Max is nu een maand geleden gecastreerd en het verschil is enorm! Ik heb een heel andere hond! De effecten die wij bij de chemische castratie bemerkten, zijn nu nog sterker aanwezig. Ik moet erg wennen aan deze Max. Wandelen levert geen enkel probleem meer op, geen trekken, geen gesleur en geen obsessief ruiken meer. Heerlijk....zou je denken...Ik mis echter de oude Max... de nieuwe Max is zijn pit kwijt. Het vuurtje in zijn ogen is er niet meer. In ieder geval niet als hij aan de lijn loopt. Voor de rest is hij nog lekker speels, actief en is hij helemaal in zijn element als hij los mag in het bos of gaat apporteren. Maar aan de lijn is hij mat en vlak qua emotie en lichaamstaal. Hij luistert perfect, maar is hij wel gelukkig? En is dat vuurtje dat er niet meer is, wel een vuurtje geweest? Of waren dat de hormonen die door zijn lijf en brein gierden en die hem in een continue obsessieve geprikkelde toestand brachten om geur naar geur op te speuren?
Het is echt wennen en soms maak ik mij zorgen of Max er gelukkiger op is geworden als ik hem zo naast mij zie lopen zonder vuurtje in zijn ogen