aldidajo schreef:Dank voor jullie antwoorden.
RaymondC, we gaan jouw aanpak zeer zeker uitproberen.
Bezoek laten we inderdaad negeren, maar da's moeilijk met het gespring van meneertje, en wat je zegt omdraaien klinkt leuk, maar ik heb inmiddels hapjes in mijn billen en bovenbenen.
Renate, Barrel blijft in zijn bench zitten als het deurtje open gaat en mag pas komen wanneer wij het zeggen, dit doet hij prima. En dan bedoel ik na een slaapje bijv. Niet als er mensen binnen komen en we hem op dat moment in de bench doen, daar zijn we ook mee gestopt.
Met "af" zijn we druk doende, maar werkt nog niet helemaal echt.
Hij springt dan ook niet op, maar is rustig. Het is meer het enthousiasme als hij iemand ziet die binnen komt of even niet aanwezig is geweest.
We gaan ermee aan de slag.
RaymondC, misschien een stomme vraag, maar waar moet onze knie ongeveer terecht komen? Het lijkt me bij zijn borst, maar voordat we iets gaan doen wat heel erg fout is, toch even deze vraag. (Overigens vind ik dit niet zo zielig hoor

).
En oja, we hebben inderdaad gemerkt dat correctie en belonen redelijk dicht bij elkaar liggen.
Je "vangt" de hond om met je knie, dus op de borst.
Hij/zij loopt hier dan hard tegen aan, en dat vinden ze niet prettig.
Vaak na een keer of 2 - 3 hebben ze het door, de klik is er dan van: als ik dat opspringen doe, dan doet me baas iets wat ik niet prettig vind.
En het is niet om de hond pijn te doen, want ik ben echt de laatste die zijn honden pijn doet.
Maar ik ben verschrikkelijk consequent, nee is nee en blijft nee.
Maar als er 35 kg op je af komt in volle vaart, en dan tegen je aan / omver springt is echt niet prettig.
Nog maar te zwijgen als ze precies de tere delen van je raken.
@Carlijn, jij hebt dit waarschijnlijk van moment 1 gedaan, dus er mee gestart toen de hond bij jullie is komen wonen.
En ja ze voelen heel goed de lichaamstaal / angst.
Ze "zoeken" deze mensen op, omdat ze elke keer succes hebben.
En een hond is een opportunist, dus zal altijd zien wat voor hem het meeste succes oplevert.
Nee ik ben geen GT - trainer of wat dan ook, maar iemand die het geluk heeft gehad veel goeie trainers en hondenliefhebbers als vrienden te hebben.
En ik train nog wekelijks met ze, en leer nog alle dagen bij.
En van elke trainer "pak" ik iets, en zie of het op mijn honden werkt.
Lukt het niet, dan probeer ik een andere tip van zelfde of andere trainer.
En nu mede door meer ervaring opgedaan te hebben, weet ik een beetje wat voor mijn honden werkt.
En kan en durf dan ook de tips te geven naar nieuwe hondenvrienden/liefhebbers.