Lang in de bench

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Lang in de bench

Ongelezen bericht door Muiske »

Tot nu toe is het altijd erg goed gegaan met onze roosters en hoefde Bob nooit langer dan 4 uur alleen thuis te zijn. Alleen in oktober zitten twee dagen die we allebei niet kunnen ruilen. Dan zou bob 9 uur alleen zijn. 9 uur in de bench is echt te lang. Met een beetje schuiven (partner later naar dr werk en ik eerder naar huis) kunnen we op 6/6,5 uur uitkomen. Zou dit een probleem zijn voor 2 keer? Snachts kan hij ook prima lang in de bench liggen, dus ik ben er zeker van dat als we hem 10 uur erin laten liggen hij ook geen kik zal geven.. maarja, het is natuurlijk een gevoeldkwestie, vind het nogal zielig om hem alleen te laten en een andere optie hebben we nu nog niet echt.

Wat zouden jullie doen?
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

is het niet mogelijk om hem ergens op te sluiten waar hij geen kwaad kan? keuken of bij keuken? of de gang? en dan ook echt alles weg halen wat tot slopen nood. oppas? ik roep maar wat hoor :D

roef heeft ook wel eens ruim 5 uur in de bench gezeten omdat ik de mogelijkheid niet heb om ze ergens veilig op te sluiten.
roef was als jonge hond een sloper :roll: dus noway dat die alleen los kon.
ik heb toen ook een topic geopend omdat ik het zo zielig vond,maar het is toen allemaal goed gegaan :)

ach zolang het geen gewoonte wordt en het is nu noodzaak toch?
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Zou eigenlijk wel kunnen maar ja. Als Chester langer alleen thuis moet blijven omdat ik bvb een ochtend werk (dan is die ong. 5 uur alleen)
geef ik hem s'ochtends geen eten (had al vaker een verrassing thuis liggen) en dat gaat goed. Misschien moet je het gewoon een keer proberen. Ik denk wel, dat ze eraan kunnen wennen.
Afbeelding

bedankt Sharon !
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Kan iemand hem niet tussendoor even uitlaten ?

Dan lukt het Bob vast om dat vol te houden :wink:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

Ja dat gaat wel lukken. Een keertje is geen probleem.
Ik zou zeggen maak hem lekker moe voor je weggaat. Maar ja of dat nou weer zo slim is met zijn pootje?

Ik deed dat destijd toen ik een "overdag baan" had ook zo. 's ochtends extra vroeg op, een uur doodmoe maken. ( dummy's gooien, zodat mijn dogo's beetje lijp werden,soms nog even snel zwemmen,bak eten)---> werken. Maar goed dat is wel het volwassen verhaal. Bij izzy doe ik ook wel een apportje voordat ze de bench in gaat en even zit, af, sta etc. Maar dat is niet omdat ze lang alleen moet blijven. Maar gewoon een beetje geestelijk moe maken... Voor de rust van het baasje.
Groetjes Miranda (cosy cottage)
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Wij hebben helaas geen afgesloten ruimte waar Bob vrij rond kan huppelen. De hal en de keuken zijn open en daar zit ook de trap naar boven bij. Dus dat is geen optie. We hebben in de achtertuin wel een ren voor Bob. Maar als hij daar in zit gaat hij uren achter elkaar blaffen :roll:

Helaas hebben we niemand die kan oppassen, de dichtsbijzijnde oppas vertrouwen we zelf niet zo met Bob. De buren kan ik eventueel vragen om Bob ff naar het veldje te doen voor een poep en een plas (hoewel hij dat wel heel erg goed kan ophouden)

Vroeger op om extra uit te laten wordt ook moeilijk, de wekker gaat al om 5 uur bij een vroege dienst :cry: Dan kan ik bob een 20 minuutjes laten lopen en daarna nog ff spelen.

Ik begrijp van jullie dat het opzich wel kan (als het maar niet te vaak gebeurd.) Ik zal ter compensatie (zodat ik me niet meer zo schuldig ga voelen :oops: ) smiddags wel lekker met hem naar het bos of naar de galderse meren gaan.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Hoe goed ik jouw gevoel ook snap ...
Voor 2 x lijkt me dat absoluut geen probleem hoor :D
Wat je zegt, hij ligt er s'nachts ook in, en van 2x iets langer in de bench krijgt die niets van hoor....

Kay en Daan zaten in hun bench periode ook elke ochtend in de bench (werkte 4 uur, en had totaal 40-60 minuten reistijd) dus zeg dat ze op werkdagen 5 uur in de bench zaten... Heb ook wel eens file gehad, waardoor ik een half uurtje later was
Beide honden gingen er net zo gemakkelijk in de dag erna dan anders en merkte ik dat ik er een groter probleem van had gemaakt dan nodig 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Voor 2x lijkt me het geen probleem hoor en honden kunnen geen klok kijken.... :D
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Linda

Ongelezen bericht door Linda »

En is dagopvang in een pension geen optie?
Vinden ze bij ons heel leuk.Aanstaande zondag gaan we ook een dagje uit en om niemand lastig te vallen om met twee honden te lopen gaan ze naar pension.
Kan ze half 9 brengen en s àvonds in overleg ophalen....honden fijne dag
en ik hoef me niet schuldig te vinden
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Ik denk ook dat 6/6,5 uur geen probleem hoeft te zijn.
Zorgen dat hij goed uitgelaten is, 20 minuten voor die tijd, vind ik persoonlijk wat aan de korte kant. Heeft hij eerst een lange nacht en dan vrij snel weer een paar uur.

Het gaat denk ik het meeste om je eigen gevoel erbij.
Wij kwamen ooit een keer door omstandigheden 7 uur laten thuis, de honden rekten en strekten een keer, dikke gaap... owww... ben je er alweer....
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ja ik denk ook meer dat het mn eigen gevoel is.. ga me snel schuldig voelen als hij wat langer in de bench zit... haha.. Komt vast wel goed ja.

Pension is geen optie, sowieso mag het niet van de fokker en ik laat mijn hond niet een hele dag bij vreemde mensen en vreemde honden, heb al vaak genoeg gezien dat honden helemaal gek terug kwamen van een pension.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Pension lijkt me geen goed idee, juist omdat Bob al rust moet houden vanwege zijn overbelasting. De kans dat het dan mis gaat is wel heel groot.

Ik denk dat het meer voor jou een probleem zal zijn dan voor Bob, die slaapt ws een uurtje langer :wink:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door nicole »

ik denk dat je je niet heel druk hoeft te maken. Indy is af en toe een uur of 3 of 4 alleen, maar gisteren liepen de afspraken uit en was hij bijna 6 uur alleen. Ik maakte me ondertussen heel druke n had al allerleii visioenen in mijn hoofd van een hardblaffende hond en boze burren. Toen ik echter thuis kwam, verstoorde ik meneer in zijn slaap en keek hij me echt aan zo avna: huh, ben je er al weer?
Oftewel, wat lien ook zegt het is waarschijnlijk moeilijker voor jezelf dan voro Bob!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Je hebt 1 geluk in deze .. Honden redeneren niet in de trand van: "zielig" ;)

Maar is er niet een ander familie lid die even op kan passen voor een paar uurtjes o.i.d. ? :)
Linda

Ongelezen bericht door Linda »

Breng mn honden als ze een keer gaan naar een pension waar ze alleen labradors hebben en t zijn geen "vreemde"mensen!!!
Plaats reactie