Silverlabs

Plaats hier informatie en vragen over alle hondenactiviteiten die niet onder een andere categorie vallen.
Mazzel

Silverlabs

Ongelezen bericht door Mazzel »

Wij hebben sinds 3 weken een labrador pup. Het is een Silverlab.
Ik was benieuwd of hier op het forum meer mensen zijn die zo'n kleur labrador heeft.
Ze komen niet zo heel veel voor in Nederland. In Amerika is het wel een erkende kleur.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Gebruik even de zoekmachine, misschien had je dat al moeten doen voor je een silverlab in huis haalde, maar dat is beetje te laat nu.

Veel succes en geluk ermee.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Bijvoorbeeld:

viewtopic.php?p=1391981#1391981" onclick="window.open(this.href);return false;
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Els schreef:Gebruik even de zoekmachine, misschien had je dat al moeten doen voor je een silverlab in huis haalde, maar dat is beetje te laat nu.

volgens mij meen je daar niks van, gezien de zin die je erboven hebt geschreven
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

doggie schreef:
Els schreef:Gebruik even de zoekmachine, misschien had je dat al moeten doen voor je een silverlab in huis haalde, maar dat is beetje te laat nu.

volgens mij meen je daar niks van, gezien de zin die je erboven hebt geschreven
Dat is je goed recht, iedereen moet ermee doen/ lezen/ interpreren wat hij/ zij zelf wil.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

een silverlab is geen lab
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

AnP schreef:een silverlab is geen lab
waarom niet? Als ik onderstaand stuk lees, zou ik niet weten waarom een silverlab geen lab is. In het nest van Leentje (allemaal bruintjes) was ook een heel licht labje. IK vond hem prachtig, maar de fokster jammergenoeg ook, die wilde ze dus zelf houden...

http://www.silverlabs.com/controversy.htm#" onclick="window.open(this.href);return false;.
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Helemaal met AnP eens, dit is gewoon weer zo'n kruising met een mooie naam. Ik vind er ook nog eens niets aan en buiten dat een "ras" dat alleen op kleur gefokt word kan niet gezond zijn.

@ doggie : dit is dan ook wel een site die over de silver lab gaat en tuurlijk vertellen die dat het 100% labrador is, maar toch hebben deze honden een andere uitdrukking en bouw als een 100% labrador.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Silver labs worden in Amerika ook niet erkend. Alleen worden ze geregistreerd als chocolates en daarom krijgen ze gewoon hun officiële papieren. Niet als silver, maar als chocolate.

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Zilvergrijze Labradors

De zilvergrijze kleur is geen erkende kleur bij het ras Labrador Retriever .
De rasstandaard van de Labrador Retriever geeft aan dat er drie kleuren Labradors zijn: zwart, geel en chocoladebruin.
De kleuren 'silver' en 'blue' komen van oorsprong niet in de populatie voor. Deze kleuren worden veroorzaakt door de dubbele aanwezigheid van het recessieve 'd-allel', dat van zwart 'blue' en van bruin 'silver' maakt. Normaal gesproken is er bij de Labrador sprake van het genotyoe DD, dat zorgt voor normale verdeling van de pigmentkorrels in de haren. Het recessieve d-allel concentreert de pigmentkorrels rond de kern van de haar. Dit zorgt ervoor dat de kleur een verdunde indruk maakt.
Honden met het genotype bbE_dd vertonen een zilvergrijze kleur (zoals bij de Weimaraners), terwijl honden met het genotype B_E_dd een blauwgrijze vachtkleur hebben.
Met andere woorden: bruin wordt zilver, zwart wordt blauw. Deze honden vertonen tevens een lichte oogkleur.
Omdat dit d-allel in feite 'Labrador-vreemd' is, is het aannemelijk dat het door inkruising (met naar alle waarschijnlijkheid Weimaraners) binnen de Labradorpopulatie in de VS terecht is gekomen.

De AKC (de Amerikaanse kennelclub) heeft de kleur in zoverre erkend, dat er voor grijze Labradors een stamboom wordt afgegeven, waarop de kleur 'chocoladebruin' wordt vermeld. Labradors met een AKC stamboom, die in Nederland geïmporteerd worden, kunnen naar het NHSB (Nederlands Honden Stamboek) worden overgeschreven. De Raad van Beheer liet ons weten op grond van het K.R. (kynologisch reglement) geen mogelijkheden te zien om de registratie van 'zilveren Labradors' in het stamboek te voorkomen.
Wanneer u een zilvergrijze Labradorpup aanschaft, geboren uit ouderdieren die geïmporteerd zijn, zal deze waarschijnlijk een stamboom krijgen van de Raad van Beheer. Hierop zal echter vermeld staan, dat de hond een 'niet erkende kleur' (NEK) heeft. Mocht u een tentoonstelling willen bezoeken, dan zal uw hond door de keurmeester gediskwalificeerd worden, of een ongunstige beoordeling krijgen vanwege een van de rasstandaard afwijkende vachtkleur.
In het KR van de Raad van Beheer is geregeld dat nakomelingen van ouderdieren, waarbij als vachtkleur NEK op de stamboom staat vermeld, niet ingeschreven kunnen worden in het NHSB. Met andere woorden deze nakomelingen krijgen geen stamboom.

De NLV is verontrust over het feit dat zilvergrijze Labradors nu ook in ons land voorkomen en wellicht populair zullen worden. Samen met het voor Labradors 'vreemde d-allel' kunnen namelijk ook andere, niet bij het ras passende eigenschappen zijn ingekruist. Te denken valt onder andere aan niet 'Labrador-eigen' karakterkenmerken. Daarnaast heeft het ontstaan van een 'modekleur' vaak desastreuze gevolgen voor de gezondheid van een populatie rashonden.

Feit blijft dat, hoe men ook over deze materie denkt, het riskant is en blijft om bij het fokken de vachtkleur als belangrijkste selectiecriterium te hanteren. Dat de fokbasis voor ’silver’en ‘bleu’ uiterst smal is, moge duidelijk zijn. Dit zal tot inteelt, en dus tot gezondheids-, en karakterproblemen kunnen leiden.

Bron: NLV https://www.nlv.nu/fokkenenpups/voorpup ... ndezak.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Wel veel plezier met je pupje gewenst. Hij is er niet minder lief om :)
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

nou ja ik zou er wel rekening mee houden dat een xkruising met weimeraner een heel stukje pittiger kan zijn dan een lab. Dat is echt een wereld van verschil.

En een lab is geel/ zwart/ bruin. Punt. Als ik er een fok met milka kleuren maakt het nog geen lab. Wel een heel duur modeproduct dat dan weer wel. En qua modeproducten staan ze in amerika me al hun nieuwe modeproducten en hondenrassen vooraan.

Edit, die site die je noemt, ja je vooral laten leiden door bullshit. En vooral niet gehinderd door enige vorm van kennis. Maar wel door veel gebral :klasse:
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

AnP schreef:nou ja ik zou er wel rekening mee houden dat een xkruising met weimeraner een heel stukje pittiger kan zijn dan een lab. Dat is echt een wereld van verschil.

En een lab is geel/ zwart/ bruin. Punt. Als ik er een fok met milka kleuren maakt het nog geen lab. Wel een heel duur modeproduct dat dan weer wel. En qua modeproducten staan ze in amerika me al hun nieuwe modeproducten en hondenrassen vooraan.

Edit, die site die je noemt, ja je vooral laten leiden door bullshit. En vooral niet gehinderd door enige vorm van kennis. Maar wel door veel gebral :klasse:
Het eerste gedeelte wat je schrijft kan ik me in vinden.
Het tweede gedeelte wat begint met Edit niet, want de schrijfster wil met deze url benadrukken dat het geen officieel ras is! dus jouw opmekingen van niet gehinderd door enige vorm van kennis en veel gebral zijn erg kwetsend, maar daar begin je helaas een beetje om bekend te staan de laatste tijd, kijk de waarheid mag altijd verteld worden hoor, maar de manier waarop jij het brengt is erg kwetsend om het maar even zachtjes uit te drukken, ik vind jouw posts persoonlijk erg aso in sommige topics, en ik weet zeker dat je jouw visie wel wat netter kunt brengen als je dat wilt!
Nu on topic, helaas vind ik silvers geen labs en ik kan me ook goed in de url vinden die hier boven is geplaatst, wel jammer dat de RvB niets kan doen om toch die dieren een stamboom te geven, gelukkig niet voor de pups, dat is dan weer een klein gelukkie :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Kunnen 1 van de aanwezige fokkers hier een labrador fokken die pimpel paars met een wit randje er uit komt .. Dat kleurt wel mooi af ...
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

AnP schreef:nou ja ik zou er wel rekening mee houden dat een xkruising met weimeraner een heel stukje pittiger kan zijn dan een lab. Dat is echt een wereld van verschil.

Grappig dat je Milka noemt, het pupje in het nest van Leentje met die bijzondere kleur hebben ze Milka genoemd, is heel mooi licht van kleur, maar heeft precies dezelfde ouders als mijn Leentje, 100% labje....
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

-kim- schreef:
@ doggie : dit is dan ook wel een site die over de silver lab gaat en tuurlijk vertellen die dat het 100% labrador is, maar toch hebben deze honden een andere uitdrukking en bouw als een 100% labrador.
Ik ben me er heel goed van bewust dat dit de kant van de fokker is, maar feiten liegen niet. Als zij kunnen aantonen dat er alleen met zuivere labradors gefokt is, dan lijkt me dat duidelijk.
En ik vind de pupjes die op deze site staan niet erg 'weimaraner-achtig', ze zien er uit als stevige labjes.
Plaats reactie