Kiezelsteentjes

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Dopey
Snuffelneus
Snuffelneus

Kiezelsteentjes

Ongelezen bericht door Dopey »

Hoi allemaal,

Vandaag zijn we onze Bas gaan oppikken bij zijn fokkers in Nederland (zie 'Aanschaf van een pup'-forum). Hij is nog volop bezig met aan zijn nieuwe thuis te wennen, maar we hebben hem al alle hoekjes getoond.

Dat ging allemaal schitterend, op één ding na. We hebben achter onze benedenappartement een gebetonneerd stuk, maar tussen dat stuk en de tuin liggen kiezeltjes. En ook zijn ren is voor de helft met kiezelsteentjes bedekt.

We merkten dat hij hier toch al vaak op probeerde te knabbelen. Nu, we zijn van plan om hem na een aantal maanden buiten in de ren te plaatsen wanneer we werken zijn of wanneer we eventjes weg zijn, maar dan vertrouw ik het absoluut niet. We mogen er niet aan denken dat ie kiezeltjes gaat inslikken.

Wat moeten we doen? Observeren en kordaat afleren? Of gewoon meteen alles afdekken? En indien zo, hoe doen we dit het best?

Alvast bedankt voor de tips!
Binno
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Binno »

ik vind het persoonlijk te gevaarlijk en zou het risico niet nemen,
maar heb dan ook een pup (12 weken is hij nu) rondlopen die steentjes oppikt wanneer hij de kans ziet
tijdens het wandelen kan je nog proberen in te grijpen en het zo proberen af te leren (voorkomen, afleiden, afpakken, omruilen) maar als hij in de ren zit heb je er geen controle over.
Afbeelding

Afbeelding Wood Fen Moos °23-03-2013
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Alles wat je pupperd zich nu niet aanleert hoef je ook niet af te leren (een aanleren is sneller gebeurd dan afleren).
Ik zou dus voorkomen dat 'ie bij die steentjes kan zodat je het ook niet hoeft af te leren.
Dopey
Snuffelneus
Snuffelneus

En wat raden jullie dan zoal aan?

Het overdekte gedeelte waar zijn hok komt, is met beton begoten. Hij kan dan gewoon naar buiten wandelen, maar daar liggen dan de kiezeltjes.
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

:D kiezeltjes er uit halen, beton erin en probleem is opgelost lijkt mij, maar wat ik persoonlijker fijner vind voor je pup is als je weg bent gewoon hem in een bench in je huis doen :wink: lekker veilig en knus voor je manneke :)
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Ik zou m'n hondje echt niet buiten zetten, veel te warm of te koud, moet er niet aan denken... :cry:
Lekker binnen laten hoor.
Dopey
Snuffelneus
Snuffelneus

Gaat ie dan in de zomer niet liever buiten zitten waar ie nog wat te zien heeft en waar ie nog heel wat ruimte heeft om te bewegen, dan dat ie uren aan een stuk in de bench moet blijven?

Nogmaals, als pup gaan we het nog niet doen. Het is pas voor als ie ouder en gewend is hier.
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Bruce ligt in de zomer altijd binnen. Zelfs als wij buiten zitten. Veel te warm voor hem.
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012
Binno
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Binno »

mijn honden zaten/zitten altijd binnen, maar als hij een goed schuilhok en een afdak op de ren heeft,
dat hij beschermd zit tegen zowel te warm als te guur weer, dan moet het wel kunnen,
maar aan die kiezelsteentjes zou ik toch iets proberen te doen
ik zeg niet dat hij ze zal inslikken, maar ALS hij het doet kan je wel met een serieus en gevaarlijk probleem zitten
Afbeelding

Afbeelding Wood Fen Moos °23-03-2013
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

probleem is dat je het hem als pup moet leren in de kennel te verblijven langere tijd, anders gaat ie dat nooit leuk vinden op latere leeftijd.. dus zit je nu al met dat probleem. steentjes eruit en eventueel bestraten met tegels of zo.
al me kinders uitgevlogen
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Ik weet niet voor hoeveel uren de hond straks alleen thuis is als jullie aan het werk zijn..maar vaak slapen ze toch alleen maar (mits je de hond goed hebt uitgelaten en moe hebt gemaakt). Dus dan zal het voor de hond weinig uitmaken of ie in de bench zit of buiten is. En in huis zal ie waarschijnlijk rustiger kunnen slapen, dan buiten?
En als ie oud genoeg is kan hij ook los in huis denk ik of willen jullie dat niet?
En net wat Bowie zegt..laat hem nu niet in contact komen met die kiezeltjes..zodat ie de kans krijgt om ze in z'n bekkie te nemen.
Als hij straks ouder is en opgevoed is..dan zal hij de kiezels waarschijnlijk uit zichzelf wel met rust laten.
Flits is overdag ook soms alleen thuis..hij kan dan in alle kamers komen..en er staan ook overal spullen waar hij op zou kunnen gaan kauwen etc. als hij zou willen..maar omdat hij in z'n puppentijd nooit die kans heeft gehad..weet hij bij wijze van niet eens dat het leuk kan zijn om een tijdschrift te gaan verscheuren etc. Dus hij kan nu tussen alle spullen gerust alleen blijven. Hij laat alles met rust en ligt heerlijk te slapen op te bank.
Laatst was ik vergeten een bakje met beloningssnoepjes vergeten hoog weg te zetten..het stond nu op ooghoogte voor de hond in een open kastje. Maar wat denk je..toen ik weer thuis kwam stond het bakje er nog net zo (met inhoud) als toen ik van huis ging.
Oftewel..als ze nooit geleerd hebben om "ongein" uit te halen...dan zal de hond daar niet opeens mee beginnen. Wel is het zaak om je hond goed uit te laten en te zorgen dat ie moe is. Dan is de kans op verveling klein en zal ie heerlijk gaan slapen als je weg bent van huis.
Veel plezier en geluk met jullie nieuwe aanwinst!!
Yvet123
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Yvet123 »

Dit hadden wij ook toen Bo pup was. Ze kauwde er gewoon op. Later ging ze er ook mee spelen en vond ik ze overal in de woonkamer terug. Hebben toen ook maar besloten om alle steentjes weg te halen
Dopey
Snuffelneus
Snuffelneus

Weghalen zullen we wel doen, want hij blijft erop azen. We bekijken nu wat we erin kunnen leggen. Ofwel betonneren, ofwel staltegels. Zou ook lekker kunnen zijn voor hem.
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Goed idee om die kiezels weg te halen. Daar kun je hele nare dingen door krijgen. Kun je er geen stukje gras maken? Dat is ook lekker koel om op te liggen. Een stukje grasmat erop en binnen 10 dagen is het klaar.

Wat betreft de hond in een ren buiten. Dat moet je helemaal zelf weten waar jij hem aan wilt laten wennen. Marleen heeft de honden ook buiten met een goed beschut binnenhok.

Ik durf het niet aan omdat ik veel te bang ben dat iemand de honden zou willen stelen. Die van mij liggen dus lekker binnen als ik halve dagen werk.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Cissy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Cissy »

HennyH schreef:Goed idee om die kiezels weg te halen. Daar kun je hele nare dingen door krijgen. Kun je er geen stukje gras maken? Dat is ook lekker koel om op te liggen. Een stukje grasmat erop en binnen 10 dagen is het klaar.

Wat betreft de hond in een ren buiten. Dat moet je helemaal zelf weten waar jij hem aan wilt laten wennen. Marleen heeft de honden ook buiten met een goed beschut binnenhok.

Ik durf het niet aan omdat ik veel te bang ben dat iemand de honden zou willen stelen. Die van mij liggen dus lekker binnen als ik halve dagen werk.
Marleen heeft ze zowel binnen als buiten , en voor in wat eerst stenen berging was een plaats voor hun gemaakt , met overkapping eraan en vanaf de straat , waar je trouwens alleen komt als je er wat te zoeken hebt , is nl doodlopend voetpad , ook 2 x een hek .. Voor je bij de labjes bent ..

Zelf vind ik het niet fijn dat ze buiten zijn als ik er niet ben, we wonen in een woonwijk , en verderop in een andere straat zitten herders wel in de tuin en kennelbuiten maar altijd geblaf. Gevolg buren gedonder ...

Mijn voorkeur is buiten als ik er bij ben , en anders veilig binnen , maar Agis voor iedereen persoonlijk ... :)
each day is a gift
Plaats reactie