Onze Guus, onze boef, onze clown..
Guus is nu 1,5 jaar oud. Het is echt nog een jong hondje met veel energie. Guus is eerder dominant dan onderdanig. We geven hem als uitlaatklep naast de gewone wandelingen een aantal boswandelingen in de week, minimaal 1x met andere honden, af en toe fietsen en 1x in de week speurtraining. We merkten toen hij ongeveer een 13 maanden was dat hij wat rustiger in zn koppie werd, nu is hij sinds 3 weken weer heel onrustig.
Hij haalt heel wat streken uit om aandacht te krijgen en tijdens het wandelen is hij enorm aan het ruiken. Neus in de wind. Hij wil alles inhaleren (heeft hij nog nooit zoveel gedaan als nu). Soms heeft hij schuim op zn bek. Hij trekt weer veel aan de lijn en probeert soms te springen als een paard als hij vooruit wil.
Aan de andere kant houdt hij ons super goed in de gaten tijdens het loslopen en komt goed terug als hij geroepen wordt. In huis slaapt hij veel. Guus wordt ook ontzettend snel opgewonden en frustreert snel.
Hij heeft laatst voor het eerst tegen een ander dominant reutje geblaft.
Guus is een paar maanden geleden gecastreerd, dus de hormonen zouden afgeremd moeten worden.
Hoort dit gewoon bij de leeftijd, is het een ontwikkelingsfase?
Iemand tips, of hoort het er gewoon bij?
Dan nog even een mogelijk aanvullend detail. 3 weken geleden is er bij ons ingebroken. Wij kwamen thuis toen de inbrekers nog binnen waren. Guus was thuis in de bench. Hij is ook heel alert sindsdien. Blaffen doet hij niet (op die 2 x naar een andere reu na), maar hij wil wel alles in de gaten houden. Wij proberen Guus gerust te stellen door te zeggen 'Guus, het is goed, rust'. We raken hem niet aan, maar blijven rustig zitten. Als Guus alert (= anders dan opgewonden) ergens heen loopt, lopen we mee. Hij blijft achter ons lopen. We kijken even, zeggen dat hij het goed gedaan heeft en gaan weer rustig zitten. Dit doen we alleen maar als we denken dat het ook zinvol is om even te kijken. Vaker blijven we gewoon zitten.
Onrustige Guus
-
kate
- Middelgrote hondenneus

-
Nancy
- Middelgrote hondenneus

Wat ontzettend naar zo'n inbraak!
Of het daaraan ligt weet ik niet, maar het kan natuurlijk ook gewoon pubertijdtijd zijn...
Ik ben net overal hier op het forum aan het lezen over denkspelletjes, ik heb zelf nooit bedacht dat met Joris te doen, maar ga het zeker proberen! Hier ook een alerte met allerlei streken, fysiek moe hebben we geprobeerd, consequent zijn doen we altijd al, dus nu gaan we hem eens geestelijk moe maken!
Of het daaraan ligt weet ik niet, maar het kan natuurlijk ook gewoon pubertijdtijd zijn...
Ik ben net overal hier op het forum aan het lezen over denkspelletjes, ik heb zelf nooit bedacht dat met Joris te doen, maar ga het zeker proberen! Hier ook een alerte met allerlei streken, fysiek moe hebben we geprobeerd, consequent zijn doen we altijd al, dus nu gaan we hem eens geestelijk moe maken!
-
gio
Herkenbaar verhaal. Gio is 1jaar en 5 maanden sinds een paar weken ook wat rustiger maar nog steeds streken. Hij luisterd al wel beter.
Hij is gecastreerd, maar sinds kort weer veel aan het snuffelen en vaak plassen buiten. Eerst deed hij maar een grote plas.
Als ik het zo lees denk ik ,hoop ik dat het de leeftijd is.
Ik lees met je mee.
groetjes miranda
Hij is gecastreerd, maar sinds kort weer veel aan het snuffelen en vaak plassen buiten. Eerst deed hij maar een grote plas.
Als ik het zo lees denk ik ,hoop ik dat het de leeftijd is.
Ik lees met je mee.
groetjes miranda
-
esmoezie
- Speurneus

Zou het ook niet aan het winderige herfstweer liggen? Dat geeft wel wat herrie rondom huis. En Keo steekt met wind ook graag zijn neus de lucht in.
Erg rot hoor dat jullie die inbraak hebben meegemaakt
. Ik denk dat Guus daar best wel alerter van zou kunnen zijn geworden.
Ik kan je verder geen tips geven.
Hopelijk kunnen we snel weer eens gaan wandelen
. (Ben benieuwd of Guus dan ook anders is naar Keo.)
Erg rot hoor dat jullie die inbraak hebben meegemaakt
Ik kan je verder geen tips geven.
Hopelijk kunnen we snel weer eens gaan wandelen
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015
-
Danielle71
Het ligt aan de naam! Echt! Hier een meisjesGuusje en die kan dus niet uit de bench..die ligt alleen maar rustig in een gesloten bench (zeven maanden oud is ze) en ik ben dus hier aan het rondstruinen voor info en welk topic staat bovenaan: Onrustige Guus. Kan toch ook niet missen! Geen tips, wel begrip en veel sterkte (hebben jullie de inbraak al verwerkt?)