn welkom bedankt!!
https://www.nlv.nu/rasengezondheid/best ... lijven.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
royenmarjolein
- Hele grote hondenneus

Niet onbelangrijk lijkt mij ook de benchtraining. Wij laten Bob ook in de bench als wij weg zijn, maar wij hebben hem eerst geleerd dat de bench leuk is. Daarnaast ook dat de bench nu eenmaal de place to be is als de baasjes er niet zijn. Zowel bij Max als Bob heb ik de benchtraining niet zo voorzichtig aangepakt als er op sommige plekken vermeld wordt. In de bench en niet reageren op gejammer of geblaf! Ze mochten er pas uit als ze stil waren. In eerste instantie ben ik wel in dezelfde ruimte gebleven totdat de bench gewend was. Om het leuk te maken verstopten wij lekkere snacks erin en lieten wij de honden ook eten in de bench. Daarnaast wordt de bench niet gebruikt als strafplek. Is de bench gewend en gaan ze erin zonder te morren, ging ik starten met het trainen van alleen zijn. In eerste instantie waren wij in een andere ruimte en als snel breiden wij dat uit met het daadwerkelijk verlaten van het huis. En dan luisteren door de brievenbus als je terugkomt
Ook de tijd van het alleen zijn, werd uitgebreid....steeds met een halfuur. Het belangrijkste is dat je de pup het vertrouwen geeft dat je altijd terugkomt om het deurtje te openen. Roy en ik werken fulltime waarvan ik in wisselende diensten. Het komt weleens voor dat Max en Bob langer dan 5 uur alleen zijn. Dit levert geen enkel probleem op, ook niet voor Bob die deze week ongeveer 18 weken oud is. Het is wel belangrijk om rekening te houden met de zindelijkheid. Bij Bob viel al heel gauw het kwartje en had er echt geen moeite mee, maar wij hebben het heel langzaam aangepakt in verband met zijn zindelijkheid. Een pup moet gewoon veel vaker plassen en poepen dan een volwassen hond en het laatste wat ik wil, is dat mijn pup met hoge nood thuis zit 
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
-
Lunu12
bedankt voor alle reacties!!
wij hebben de bench nu 2 nachten beneden gehad en het ging eigenlijk perfect, ze ging er direct in liggen en de volgende ochtend moet mijn man om 6 uur weg dus laat haar dan nog even uit. Dan laat ik haar rond 8 uur nog een keer uit.
en vanmorgen ben ik even boodschappen gaan doen en heb ik haar ook in de bench gedaan, ze heeft wel even gepiept maar volgens mij niet lang. ik heb ook 3 kleine kinderen in huis dat is soms wel lastig met trainen. aagezien ik soms wel zie dat ze moet maar dan net niet op tijd ben met haar naar buiten te doen.
de bench staat nu nog in de woonkamer maar die wil ik over een tijdje wel graag naar de gang doen.
ook heb ik nog een mand in de kamer staan, is dat wel slim of kan ik die beter weg zetten, ze ligt er overdag wel veel in.
wij hebben de bench nu 2 nachten beneden gehad en het ging eigenlijk perfect, ze ging er direct in liggen en de volgende ochtend moet mijn man om 6 uur weg dus laat haar dan nog even uit. Dan laat ik haar rond 8 uur nog een keer uit.
en vanmorgen ben ik even boodschappen gaan doen en heb ik haar ook in de bench gedaan, ze heeft wel even gepiept maar volgens mij niet lang. ik heb ook 3 kleine kinderen in huis dat is soms wel lastig met trainen. aagezien ik soms wel zie dat ze moet maar dan net niet op tijd ben met haar naar buiten te doen.
de bench staat nu nog in de woonkamer maar die wil ik over een tijdje wel graag naar de gang doen.
ook heb ik nog een mand in de kamer staan, is dat wel slim of kan ik die beter weg zetten, ze ligt er overdag wel veel in.
-
laika
- Speurneus