Poep eten

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
retriever resort
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Poep eten

Ongelezen bericht door retriever resort »

Daisy at altijd heel veel poep tot grote ergernis van mij, van alles geprobeerd en niets hielp. Liza deed het ook en ik lees nu dat het waarschijnlijk te maken had met haar pancreas-problemen. Daisy doet het nagenoeg niet meer , misschien heeft het met de leeftijd te maken.... maar ik kwam deze link tegen en wilde het toch met jullie delen, omdat alle tips welkom zijn 8)
http://www.daphorst.nl/hondenpoepeten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes Jeannette
luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door luna »

:bedankt:
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Een stukje uit het artikel :

"De beste manier is een hond te demotiveren om aan ontlasting te ruiken, wat normaal gesproken aan het eten vooraf gaat. De meeste honden eten niet als zij er niet eerst aan kunnen ruiken. Fijn gemalen peper veroorzaakt niezen en irritatie , waardoor het ruiken niet mogelijk is. Wanneer de hond enkele weken lang alleen aan ontlasting kan ruiken wat bestrooid is met peper, zal de interesse in ontlasting snel afnemen."

Jammer dat hier weer een "oplossing" genoemd word waar de hond weer de dupe van is ....
Waarom als eigenaar keihard trainen om het poepeten eruit te krijgen :?
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Dit lijkt me een behoorlijk onuitvoerbaar advies. Zie jij jezelf al gewapend met een busje peper achter je hond aanlopen en dan maar proberen om snel iedere drol met peper te bestrooien voordat je hond eraan kan ruiken? Ik niet :)

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Kay schreef:Een stukje uit het artikel :

"De beste manier is een hond te demotiveren om aan ontlasting te ruiken, wat normaal gesproken aan het eten vooraf gaat. De meeste honden eten niet als zij er niet eerst aan kunnen ruiken. Fijn gemalen peper veroorzaakt niezen en irritatie , waardoor het ruiken niet mogelijk is. Wanneer de hond enkele weken lang alleen aan ontlasting kan ruiken wat bestrooid is met peper, zal de interesse in ontlasting snel afnemen."

Jammer dat hier weer een "oplossing" genoemd word waar de hond weer de dupe van is ....
Helemaal mee eens. Het was hard en consequent werken, Ook ik heb vanaf pup af aan keihard getraind en hier eet er geen een meer poep, al moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik Toosje nu ze ouder aan het worden is , in de gaten moet houden. Maar één blik van mij is genoeg.
kate
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door kate »

Ik denk dat je al eigenaar wel keihard moet trainen om op alle drollen die je kunt vinden peper te strooien. Dat vergt toch heel wat uithoudingsvermogen. Misschien is het dan toch handiger om iets anders te proberen haha.

Ik ben ook hard op zoek naar een aanpak tegen het poep eten, dus ik lees nog even mee. Mijn busje peper laat ik in ieder geval in de kast staan :wink:
Afbeelding
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

kate schreef:Ik denk dat je al eigenaar wel keihard moet trainen om op alle drollen die je kunt vinden peper te strooien. Dat vergt toch heel wat uithoudingsvermogen. Misschien is het dan toch handiger om iets anders te proberen haha.

Ik ben ook hard op zoek naar een aanpak tegen het poep eten, dus ik lees nog even mee. Mijn busje peper laat ik in ieder geval in de kast staan :wink:
:klasse:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Nino&Toosje schreef:

Helemaal mee eens. Het was hard en consequent werken, Ook ik heb vanaf pup af aan keihard getraind en hier eet er geen een meer poep, al moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik Toosje nu ze ouder aan het worden is , in de gaten moet houden. Maar één blik van mij is genoeg.
Ik vind het wel makkelijk gezegd als ik eerlijk mag zijn :wink:
Je leest soms wel dat trainen werkt (als een hond het doet om aandacht bv) maar als een hond het doet omdat hij of zij het gewoon lekker vind word het lastig hoor.
Je leest niet voor niets zoveel verhalen op het internet waar het dmv trainen ook niet gelukt is het de hond af te leren gewoonweg omdat de hond het te lekker vind.
Natuurlijk vind ik ook dat je geen peper om een drol moet strooien oid maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat het niet altijd zo makkelijk is.
Noah eet ook poep (niet alles gelukkig) en ik ben er nu ook weer keihard mee bezig, we hebben al zoveel geprobeerd...
Hij loopt nu al een tijdje alleen maar aangelijnd en ik ben dan continu met hem bezig maar als hij de kans ziet dan smikkelt hij er toch wel gauw eentje weg hoor.
Hopelijk krijg ik het er nog uit, maar ik wacht ook nog steeds op de gouden tip :D
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

sharon66057 schreef:
Nino&Toosje schreef:

Je leest soms wel dat trainen werkt (als een hond het doet om aandacht bv) maar als een hond het doet omdat hij of zij het gewoon lekker vind word het lastig hoor.
Je leest niet voor niets zoveel verhalen op het internet waar het dmv trainen ook niet gelukt is het de hond af te leren gewoonweg omdat de hond het te lekker vind.
Natuurlijk vind ik ook dat je geen peper om een drol moet strooien oid maar ik bedoel alleen maar te zeggen dat het niet altijd zo makkelijk is.
Noah eet ook poep (niet alles gelukkig) en ik ben er nu ook weer keihard mee bezig, we hebben al zoveel geprobeerd...
Hij loopt nu al een tijdje alleen maar aangelijnd en ik ben dan continu met hem bezig maar als hij de kans ziet dan smikkelt hij er toch wel gauw eentje weg hoor.
Hopelijk krijg ik het er nog uit, maar ik wacht ook nog steeds op de gouden tip :D
Heel eerlijk ? Ik denk dat de meeste mensen er na een week (of 2) denken "mijn training werkt niet, dus ik stop ermee"

Kay was een enorme fanatieke eter, en ben er ruim een jaar mee bezig geweest om het volledig eruit te trainen !!

Een jaar of 2 geleden wilde mijn GT (die mij met Kay geholpen heeft om het poepeten uit te doven) een speciale consultprijs maken voor mensen die hier serieus mee aan de slag wilden, omdat ik haar vertelde hoeveel mensen tegen dit "probleem" aanlopen ...
Maar toen mensen hoorde dat ze er geld voor moesten betalen om met het gedrag aan de slag te gaan, haakte iedereen af !
Wel kreeg ik een enorme hoeveelheid pb-tjes of ik niet op papier kon zetten hoe ik het eruit getraind had, want dat zou vast ook voor hun honden gelden.

Persoonlijk denk ik dus dat veel mensen zich enorm ergeren aan het
(vr)eet gedrag maar er zelf geen tijd en/of geld aan willen besteden om het eruit te trainen.
Veel mensen (dus ik zeg niet iedereen!) wachten liever op die gouden tip die ergens op internet staat zonder er zelf fanatiek mee aan de slag te gaan.
En dat geeft niet, ieder zijn/haar ding :wink:

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Kay schreef:
sharon66057 schreef:
Nino&Toosje schreef: Helemaal mee eens. Het was hard en consequent werken, Ook ik heb vanaf pup af aan keihard getraind en hier eet er geen een meer poep, al moet ik eerlijkheidshalve zeggen dat ik Toosje nu ze ouder aan het worden is , in de gaten moet houden. Maar één blik van mij is genoeg.
Heel eerlijk ? Ik denk dat de meeste mensen er na een week (of 2) denken "mijn training werkt niet, dus ik stop ermee"

Kay was een enorme fanatieke eter, en ben er ruim een jaar mee bezig geweest om het volledig eruit te trainen !!

Een jaar of 2 geleden wilde mijn GT (die mij met Kay geholpen heeft om het poepeten uit te doven) een speciale consultprijs maken voor mensen die hier serieus mee aan de slag wilden, omdat ik haar vertelde hoeveel mensen tegen dit "probleem" aanlopen ...
Maar toen mensen hoorde dat ze er geld voor moesten betalen om met het gedrag aan de slag te gaan, haakte iedereen af !
Wel kreeg ik een enorme hoeveelheid pb-tjes of ik niet op papier kon zetten hoe ik het eruit getraind had, want dat zou vast ook voor hun honden gelden.

Persoonlijk denk ik dus dat veel mensen zich enorm ergeren aan het
(vr)eet gedrag maar er zelf geen tijd en/of geld aan willen besteden om het eruit te trainen.
Veel mensen (dus ik zeg niet iedereen!) wachten liever op die gouden tip die ergens op internet staat zonder er zelf fanatiek mee aan de slag te gaan.
En dat geeft niet, ieder zijn/haar ding :wink:
Ik denk dat je hierin ook wel gelijk hebt!
Ik zelf zou er wel geld voor willen betalen als ik wist dat ik het poep eten daarmee af zou kunnen leren, daar hoef ik niet eens over na te denken :wink:
Ik heb ook weleens tips gevraagd aan een hondentrainer (is ook GT) maar de tips die ik toen kreeg had ik zelf al toegepast op Noah dus dat vond ik wel jammer...
Noah mag nu ook al een tijd niet los maar we wandelen aan de lijn, ik ben dan continu aan het opletten en aan het trainen, nog geen jaar hoor maar ook dat zou ik ervoor over hebben.
Dat bedoel ik dus met mijn bovenste stukje, dat er wel mensen zijn die er keihard mee aan de slag zijn maar waarbij het lastig gaat omdat de hond het gewoonweg lekker vind (net zoals mijn smulbeer :kots: )
Maar dat er ook mensen zijn die dat niet doen en daar geen geld aan willen uitgeven geloof ik ook zeker, dus ik kan me in jou bovenstaande stukje ook heel goed vinden.

Ach Noah is een grote schat en dit is zijn slechte gewoonte, maar toch hoop ik dat ik het ook door mijn harde trainen :wink: eruit krijg.
Afbeelding

esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Keo heeft nu een jaar geen poep meer gevreten, maar de laatste "gouden" tip die ik heb gekregen in een privetraining was dat ik de poep moest claimen :lol:
Boven die lekkere drol gaan staan en daarmee zeggen "dit is MIJN poep"
Daar kon ik me niet zo in vinden. Bovendien voorkomt het niks. Keo heeft die drol namelijk altijd eerder geroken dan mij.
Keo vreet ook echt omdat hij het lekker vindt, hij loopt 95% van de drollen gewoon voorbij. Maar af en toe komt ie iets onweerstaanbaars tegen :kots:
Dus overal peper gaan strooien zou voor ons ook niet de oplossing zijn. Keo zou moeten leren om niets, maar dan ook helemaal niets op te eten of op te pakken van straat.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Voor Nino hoefde ik geen moeite te doen. Die at uit zichzelf al niet poep. Nulay deste meer. Vanaf klein pupje was hij al bezeten van alles wat de naam stront droeg. Maakte niet uit van wie afkomstig. Toen ben ik met hem ( net zoals jaren daarvoor met Toosje) gaan trainen. Heel consequent. Iedere dag opnieuw. Dag in , dag uit. Ook bijna een jaar lang. En nu ..... hij kijkt er niet eens meer naar. Al meer dan 2 jaar niet. Dus dat is voor mij een teken dat je het eruit kunt trainen. Als ik bij twee honden die fanatieke poepvreters waren het gedrag eruit kan trainen dan is dat geen toeval. Dan kan het dus.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Maar je hoort mij ook niet zeggen dat het niet kan. Alleen dat er meerdere oorzaken zijn van poep eten en dat het een er misschien niet zo makkelijk uit te trainen is als het ander. En dat is ook gebleken. De een blijft er af door bv het eten van een eierkoek doordat hij of zij blijkbaar een bepaald stofje mist en weer een ander doet het om aandacht. Weer een ander omdat hij het lekker vind of altijd honger heeft. De een is de ander natuurlijk niet, dus zal het bij de een makkelijker gaan als bij de ander. Hopelijk kan ik over een jaar ook zeggen dat Noah geen poep meer eet, we zijn er in ieder geval hard mee bezig :wink:
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Bij Noah is het trouwens later begonnen, als pup deed hij het niet.
Afbeelding

Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Dat vind ik altijd zo leuk. De reden waarom. Als ik niet wil dat mijn hond poep eet, ga ik mij zeker niet afvragen waarom hij poep eet. Ik wil het niet hebben, punt uit. Dus ga ik het afleren. Geen discussie mogelijk , want ik heb al twee kinderen waarmee ik af en toe in discussie moet, ik ga niet ook nog eens met mijn honden in discussie.
Poep eten: Nee
Waarom niet?
Omdat ik het niet wil

Op de bank? Nee
Waarom
Omdat ik het niet wil.

In huis lopen klieren met elkaar?Nee
Waarom?
Omdat ik het niet wil

En zo weet ik er nog een heleboel wat de honden betreft . En toch zijn ze gelukkig, alle drie. Ondanks het feit dat ze zoveel dingen niet mogen. :)
Plaats reactie