Is er iemand die wel eens een anti blafband gebruikt heeft bij zijn hond?
Onze Quinta heeft een heftig eerste jaar gehad. Heel veel getraind en is nu met anderhalf jaar een redelijk opgevoede hond geworden.
Er is 1 ding wat ik maar niet voor elkaar kan krijgen bij haar.
Zodra er iemand bij ons binnenkomt wordt ze gek. Pakt een speeltje of schoen of iets anders in haar bek en gilt het hele huis bij elkaar. Negeren helpt niets Ze houdt het met gemak een uur vol. Rent van voor naar achter en gaat maar door.
Laatste maanden van alles geprobeerd. Nu doen we haar in de keuken achter een hekje en zodra iedereen rustig zit kan ze erbij en bergroet ze iedereen en gaat liggen. Het lijkt wel of ze een te vol hoofd heeft Wil op dat moment alles tegelijk maar vooral aandacht.
Verder is het een heerlijke hond en rustig in huis.
Nu dacht ik dus aan een antiblaf band om die om te doen als ik weet dat er mensen gaan komen. Zou dit helpen of maak ik haar daardoor juist onzeker?
Wil
anti blafband
- vesta
- Grote hondenneus

- Contacteer:
-
roef
- Speurneus

ik ken een aantal mensen die zo`n band gebruiken nadat ze van alles aan training hebben geprobeert.
mijn zwager en schoonzus met hun kruizing tibetaanse terrier/stabei is wel het beste voorbeeld vind ik.
hun hond blafte al om een scheet
het ging echt 24 uur per dag door.
er is een GT bij ze geweest om met de hond te werken(en de bazen)
maar niks hielp,tot de GT een anti blafband voorstelde.
en toen was het zalig rustig in huis! bij Maks heeft het waarschijnlijk een gedragspatroon doorbroken dat hij steeds blaffen moest op ieder geluidje wat hij hoorde.
ook is Maks veel relaxter geworden en nu na een aantal jaar is de band alleen nog nodig op verjaardagen als er veel visite langs komt,ook nu kan hij gewoon in zijn mand blijven waar hij eerst steeds het bezoek moest aanblaffen.
en niks geen stress bij hem te zien hoor
ook de andere honden(heidewachtel en labrador) zijn er niet angstig door geworden,de linkmiegels hebben alleen wel door als ze de bandniet om hebben
succes en vraag evt. advies aan een GT hoe met zo`n band te beginnen.
mijn zwager en schoonzus met hun kruizing tibetaanse terrier/stabei is wel het beste voorbeeld vind ik.
hun hond blafte al om een scheet
er is een GT bij ze geweest om met de hond te werken(en de bazen)
maar niks hielp,tot de GT een anti blafband voorstelde.
en toen was het zalig rustig in huis! bij Maks heeft het waarschijnlijk een gedragspatroon doorbroken dat hij steeds blaffen moest op ieder geluidje wat hij hoorde.
ook is Maks veel relaxter geworden en nu na een aantal jaar is de band alleen nog nodig op verjaardagen als er veel visite langs komt,ook nu kan hij gewoon in zijn mand blijven waar hij eerst steeds het bezoek moest aanblaffen.
en niks geen stress bij hem te zien hoor
ook de andere honden(heidewachtel en labrador) zijn er niet angstig door geworden,de linkmiegels hebben alleen wel door als ze de bandniet om hebben
succes en vraag evt. advies aan een GT hoe met zo`n band te beginnen.
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Onze hondenschool verhuurt zelfs anti-blafbanden. Ooit heeft iemand uit ons trainingsgroepje hem gebruikt voor haar hond, een labradormixje, die overdag in een buitenkennel zat en de hele boel bij elkaar blafte. Hij is er met de band helemaal vanaf gekomen. Ik ken die hond van de trainingen: niks mis mee, hij heeft er echt niet onder geleden.
Toch zou ik er zelf niet zo makkelijk aan beginnen, maar dat is puur gevoelsmatig. Ik wil zelf graag de regie houden over de eventuele correcties van mijn hond. Ik zou dat niet graag overlaten aan een ´machientje´.
Hanneke
Toch zou ik er zelf niet zo makkelijk aan beginnen, maar dat is puur gevoelsmatig. Ik wil zelf graag de regie houden over de eventuele correcties van mijn hond. Ik zou dat niet graag overlaten aan een ´machientje´.
Hanneke
- vesta
- Grote hondenneus

- Contacteer:
Dank jullie wel voor de reactie. Ikheb hier een gedragsdeskundige gehad van de hondenschool waar ik train. Zij is geen voorstander van zo'n band omdat ze denkt dat een hond dan ook niet zal aanslaan bij onraad.
Ze heeft wel tips gegeven om van dit gedragaf te komen maar helaas het helpt niet.
Ik zie dit als laatste redmiddel en ga dus maar eens op zoek Er zit nog al wat prijsverschil in die dingen. Eens zien of marktplaats iets voor me heeft.
Wil
Ze heeft wel tips gegeven om van dit gedragaf te komen maar helaas het helpt niet.
Ik zie dit als laatste redmiddel en ga dus maar eens op zoek Er zit nog al wat prijsverschil in die dingen. Eens zien of marktplaats iets voor me heeft.
Wil

-
lablove
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Ik heb een tijdje geleden een jack russel gehad, die baasloos was. Dat beestje dat dat blafte continue. Eerst gooide ik het op de stress/gewenning,daarna wist ik wel beter want ze toonde geen vormen van stress. Ik heb via marktplaats een apparaat gekocht toen. Die begon met kleine stootjes stroom en dat steeds omhoog ging. Zij was zeer eigenwijs en blafte door de eerste correcties heen. Maar stopte op een gegeven moment wel. Alleen heb ik het waarschijnlijk niet slim aangepakt want ze wist op een gegeven moment dat ze wel kon blaffen zonder band (de dondersteen). Nu woont zij op een boerderij waar ze een blaffertje zochten. Wanneer ik haar nu zie en hoor dat gekef denk ik weer wat zit je daar goed meissie
(eind goed al goed)
Groetjes Miranda (cosy cottage)