Anti-KVV dierenarts
-
- Middelgrote hondenneus
Anti-KVV dierenarts
Na een grondige oriëntatie zijn we helemaal overtuigd en gaan we onze pup KVV voeren. Een extra vriezertje is onderweg en het gaat een combinatie worden van Haaksbarf, All Animal, Lupa en Lotgering.
Nu had ik gister de DA aan de lijn (onze drie katten heb ik tevergeefs op KVV proberen over te zetten) om voer te bestellen.
Ik was toch nieuwsgierig hoe zij tegenover KVV staat. En jawel, ze blijkt tegenstander. Haar reactie: 'ow dat nattige voer. Nee daar ben ik geen voorstander van, en ik heb me verdiept in voeding'.
Het enige dat ik dacht was dat als ze zich zo verdiept heeft in voeding, hoe kan ze KVV 'nattig' noemen...
Alhoewel er naar mijn idee genoeg dierenartsen geen voorstander zijn was ik toch behoorlijk teleurgesteld. Voor de rest ben ik super tevreden, heel begaan, denkt mee en belt zelfs in de avonduren nog terug als dit beloofd is.
Nou ja, misschien had ik het ook kunnen weten aangezien haar praktijk praktisch behangen is met Hill's logo....
Nu had ik gister de DA aan de lijn (onze drie katten heb ik tevergeefs op KVV proberen over te zetten) om voer te bestellen.
Ik was toch nieuwsgierig hoe zij tegenover KVV staat. En jawel, ze blijkt tegenstander. Haar reactie: 'ow dat nattige voer. Nee daar ben ik geen voorstander van, en ik heb me verdiept in voeding'.
Het enige dat ik dacht was dat als ze zich zo verdiept heeft in voeding, hoe kan ze KVV 'nattig' noemen...
Alhoewel er naar mijn idee genoeg dierenartsen geen voorstander zijn was ik toch behoorlijk teleurgesteld. Voor de rest ben ik super tevreden, heel begaan, denkt mee en belt zelfs in de avonduren nog terug als dit beloofd is.
Nou ja, misschien had ik het ook kunnen weten aangezien haar praktijk praktisch behangen is met Hill's logo....
-
- Middelgrote hondenneus
Nee, ze heeft haar reactie niet echt onderbouwd. En uit teleurstelling heb ik hier ook niet over doorgevraagd. Aangezien mijn kennis ook maar beperkt is durfde ik de discussie ook niet aan te gaan
.
Uiteraard kreeg ik wel een heel verkooppraatje over de Hill's puppy variant voor Large breed.
Ze gaf aan dat het wel belangrijk is om de eerste dagen hetzelfde voer als bij de fokker te blijven geven moest ik wel lachen.
Haar antwoord toen ik zei dat de fokker afspeent met KVV: Ow....

Uiteraard kreeg ik wel een heel verkooppraatje over de Hill's puppy variant voor Large breed.
Ze gaf aan dat het wel belangrijk is om de eerste dagen hetzelfde voer als bij de fokker te blijven geven moest ik wel lachen.
Haar antwoord toen ik zei dat de fokker afspeent met KVV: Ow....

-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Middelgrote hondenneus
@ Lupos. Nee het exacte percentage is mij niet bekend, en misschien maar beter ook
. Dat het aanzienlijk is was me wel al duidelijk...
En inderdaad, misschien was ik ook wel iets te optimistisch...
Maar goed, wij hebben na het vergaren van ontelbare info onze keus gemaakt en staan hier 100% achter met hopelijk een zo compleet mogelijke afwisseling.
Nu aftellen tot de geboorte... Nog +/- 16 dagen te gaan!
Ben blij dat het geen 9 maanden zoals bij een mens zijn

En inderdaad, misschien was ik ook wel iets te optimistisch...
Maar goed, wij hebben na het vergaren van ontelbare info onze keus gemaakt en staan hier 100% achter met hopelijk een zo compleet mogelijke afwisseling.
Nu aftellen tot de geboorte... Nog +/- 16 dagen te gaan!
Ben blij dat het geen 9 maanden zoals bij een mens zijn

-
- Speurneus
de winst op een zak voer als ik die bij de groothandel kocht is al ongeveer 40% dus met speciale aanbiedingen e.d. zeker al 50 tot 60%. rechtstreeks bij een fabrikant (voermerk) bestellen kan niet bij allemaal maar dat scheelde me ongeveer 45% plus dat ik daar nog leuke hebbedingetjes bij kreeg bij elke levering die je in de winkel of bij de groothandel niet er bij kreeg.
dus denk dat een da ook gaat voor die 50% winst, plus nog andere voordeeltjes, zoals uitjes, lezingen, relatiegeschenken etc.
dus denk dat een da ook gaat voor die 50% winst, plus nog andere voordeeltjes, zoals uitjes, lezingen, relatiegeschenken etc.
al me kinders uitgevlogen
-
- Speurneus
60 tot 70 % van de inkomsten van een da komt uit de verkoop van dieetvoer
dus tja.........
plus de beperkte kennis over voeding die de meeste da`s hebben(ongeveer 8 uur voedingsleer op de hele opleiding tot da,en 3 x raden wie die lessen sponseren
)
ach mijn da wist niet eens wat KVV en barf was
dus die keek of hij water zag branden toen hij hoorde wat Hidde at als pupje
gelukkig maakte hij er geen punt van.

plus de beperkte kennis over voeding die de meeste da`s hebben(ongeveer 8 uur voedingsleer op de hele opleiding tot da,en 3 x raden wie die lessen sponseren

ach mijn da wist niet eens wat KVV en barf was

dus die keek of hij water zag branden toen hij hoorde wat Hidde at als pupje

gelukkig maakte hij er geen punt van.

-
- Middelgrote hondenneus
Ik hoop dat de mijne er ook geen punt van maakt tegen de tijd dat het zover is.
Nou ja weten wat het is, vind 'nat spul' niet echt de lading dekken haha
.
Maar goed, zolang ze voor de rest kundig is kan ik er wel mee leven.
Wel nog een leuk gesprekje gehad waaruit bleek dat haar eerste labrador veel dezelfde achtergrond heeft als de moederhond van onze pup.
Nou ja weten wat het is, vind 'nat spul' niet echt de lading dekken haha

Maar goed, zolang ze voor de rest kundig is kan ik er wel mee leven.
Wel nog een leuk gesprekje gehad waaruit bleek dat haar eerste labrador veel dezelfde achtergrond heeft als de moederhond van onze pup.

-
- Speurneus
Dat zou wat zijn zeg.......Nee hoor, lekker vlees gaan voeren. Ik heb een hele lieve vrouwelijke DA die in het begin zeker niet pro vers was. Ook zij hebben volop Hill's in hun praktijk. Het leuke is dat zij niet meer zo anti is en zelfs zo nu en dan klanten het advies geeft 2x per week KVV naast brok te geven. Overigens staat bij haar in de computer "Geeft vlees, behoeft geen advies over brokken"Aidualc85 schreef:Ik hoop dat de mijne er ook geen punt van maakt tegen de tijd dat het zover is.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Middelgrote hondenneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ahhh...van Katie, je pupsel komt uit een mooie combinatie.Aidualc85 schreef:Nou nog niet.. We zijn af aan het tellen (volgens mij zijn dagen nog nooit ZO langzaam voorbij gegaan!) en hopen rond de 19e op geboortebericht van (Katie) Reagis Stars in Her Eyes.
Als ik het goed heb is Tyleet dan een dochter van Autumn?

Tyleet is inderdaad een dochter van Autumn en een zusje van Blossom.