irma schreef:Hoe doen jullie dat met die "fokkersvoorwaarden"?
Moet je haar dan afstaan met dekking totdat de pups weg gaan? Hoe delen jullie de kosten? Welke afspraken hebben jullie gemaakt? Ik ben erg benieuwd of dat goed werkt.
Yara is op papier van Astrid. Alle kosten rondom de fok (shows, medisch, foto's , dekking etc, ) zijn voor haar, ik betaal alleen de normale kosten (entingen , voer etc)
Als ze straks gedekt gaat worden ben ik daarbij. Keuze reu is aan Astrid . Ik heb daar geen verstand van. Tot kort voor de bevalling blijft ze gewoon bij ons thuis. Vlak voor de bevalling verhuist ze naar Astrid.
Tijdens de bevalling ben ik bij haar, wel zo fijn voor haar.
Dan is het een lange tijd zonder haar, maar ik zal zo vaak ik kan en wenselijk is bij yara zijn. Gelukkig woont Astrid niet zo ver weg

.
Alle kosten rondom de pups zijn voor Astrid . Astrid zal ook de hele handel en wandel rondom de pupplaatsing op zich nemen .
Alles is netjes vastgelegd in een contract zodat we beiden weten hoe of wat..
We hebben veel contact met Astrid (hadden we al, Bo kwam ook van haar) en dat is EEG belangrijk. Ook haar wijze van fokken en hoe ze daarin staat kunnen we ons in vinden.. En niet te vergeten,, ze is geweldig met de honden.
Het duurt nog wel een jaar voordat we met yara gaan fokken denken we.. Eerst moet ze volwassen worden op alle fronten.
We zijn in ieder geval heel tevreden hoe het loopt,
Tja.. En dan de vraag voor ons.. Houden we een kind van yara ?
Na het verlies van Bo dacht ik nooit meer zo te kunnen houden van een hond. Maar het kan dus wél.. Yara is zo anders.. Er is ruimte genoeg in mijn hart voor nog een lab.. Dus ik denk dat we tzt idd er een meisje bij gaat komen ..