Nu valt er mij al een hele tijd iets op als we samen wandelen, King beschermd Noah en Noah sust de ruzies van King?
Om even twee voorbeelden te geven:
Noah word weleens bereden en durft er dan 9 van de 10 keer niks tegen te doen, ik bemoei me er dan altijd zelf mee (als de baas van de hond niks doet) door de hond eraf te trekken enz.
Maar nou komt het wel eens voor dat ik er niet zo 1,2,3 bij kan zijn doordat Noah nog een stukje voor ons of achter ons loopt en dan stuurt King de hond weg door tegen de andere hond te gaan blaffen tot hij weg gaat en dat lukt altijd.
Als King ruzie heeft met een andere hond in het bos en er komt een hoop herrie enz bij kijken (en zijn vrouwtje heeft King nog niet te pakken) dan loopt Noah er heel rustig tussendoor, tussen de honden door en voor King langs, alsof hij zeggen wil "doe eens rustig joh, hou op" dit is zo apart om te zien en vaak helpt het ook. Als het niet helpt blijft Noah dit doen totdat King zijn vrouwtje er zelf bij is. Zijn lichaamstaal is dan heel rustig en hij loopt dan heel rustig voor hem langs om hem te blokken. Het is zo apart om te zien. Noah maakt en heeft zelf nooit ruzie (gelukkig) en houd er ook niet van als een hond te druk is of te veel herrie maakt.
In beide gevallen is de hondentaal zo mooi om te zien en gaat het ook allemaal heel snel! Zou dit echt beschermen en sussen zijn of toch iets anders?
Ik ben toch wel erg benieuwd