Da op huis bezoek geweest

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Els
Speurneus
Speurneus

Da op huis bezoek geweest

Ongelezen bericht door Els »

Wij hebben net de da hier thuis gehad, wat een geluk dat ze ten alle tijden naar ons toe wil en kan komen indien nodig. Max deed wel even heel stoer heel blij toen ze binnen kwam, haalde zn knuffel-eend op, maar ging vrijwel direct weer door zn pootje heen.
Hij zit al op de zwaarste onderhouds-dosering die er voor hem is en door zn maagproblemen kan hij niet veel verdragen. :-\ We hebben nu afgesproken dat hij een paar dagen een rustgevend goedje krijgt, dat moet ik straks ophalen. Een paar dagen, om te zien hoe hij erop reageert, eerdere ervaringen met oa tramadol zijn vreselijk geweest voor hem en voor ons.

Hopelijk knapt hij een beetje op van een paar dagen rust, slaap en warmte. Het zijn steeds van die moment-opnames dat hij als een blije aardbei rond rent, maar de rekening komt als ie weer thuis is, of vaak al direct na het uitje.

Vwb de dementie: ik slaap beneden op de bank, zodat hij de trap niet meer op gaat. Traphekje werkte niet, daar sprong ie vannacht overheen.
Mijn wallen hangen ergens onder mn knieen, de dagen duren lang, de nachten nog veel langer. De aktivait werkt al lang niet meer afdoende.

Voeding: hij eet alleen nog wat ie lekker vind. Kvv Zalm, zalm/pens, lam met lange tanden. Soms eet ie dagen niet of nauwelijks, daarna maakt ie een inhaalslag. Barf krijg ik er niet meer in op een enkele zalm of kalkoennek zo nu en dan. Hij drinkt wel, dus ik zet vaak karnemelk neer zodat ie tenminste iets binnen krijgt.
Hij spuugt veel, vaak en met angstaanjagende geluiden. Momenteel gaat het braken goed, dat lijken we nu aardig onder controle te krijgen. Niet te hard zeggen, vorige week heeft ie in de convectorput gespuugd, om 4 uur s nachts. Spugen hangt vaak samen met gras eten, dus we lopen nu meer op de boulevard en op het strand. Daar is tenminste geen gras.

Mijn vriend zit op zee, die verwacht ik rond de kerst weer thuis. Tot die tijd neem ik geen beslissing, ik vind dat de zeeman ook inspraak heeft hierin. Mijn da zegt niet wat ik wil horen, maar ook niet dat het al genoeg is. Wel dat hij in principe uitbehandeld is.

Op dit moment ligt hij diep te snurken in zn mand. Ik voel me enerzijds een grote egoist dat ik hem bij me wil houden terwijl hij steeds meer slechte momenten heeft en aan de andere kant, als ik hem dan blij zie zijn, zie ik een hond die nog niet helemaal klaar is. Of wil ik dat zien?
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Lieve Els alleen jij weet wanneer het genoeg is,vanaf een beeldscherm kun je simpel weg niet beoordelen hoe erg het is.
maar zoals jij Max beschrijft vind ik het wel ernstig klinken :(
snap dat je J .hier zijn stem in wil geven maar denk ook aan Max zijn belang.
ik weet hoe verdomde moeilijk het is,nog maar een paar maanden geleden zaten we zo met James.
ik wens je ontzettend echt ontzettend veel sterkte!! :knuffel:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Henny--Joy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Henny--Joy »

Ach Max man, wat gebeurd er toch allemaal met je. Baasjes zijn gek met en op je en doen er alles aan, maar de pootjes kunnen ze niet echt meer wat aan doen. Doe wat nog kan en zet hem op man, ook ik kan je niet missen hoor en ik zie je niet eens zo erg vaak. Max kop op, en een heel dikke knuffel voor je hoor.

Els ik schrijf dit aan Max, maar het is voor jou natuurlijk en net als wat Roef schrijft, als het tijd is................is het tijd, en je ziet dat wel aan je Max the Man :knuffel: :bloem:
Al het goud ter wereld bevind zich in de blik van de hond voor haar baasjes.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

owww els wat erg allemaal en inderdaad die kouwe kleren he...

maar ik weet wel dat als het genoeg is je dat echt merkt, hij geeft steeds aan te willen en nog te kunnen, als het een ophoudt dan is het ander niet meer mogelijk en wanneer ie dat zelf beseft dan hoeft het niet meer van um, maar zolang als ie zelf de hoop heeft dat het even is en weer over gaat, dan gaat ie er weer voor.... leef bij de dag en achhh wat maakt het nou uit dat ie vandaag zalm lekkerder vind en morgen weer dat... hij heeft nog duidelijk een wil ook op smaak gebied...

sterkte en heel heel veel knuffelssssss
al me kinders uitgevlogen
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

He wat rot joh, hou je taai hoor. Vervelend dat je vriend nog op zee zit, nog even volhouden.

Sterkte hoor
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

ooo Els wat naar toch om Max zo te zien hopelijk knapt hij nog wat op sterkte en knuffel voor Max
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
pebi
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door pebi »

heel veel sterkte, het is gewoon erg moeilijk waar je door heen moet.
geniet van de blije momenten en als het echt op is dan merk je het echt wel.
Afbeelding

met dank aan Pauline
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

Och wat naar... Sterkte...
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Ach Els.....Wat moeilijk. Vergeet niet dat labradors al heel snel blije aardbeien zijn m.a.w.......keihard voor zichzelf. Jij als baasje moet voor hem beslissen maar ohw wat is dat moeilijk. Ik wens je dan ook alle wijsheid en sterkte. Dikke knuffel voor beide :knuffel:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Bintje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Bintje »

Heel veel sterkte . Ik snap maar altegoed dat je de beslissing niet alleen wilt nemen . Voel je niet schuldig dat hoeft niet . Jij kent Max het beste .
Groetjes Moon
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door dinodap »

Sterkte!!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Dat is een lastige vraag Els en alleen jij kunt hem beantwoorden :(
Zoals ik er nu over denk zou ik als de pijnlijke momenten voor hem de overhand gaan nemen en er nog maar af en toe een mooi hondenmoment is 'het besluit' nemen ben ik bang. Het is prachtig als hij even uit zijn blonde plaatje kan, maar als hij dat daarna met pijn moet bekopen waar geen pijnstiller tegen opgewassen is zou voor mij het prachtige er snel af zijn.

Weet je ook waarom hij zoveel braakt en slecht eet? Hij eet dat gras wel om een reden he Els, nu ontzeg je het hem maar ik weet niet of je jouw mannetje daarmee een plezier doet. Het slechte eten lijkt mij ook een teken aan de wand, is zijn buikje weleens onderzocht?

Hoe dan ook, een kloteverhaal is het meid, ik wil jullie dan ook heel veel sterkte wensen met wat jullie ook mogen gaan besluiten :groteknuffel:

Dikke knuffel voor Max!
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Wat moeilijk, heel veel sterkte
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012
gezina
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door gezina »

Els wat naar.
ik wens je veel sterkte en tegen Max zou ik willen zeggen, zet hem op.

ik denk dat dit voor jou moeilijk is, de ervaring die ik heb met 1 van mijn vorige honden is dat op een bepaald moment de hond het zelf aangeeft.
maar jij bent degene die de beslissing moet nemen en als het niet meer gaat, dan moet je niet te lang nadenken.
ik hoop, dat het goed blijft gaan met Max en als zeeman thuiskomt jullie samen een besluit kunnen nemen hoe verder.
Afbeelding
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door riwka »

Oooh Els wat moeilijk, ik weet hoeveel je van je maatje houd! Maar als hij meer pijn momenten heeft dan goeie momenten dan is het helaas tijd om hem te laten gaan hoe moeilijk het ook is......Max heeft je zoveel moois gegeven dat is het enige wat je voor hem kunt doen dan.... Sterkte de komende tijd!
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz
Plaats reactie