Weten jullie wat dit voor gedrag is?
-
Saskia18
Weten jullie wat dit voor gedrag is?
Hoi,
Zolas ik ergens anders op dit forum al verteld heb,hebben wij 2 teckels gekocht bij onze 2 labjes.Het gaat ontzettend goed tussen alle 4,alleen er is iets wat ik niet helemaal begrijp.
Onze Mabell en Goldy zijn helemaal gek met de pups en spelen ook graag met ze,nu viel me alleen 1 ding op.De labjes doen de pups veel met de voortanden"bijten".Ze doen ze niet zeer,begrijp me niet verkeerd....tis een beetje dat(hoe omschrijf ik dat nou het beste)..beetje vlooien,lijkt het wel.Als de labjes dat doen,gaan de pups er ook rustig voor liggen en laten het toe.De labradors zijn dus teefjes en de teckels reutjes.Kan iemand mij vertellen wat dit nou precies voor gedrag is?
Groetjes Saskia
Zolas ik ergens anders op dit forum al verteld heb,hebben wij 2 teckels gekocht bij onze 2 labjes.Het gaat ontzettend goed tussen alle 4,alleen er is iets wat ik niet helemaal begrijp.
Onze Mabell en Goldy zijn helemaal gek met de pups en spelen ook graag met ze,nu viel me alleen 1 ding op.De labjes doen de pups veel met de voortanden"bijten".Ze doen ze niet zeer,begrijp me niet verkeerd....tis een beetje dat(hoe omschrijf ik dat nou het beste)..beetje vlooien,lijkt het wel.Als de labjes dat doen,gaan de pups er ook rustig voor liggen en laten het toe.De labradors zijn dus teefjes en de teckels reutjes.Kan iemand mij vertellen wat dit nou precies voor gedrag is?
Groetjes Saskia
-
esmoezie
- Speurneus

-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
-
Lars en Daniëlle
- Hele grote hondenneus

Ah de "Liefdesbeetjes" zoals wij ze noemen...Lien schreef:Dat is idd nibbelen en dat is sociaal gedrag tussen honden onderling. Het is een uiting van genegenheid en het is idd vergelijkbaar met vlooien bij apen.
Leuk dat ze dat doen
Hier wordt er ook "genibbeld" niet bij andere honden maar bij het vrouwtje. Toch goed om te weten dat het uit genegenheid is, misschien moet ik Castro eens terug nibbelen want als er een velletje tussen zit doet het zeer
-
Patricia ter Veld
- Kleine hondenneus

-
Linda
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
ja, ons velletje is er niet zo geschikt voorLars en Daniëlle schreef:Ah de "Liefdesbeetjes" zoals wij ze noemen...Lien schreef:Dat is idd nibbelen en dat is sociaal gedrag tussen honden onderling. Het is een uiting van genegenheid en het is idd vergelijkbaar met vlooien bij apen.
Leuk dat ze dat doen
Hier wordt er ook "genibbeld" niet bij andere honden maar bij het vrouwtje. Toch goed om te weten dat het uit genegenheid is, misschien moet ik Castro eens terug nibbelen want als er een velletje tussen zit doet het zeer
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
lablove
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
-
Saskia18
Ja,bij het baasje kan het idd behoorlijk zeer doen.Goldy deed het ook wel eens bij mij(en ik ha ddus geen idee wat het nou was)...maar daar hield ik ook weleens een blauw velletje aan over
@Linda..ja de teckels worden idd vreselijk verwend
......Mabell laat echt alles toe...normaal mocht niemand aan haar speeltjes komen en wie lopen er mee te sjouwen?....precies, 2 ienieminiemannetjes

@Linda..ja de teckels worden idd vreselijk verwend
-
Linda
-
Saskia18
@Linda...sorry,zag nou pas je vraag.
Ik loop 2 bij 2...Eerst laat ik de labradors tegelijk uit(soms allebei aan de lijn en soms loopt Mabell los en Goldy aan de rollijn(die wil er namelijk nog weleens vandoor gaan
)...en daar na laat ik de teckels uit.Ook beide aan de rollijn.Nu mogen ze nog niet zo ver lopen,maar in de toekomst wil ik dan telkens 1 labrador en 1 teckel meenemen.Zodat ze ook apart van hun broertje en zusje lopen.Een heeeeeel misschien lukt het me in de toekomst met alle 4 tegelijk te lopen,maar das geloof ik een kwestie van oefenen en veel geduld hebben
.Maar teckels kun je als je mazzel hebt loslaten,maar aangezien ze in konijnen holletjes passen 
Ik loop 2 bij 2...Eerst laat ik de labradors tegelijk uit(soms allebei aan de lijn en soms loopt Mabell los en Goldy aan de rollijn(die wil er namelijk nog weleens vandoor gaan
-
Linda
-
Saskia18