Pfoe, wat een dagen... Sinds zaterdag is Roxy's vriendinnetje Mandi bij ons op logement. Helaas valt dit ook samen met een zakenreis van mijn man, dus blijf ik alleen over met m'n beestenboel... En dat vereist heel wat organisatietalent, zeker als je om 6u opstaat en om 8u de trein moet halen. Zo gaat dat hier momenteel:
6u00: de wekker gaat. Baasje staat op, wassen en aankleden.
6u20: de lichten in de gang gaan aan en de hondjes worden wakker. Ze staan te springen voor een knuffel en natuurlijk zit de P&K hoogdringend...
6u25: de rolluiken gaan omhoog en daar zitten 3 poezels te wachten. Roxy moet op haar plaatsje gaan liggen, Mandi krijgt een ander plekje langs de deur. Zo vormen ze een veilige erehaag voor de drie katten die binnenkomen. Terwijl de katten naar de kelder stormen voor hun ontbijt, worden de honden naar buiten geduwd. Terwijl zij hun eerste behoeften doen, ga ik de poezen eten geven.
6u30: ik ga naar buiten met de leibanden en de koekjestas, maar de honden moeten eerst nog even in de tuin blijven terwijl paardlief eten krijgt. Dat vindt Roxy niet leuk, want normaal mag ze mee in de stal en krijgt ze daar een half boterhammetje. Maar de logé eet graag paardenpoep en staat op een niersparend dieet... Dus blijven ze samen in de tuin.
6u40: een goeie wandeling zodat de hondjes straks lekker lui kunnen uitrusten terwijl ik ga werken.
7u20: terug van de wandeling. Even vers water halen voor de kippen en de kippen voederen.
7u25: de honden blijven even in de tuin terwijl ik Roxy's wobbelkong vul met haar ontbijt. Roxy heeft veel last van baknijd, dus ze moet rustig alleen kunnen eten. Als ik de wobble aan Roxy geeft, komt Mandi binnen. Maar niet voor ze haar pootjes laat vegen!
7u30: ik maak Mandi's ontbijt klaar. Dat vindt ze helemaal niet lekker, nierbrokken zijn bah, maar daar heb ik iets op gevonden. Een vlootje nat voer in de microgolfoven, blussen met koud water en door de brokjes. Zo gaat het in geen tijd naar binnen!
7u35: Roxy en Mandi zijn klaar met eten. Roxy komt binnen met het pootveegritueel. Nu moet Mandi haar pilletjes krijgen. Ze krijgt er een heleboel, tot wel 9 (!) per keer, omdat ze Leishmania en een hoop bijverschijnselen heeft. De pilletjes verstop ik in wat vers vlees, maar toch trekt ze haar neus ervoor op. Maar daar komt Roxy te hulp! Als ik aan beide honden tegelijk een stukje vlees aanbied, moet Mandi heel snel zijn om het in te slikken... Anders loopt Roxy met haar hapje weg!
7u40: Ik kan m'n wandelkleren uittrekken en inwisselen voor werkkledij. Nog gauw de gordijnen openen en de kommen met water verversen.
7u45: Ik heb nog net de tijd om boterhammen te smeren voor de lunch. Als ontbijt prop ik snel een banaan in m'n mond, voor meer is geen tijd...
7u50: Ik spring op m'n fiets en race naar het station. Net op tijd! Op de trein kan ik gelukkig nog een uurtje dutten...
Pfoe, wat zal ik blij zijn als manlief woensdagnacht weer in België landt!!!
Organisatietalent
-
Pixie
- Kleine hondenneus

-
Pixie
- Kleine hondenneus

En op zo'n momenten vraag ik me dus echt af, hoe mensen met kinderen dat flikken... Ik was bekaf woensdagavond en zo blij toen ik m'n man hoorde thuiskomen
. Gisteren had hij 'dierendienst' en heb ik Valentijnsgewijs lekker kunnen... overwerken
. Maar daarna stond er gelukkig een flesje wijn en een lekker maaltje voor me klaar.
Zaterdag komen ze onze logé terug halen, ik ga haar echt missen, zo'n braaf woefke!
Zaterdag komen ze onze logé terug halen, ik ga haar echt missen, zo'n braaf woefke!
-
Susan78
- Grote hondenneus