eten pup

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
bobental

eten pup

Ongelezen bericht door bobental »

Hoi,

Onze diesel is inmiddels 15 weekjes en groeit als onkruid, heerlijk.
maar ik zou graag weten wat hullie de pup te eten geven.
Hij krijgt namelijk alleen brokken ( royal canin junior ), is dit goed of zou die van tijd tot tijd ook vlees moeten en zo ja wat.

Tnx alvast
Anita74
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anita74 »

Mijn kleine ondeugd is nu 10 weken en eet ook alleen royal canin large breed junior brokken. 240 gram per dag.
Shuka ♂ 12 juli 2000 - 29 januari 2013
Taico ♂ 21 februari 2013
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Ik ben van mening dat een pup veel mooier en gelijkmatiger opgroeit op vers vlees.

Mijn jongens krijgen dan ook vlees en de pup die eind van het jaar komt, zal ook alleen vers vlees krijgen. Dit is ook compleet te krijgen van diverse merken.

Maar inprincipe zijn je brokken compleet en hoef je er niks bij te geven.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Daan1973
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Daan1973 »

Onze Boa krijgt een combi van brokken en vers vlees.....en ze groeit super mooi!!!

s"morgnes krijgt ze brokken en smiddags en sávonds vers vlees en , dat kan zijn kip pens of vlees compleet!!
verder krijgt ze groente, wat over is van ons avond eten, fruit, en af en toe een rauw eitje en iedere week vis.....

voor mezelf heb ik dan het gevoel dat ze van alles wat krijgt en zo niet alleen maar brok eet(wat mij persoonlijk niet goed lijkt) en dat ze ook allerlei andere smaken leert proeven, ook lust ze graag Yoghert.

eigenlijk gevarieerd zoals wij mensen zelf ook eten :klasse: :applaus:
dit heb ik met al mijn honden gedaan en die zijn eigenlijk nog nooit echt ziek geweest......dus ik hoop ook dat dit voor Boa ook zo gaat zijn!!! :D
Binno
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Binno »

Mijn pup (nu 11 weken) krijgt versvlees van Carnibest en Darf
en een paar Orijen brokjes tussendoor als beloning onderweg.
Afbeelding

Afbeelding Wood Fen Moos °23-03-2013
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Mijn pup (14 weken) eet 2x daags kvv en 1x daags barf. :)
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
JongM
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door JongM »

Hier ook nog op de Royal canin junior. Wil wel over gaan op zo vaak mogelijk KVV. Heb al wat van Barf menu in huis wat we binnenkort gaan proberen.
Aidualc85
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aidualc85 »

Mika (20 weken)krijgt KVV: Darf Eco, All Animal, Haaksbarf en Alaska.
En afgelopen week voor de eerste keer met succes een kippennekje geprobeerd!
:blondpootje: Mika (Reagis Star Trooper) 17-01-2013
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

Onze pup van 16,5 week krijgt half om half brokken van Royal Canin (Junior) en KVV (5 maaltijden brokken, 5 maaltijden KVV).

Verder krijgt ze na haar avondeten altijd nog een runderoor of een stuk kauwrol voor haar tanden (naast haar gewone botje). Eerst gaven we ook sticks speciaal voor de tanden maar op puppycursus werd me verteld dat dat echte dikmakers zijn en dat je beter regelmatig haar tanden kunt poetsen. Maar... Zijn dergelijke toetjes na het avondeten nu wel zo goed voor de tanden of eigenlijk alleen maar onnodige dikmakers? Dat vroeg ik me af...
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

-Marianne schreef:Onze pup van 16,5 week krijgt half om half brokken van Royal Canin (Junior) en KVV (5 maaltijden brokken, 5 maaltijden KVV).

Verder krijgt ze na haar avondeten altijd nog een runderoor of een stuk kauwrol voor haar tanden (naast haar gewone botje). Eerst gaven we ook sticks speciaal voor de tanden maar op puppycursus werd me verteld dat dat echte dikmakers zijn en dat je beter regelmatig haar tanden kunt poetsen. Maar... Zijn dergelijke toetjes na het avondeten nu wel zo goed voor de tanden of eigenlijk alleen maar onnodige dikmakers? Dat vroeg ik me af...
Als zij er dik van wordt kun je iets van de hoeveelheid van haar eten afhalen toch? Lekker hoor voor haar om iets te kauwen te hebben na de maaltijd, doorgaans is die maaltijd hapslikweg, dus dan heeft zij wat bevrediging van het kauwen :)
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Die dentalsticks zijn niet echte kauwstaven en hap slik weg, tenminste hier. Ze zitten vol met granen en dat zijn idd dikmakers. Ik zou die dingen ook niet geven maar een kauwstaaf waar ze lekker lang mee doet :)

Mijn pup van 5 maanden (vandaag op de kop af) krijgt 3x per dag kvv en een rawhide kauwstaaf. 8)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Els
Speurneus
Speurneus

Hier krijgt mijn pup (4 maanden) 2x daags kvv en 1x daags barf. Tussendoor ook de rawhide kauwstaaf. :) En er zwerven wat runderoren door de kamer. :D
Groetjes,
Els

-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

Roos schreef:
-Marianne schreef:Onze pup van 16,5 week krijgt half om half brokken van Royal Canin (Junior) en KVV (5 maaltijden brokken, 5 maaltijden KVV).

Als zij er dik van wordt kun je iets van de hoeveelheid van haar eten afhalen toch? Lekker hoor voor haar om iets te kauwen te hebben na de maaltijd, doorgaans is die maaltijd hapslikweg, dus dan heeft zij wat bevrediging van het kauwen :)
Onze pup is prima op gewicht, maar precies wat Lien zegt, mij werd verteld dat die dentalsticks echte dikmakers zijn over het algemeen. :)
En de maaltijd is voor haar inderdaad hap-slik-weg, we verbazen ons er elke keer weer over hoe snel ze haar bak leeg heeft. :lol:
Maar inderdaad, mij leek het ook wel fijn als ze na het eten nog iets had om lekker op te kauwen, dus dan blijven we dat gewoon doen (daar houden we overigens wel rekening mee bij de hoeveelheid voer die ze krijgt).

@ Els: Eet je pup dat runderoor dan niet in één keer op? Wanneer wij Balou eenmaal een runderoor hebben gegeven, laat ze het niet meer los tot het op is. :D
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Roef en Hidde zijn op gegroeid op KVV en barf.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Els
Speurneus
Speurneus

Nee hoor, die oren liggen nog steeds verspreid door de kamer. Af en toe pakt ze er 1 waar ze dan even mee bezig is, maar ze eet hem niet op. Die rawhide botten gaat ze veel heftiger mee tekeer, daar pak ik het laatste stuk van af, of beter, dat ruil ik voor een ander speeltje.
Groetjes,
Els

Plaats reactie