Hoeveel voeding
-
luki
- Snuffelneus

Hoeveel voeding
Hallo, ik heb wel wat berichtjes gelezen over voeding enzo maar graag wil ik weten hoe zwaar een pup van 6maand ongeveer hoort te zijn. En ik weet dat de menigen verschillen over de soort voet en de hoeveelheid maar ik heb het gevoel dat onze pup (te) ligt is voor haar leeftijd(6mnd) en dat ze van ons te weinig voer krijgt als ik dat zo lees hier op het forum. Ik vraag me af of het kwaad kan dat ze waarschijnlijk te ligt is en wil wel meer voeren maar dat kan vast niet in 1x. Ik wil het beste voor mijn hond maarja wat is het beste. Nu voeren we 3x per dag (1ste keer 80gram brokken 2e keer 80 gram vlees ende derde keer 50 gram brokken) ze heeft wel energie en speelt graag. Ze weegt nu ongeveer 15 kg. Graag hoor ik of we het goed doen
Groetjes Kirsten
Groetjes Kirsten
-
rimanime
- Speurneus

Geen idee hoe groot je pup is, maar zij lijkt me aan de lichte kant. Zij zou met 6 maanden zo rond 20/25 kg mogen wegen. Maar nogmaals....moeilijk in te schatten. Volgens mij mag je haar wel meer gaan voeden.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
Netty
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Afgaande van het voedingsschema die ik laatst had van een pup die ik voor een paar weken in huis had, zit je met een pup van 6 maanden op 140 ''a 150 gram brokken per maaltijd. Dus 80 gram is wel heel erg weinig. Heb je geen voedingsschema meegekregen?
-
luki
- Snuffelneus

@lana ja vind het moeilijk ik dacht altijd dat we het goed deden. Je kan haar ribben niet zien maar wel voelen ik weet nog niet hoe ik een foto moet toevoegen, maar zal kijken of het lukt bijv in mijn profiel.
@ rimanime ja ze is niet echt groot hoor( maar ik vraag me dan af komt dat omdat we niet ruim gevoerd hebben) of heeft dat er niks mee te maken
@ rimanime ja ze is niet echt groot hoor( maar ik vraag me dan af komt dat omdat we niet ruim gevoerd hebben) of heeft dat er niks mee te maken
-
luki
- Snuffelneus

-
Marga/Noa
- Middelgrote hondenneus

-
Marga/Noa
- Middelgrote hondenneus

-
roelien
15 kg voor een labrador van 6 maanden is gewoon te weinig.
Dat klopt gewoon niet.
De meeste fokkers houden een kilo per week aan. Dat geld niet voor alle honden, want je hebt er kleinere exemplaren bij.
Maar ik kan me niet voorstellen dat jouw hond zo klein is, dat hij met 15 kg niet ondervoed is.
Mijn hond is nu 7 maanden en weegt 26 kg.
Dat klopt gewoon niet.
De meeste fokkers houden een kilo per week aan. Dat geld niet voor alle honden, want je hebt er kleinere exemplaren bij.
Maar ik kan me niet voorstellen dat jouw hond zo klein is, dat hij met 15 kg niet ondervoed is.
Mijn hond is nu 7 maanden en weegt 26 kg.
-
Buddy007
- Grote hondenneus

Het is moeilijk in te schatten of jouw hond te mager is, zonder haar gezien te hebben.
Welk voer geef je haar?
Ik ben ook een voorstander van alleen vlees of alleen brokken op 1 dag.
Dus een paar dagen in de week vlees en de rest brokken of helemaal over gaan op vlees. Want ga ervan uit dat je vers vlees bedoeld.
En natuurlijk wil je het beste voor je hond, dat wil toch iedereen!
Welk voer geef je haar?
Ik ben ook een voorstander van alleen vlees of alleen brokken op 1 dag.
Dus een paar dagen in de week vlees en de rest brokken of helemaal over gaan op vlees. Want ga ervan uit dat je vers vlees bedoeld.
En natuurlijk wil je het beste voor je hond, dat wil toch iedereen!
Groetjes Lisanne
-
roelien
-
luki
- Snuffelneus

Ze is ca 45 cm en komt uit een nest van 10 haar moeder had niet genoeg melk voor alle pups dus is ze deels met de fles groot geworden op de emmer voer die wij kregen staat 10kg is 180 gram (wij dachten per dag maar dat is dan misschien wel per keer bedoeld) we wisten niet dat het niet hoe is om brokken en vlees op 1 dag te geven maar dat gaan we dan gelijk anders doen.
-
Lana
- Kleine hondenneus

Hoi Luki,
Volgens mij doen jullie het hartstikke goed. Sowieso verdiep je je er al in dus dat zit helemaal goed.
Mijn hondje is van 11-09-2012 en weegt ook maar 18 kg.
Ook hier wordt smuldier gevoerd en brokken van het merk Nutram. Het is inderdaad niet aan te raden om dit door elkaar gemixt te voeren.
En een gemiddelde blijft een gemiddelde qua gewicht. Ik zie op de club allerlei soorten en maten labradors lopen. Mijn labje was al de kleinste in het nest, wil niet zeggen dat ze ondervoed is...
Volgens mij doen jullie het hartstikke goed. Sowieso verdiep je je er al in dus dat zit helemaal goed.
Mijn hondje is van 11-09-2012 en weegt ook maar 18 kg.
Ook hier wordt smuldier gevoerd en brokken van het merk Nutram. Het is inderdaad niet aan te raden om dit door elkaar gemixt te voeren.
En een gemiddelde blijft een gemiddelde qua gewicht. Ik zie op de club allerlei soorten en maten labradors lopen. Mijn labje was al de kleinste in het nest, wil niet zeggen dat ze ondervoed is...