Reactie op vuurwerk

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
aldidajo
Snuffelneus
Snuffelneus

Reactie op vuurwerk

Ongelezen bericht door aldidajo »

Hier wordt vandaag vanaf 10.00 uur behoorlijk wat afgeknald. Natuurlijk waren wij heel erg benieuwd naar de reactie van Barrel (nu 4 mnd.) hierop, maar hij maakt er werkelijk niets van :klasse: . Ligt heerlijk in zijn bench te pitten op zijn rug :shock: .
We hebben wel al wat geoefend d.m.v. dvd en cd met knalgeluiden.

Onze vorige hond was echt hartstikke bang (was herplaatser) dus we hebben rekening gehouden met hetzelfde gedrag.

Ik ben gewoon eens benieuwd hoe andere honden met het vuurwerk omgaan.

Ik vind het altijd wel een lastige tijd met dieren. Onze katties verstoppen zich wel.
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

Foofer doet precies hetzelfde, de hele dag slapen en met wandelen geen probleem. Het eerste jaar zat hij bij mijn ouders bij de achterdeur naar het vuurwerk te kijken. Nu kijkt hij er niet meer van op. :)
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

hier ook geen last alleen bij hele harde donders dan wil de middelste nog wel ens blaffen
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Naomie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Naomie »

Alle 8 geen probleem. Carbit schieten is hier nu in de achtertuin. Ze kijken hooguit verstoord op als een knal hun uit de slaap haalt. Met vuurwerk willen ze altijd naar buiten kijken.
Afbeelding
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Binnen geven de honden er niets om, en buiten gaan ze het liefst op hun gat zitten en het siervuurwerk volgen op hun gemak :D

Nu ben ik zelf geen vuurwerkheld, dus lopen ze de rondes wel met mijn man, want wil mijn schrik buiten niet overbrengen.

En complimenten voor de kids/tieners hier in de buurt ... Telkens als manlief loopt en er zijn mensen bezig met vuurwerk hoort hij elke keer "STOOOOOOOOP, komt een meneer aan met honden!!" :klasse:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
jessica
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door jessica »

Büdös zit al de hele dag bij de achterdeur te vragen of hij naar buiten mag :D :?
Hij vindt alles razend interessant en gaat als hij buiten is heerlijk ernaar zitten kijken, en vanavond vanachter het raam ook....
Afbeelding
©Monika
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Baco&Luna »

Baco keek om 10.00 uur een keer op, keek me aan, "is het weer zo ver" om vervolgens weer verder te pitten.

Luna (7mnd) reageert er ook amper op, buiten kijkt ze ff waar komt dat vandaan, om vervolgens weer verder te wandelen. Ik ben benieuwd vannacht !
Afbeelding
Bedankt Monika!
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

Benco interesseert het ook niks.
Die gaat rustig voor het raam vuurwerk zitten kijken.
We laten hem niet alleen in de tuin. Dan kan hij niet schrikken van een plotselinge knal en in paniek raken als hij alleen is.

en uitlaten doen we vér voor twaalven en op een rustige plek.

Afbeelding

*argh ik krijg die foto echt niet goed gedraaid, sorry!*
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Keo is tot nu toe bijzonder relaxed. Vorig jaar is hij op oudjaarsavond heel bang geworden na 1 harde knal. Dat was dit hele jaar te merken als er ergens iets hard knalde. Maar nu, de dag waar we ons zorgen over maakten, is hij vooralsnog relaxed. Hij zal rond middernacht nog wel wat last gaan krijgen, maar dit valt me niet tegen.

:) Fijne jaarwisseling en de beste wensen iedereen!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

De jongens hebben hier de hele dag in de tuin gezeten, vanmiddag met beide wezen fietsen met Noah ff langs de carbidbussen, wou ik later ook met Bruce doen, maar ze hadden de boel al opgeruimd, ben toen maar bij de winkels langs gegaan, hij was wel wat opgewonden, maar hij schrok nergens van, hij vind het alleen maar razend interessant.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Bowie heeft er niets van, van een onverwachte harde knal 'schrikt' hij soms wel, net als ik, maar bang is hij niet.
Als vannacht om 12 uur 't geknal losbarst wil hij het liefst naar buiten om te kijken, maar dat doen we maar niet.
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Als we buiten zijn, dan kijkt hij wel even om zich heen waar de knal vandaan komt en loopt dan gewoon door. Binnen slaapt hij heerlijk en reageert nergens op. Afwachten wat hij straks doet
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Tyleet heeft nergens last van! Gewoon getraind en gewandeld. Niets aan het handje. 8)
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Ik loop geen ronde met de jongens vandaag. Ze zijn totaal niet bang van het vuurwerk en dat wil graag zo houden. Plassen en poepen is nu even in de tuin met ons erbij.
Ze liggen steeds te slapen en af en toe kijk ik samen met de jongens naar het vuurwerk buiten. Ze vinden het leuk om naar te kijken.

Net voor 12 uur krijgen ze een ijskong en als het geknal ver over is gaan we een wandeling maken en dan naar bed :)
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door francis v »

Banjer loopt gewoon los, net als alle andere dagen van het jaar..vuurwerk of niet, geen reactie. De luie huistijger net zo..die ligt gewoon op zijn plek, op de verwarming bij het raam. Als vanaf 10.00 uur is hier volop vuurwerk met vreselijke harde klappen (lijken wel bommen). Terwijl ik dit berichtje tik liggen de mannen zelfs te snurken haha.

Bundels was ook niet bang voor vuurwerk. Banjer was zijn grote voorbeeld dus ook tijdens zijn enige oud&nieuw die hij heeft meegemaakt, was hij ook niet bang en liep ook los tijdens de loslooproute.

Mijn hart gaat uit naar alle dieren die wel intens angstig zijn tijdens deze dagen..arme stakkers..
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
Plaats reactie