Nou wordt die helemaal mooi!
-
royenmarjolein
- Hele grote hondenneus

Nou wordt die helemaal mooi!
Gisteren gingen wij naar een hondenweide een dorpje verderop om met de honden te gaan apporteren.Daar aangekomen was de poort van binnen afgesloten en liep er een vrouw met twee honden op het veld. Na wat gestunt, kregen wij de poort open en kregen wij meteen te horen: ,,hee kunnen jullie niet even wachten? Mijn hond kan niet met andere honden, hij doet dan wat. Ik ben over een rondje weg.'' Staan we daar met onze twee vrolijke aardbeien en zijn we niet welkom om een hondenweide van anderhalf voetbalveld, omdat mevrouw de hele weide opeist met haar niet-sociale hond. Wij hebben besloten er geen drama van te maken en hebben een klein rondje gemaakt over het pad. Vijf minuutjes later verliet de mevrouw het veld en konden wij op de weide. Eind goed, al goed. Toch vond ik het maar een vreemd voorval en heb ik mij er ook aan gestoord. Ik begrijp best dat mensen mrt niet-sociale honden hun hond weleens los willen laten, maar het kan dan toch niet de bedoeling zijn dat andere mensen niet meer op de weide mogen? Wat vinden jullie daarvan?
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
-
speurneus carola
- Speurneus

-
Haasje
- Middelgrote hondenneus

Voor zover ik weet is zo'n weide toch openbare ruimte? Het lijkt me niet echt de bedoeling om dat voor jezelf op te eisen. Misschien is het een optie dat ze het even overlegt met andere hondenbezitters, maar dit wordt zo even medegedeeld want 'anders worden je honden gepakt'.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
-
Els
- Speurneus

Lekker sociaal gedrag weer.
Mijn hond kan niet met andere honden, dus moeten jullie maar lekker wachten tot wij weg zijn. En dan mag je nog blij zijn dat ze niet uitgebreid midden op het veld gaat zitten picknicken, telefoneren, zonnen, weetikveelwat.
Beetje jammer is het wel weer..Het is iig de reden dat wij op zondag dus niet meer naar het strand gaan, omdat andere hondeneigenaren elkaar niet goed kunnen handelen. De honden gaat meestal wel goed, die zoeken het onderling prima uit, maar een aantal mensen vind dat ze alleen op de wereld zijn en dat iedereen maar naar hun pijpen moet dansen.
Beetje jammer is het wel weer..Het is iig de reden dat wij op zondag dus niet meer naar het strand gaan, omdat andere hondeneigenaren elkaar niet goed kunnen handelen. De honden gaat meestal wel goed, die zoeken het onderling prima uit, maar een aantal mensen vind dat ze alleen op de wereld zijn en dat iedereen maar naar hun pijpen moet dansen.
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
-
NicoleGoossens
- Middelgrote hondenneus

Ik vind het wel goed dat ze het aangeeft. En dat ze haar hond ook de mogelijkheid wil bieden los te mogen lopen is alleen maar fijn voor hem toch? Als ze nou een half uur op dat veld was blijven staan was het een ander verhaal. Je weet niet wat de achtergrond is waarom haar hond niet met andere honden op kan schieten. Ze had het misschien wel beter even vriendelijk kunnen uitleggen/overleggen.
-
NicoleGoossens
- Middelgrote hondenneus

En hier ben ik het ook mee eens. Ik wacht liever 5 minuutjes bij zo'n veld dan dat ik ze in het bos of elders los tegenkom.speurneus carola schreef:tsja mijn inziens zijn die weides daarvoor hoor, juist om te voorkomen dat een niet sociale hond op zelfde veld loopt als de sociale hond, wees blij anders kom je ze miss tegen in het bos of zo en dan is het pret..
-
Roos
Dit dus! Scheelt mij weer typenNicoleGoossens schreef:Ik vind het wel goed dat ze het aangeeft. En dat ze haar hond ook de mogelijkheid wil bieden los te mogen lopen is alleen maar fijn voor hem toch? Als ze nou een half uur op dat veld was blijven staan was het een ander verhaal. Je weet niet wat de achtergrond is waarom haar hond niet met andere honden op kan schieten. Ze had het misschien wel beter even vriendelijk kunnen uitleggen/overleggen.
-
NicoleGoossens
- Middelgrote hondenneus

Haha!Roos schreef:Dit dus! Scheelt mij weer typenNicoleGoossens schreef:Ik vind het wel goed dat ze het aangeeft. En dat ze haar hond ook de mogelijkheid wil bieden los te mogen lopen is alleen maar fijn voor hem toch? Als ze nou een half uur op dat veld was blijven staan was het een ander verhaal. Je weet niet wat de achtergrond is waarom haar hond niet met andere honden op kan schieten. Ze had het misschien wel beter even vriendelijk kunnen uitleggen/overleggen.
-
M_n_q_e
- Hele grote hondenneus

Wij hebben met Trix in het begin toen ze nog overal bang voor was ook eens op zo'n veldje gestaan om haar aan verkeersgeluiden te laten wennen. We hadden bedacht dat we bij andere bezoekers even zouden vragen of ze even wilde wachten met een korte uitleg en dan zouden we gaan. Het was niet nodig, er kwam niemand.
Ik zou juist van hondenbezitters verwachten dat ze dat zouden begrijpen maar het ligt er natuurlijk ook aan op welke toon zoiets aangegeven zou worden. En het moet niet de bedoeling zijn dat een andere bezoeker dan een eeuwigheid moet wachten.
Ik zou juist van hondenbezitters verwachten dat ze dat zouden begrijpen maar het ligt er natuurlijk ook aan op welke toon zoiets aangegeven zou worden. En het moet niet de bedoeling zijn dat een andere bezoeker dan een eeuwigheid moet wachten.
-
Binno
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
ik deed het met Binno (rottweiler) vroeger ook regelmatig, weliswaar op iets kleiner overzichtelijk terrein
het was zowat de enige plaats hier in de buurt waar ze veilig los kon omdat ze nu eenmaal niet met andere honden overweg kon
ik ging dan wel 's morgensvroeg als er bijna nooit iemand kwam
was er toch al iemand dan wachtte ik en liep een toertje in de buurt;
liepen we al op de weide als er iemand aankwam dan vroeg ik of ze heel eventjes (minuutje) konden wachten tot ik van de weide was, en het waarom;
dat duurde echt niet lang, gewoon de tijd om haar aan te lijnen en te vertrekken
meestal had ik ze zelfs al aangelijnd omdat ik de mensen had zien arriveren en was ik al 'onderweg' naar het poortje
vooral bij de mensen die ons kenden was het meestal geen probleem,
maar niet iedereen had daar echter begrip voor,
soms lieten ze dan toch hun hond al meteen op de weide en keken vies als Binno dan begon te grommelen, en dan kreeg ik er soms nog wat verwijten erachteraan ook, tja
het was zowat de enige plaats hier in de buurt waar ze veilig los kon omdat ze nu eenmaal niet met andere honden overweg kon
ik ging dan wel 's morgensvroeg als er bijna nooit iemand kwam
was er toch al iemand dan wachtte ik en liep een toertje in de buurt;
liepen we al op de weide als er iemand aankwam dan vroeg ik of ze heel eventjes (minuutje) konden wachten tot ik van de weide was, en het waarom;
dat duurde echt niet lang, gewoon de tijd om haar aan te lijnen en te vertrekken
meestal had ik ze zelfs al aangelijnd omdat ik de mensen had zien arriveren en was ik al 'onderweg' naar het poortje
vooral bij de mensen die ons kenden was het meestal geen probleem,
maar niet iedereen had daar echter begrip voor,
soms lieten ze dan toch hun hond al meteen op de weide en keken vies als Binno dan begon te grommelen, en dan kreeg ik er soms nog wat verwijten erachteraan ook, tja

Wood Fen Moos °23-03-2013-
FunnyNina
- Speurneus

Hier sluit ik mij ook bij aanRoos schreef:Dit dus! Scheelt mij weer typenNicoleGoossens schreef:Ik vind het wel goed dat ze het aangeeft. En dat ze haar hond ook de mogelijkheid wil bieden los te mogen lopen is alleen maar fijn voor hem toch? Als ze nou een half uur op dat veld was blijven staan was het een ander verhaal. Je weet niet wat de achtergrond is waarom haar hond niet met andere honden op kan schieten. Ze had het misschien wel beter even vriendelijk kunnen uitleggen/overleggen.
-
vanhaut
- Grote hondenneus

prima toch ? Ze geeft het netjes aan en ze was snel weg.. Lijkt mij heel vervelend als je probleem honden hebt..
Ik wilde dat de eigenaar van de herder die onze eerste hond dood heeft gebeten ook die zelfkennis had gehad..
Ik wilde dat de eigenaar van de herder die onze eerste hond dood heeft gebeten ook die zelfkennis had gehad..
-
Tammie
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Ik zou het wel prettig vinden
Voor een aantal jaar geleden, Bo was toen nog pup, liepen hier altijd 3 honden los die niet zo lief waren. Bo ooit als pup aangevallen, Bo met zijn paar maanden lag thuis te trillen onder de computer. Is ook jaren echt bang geweest voor dalmatiërs en hebben we er met heel veel geduld weer uit kunnen trainen (net als voor herders met dezelfde reden, ook een aantal keer vanaf pup zijnde zonder reden aangevallen, Bo zat alle keren aan de riem). Nadat deze bewuste 3 honden een vrouw hebben aangevallen zonder reden buiten terwijl ze ook los liepen zijn ze in beslag genomen.
Kortom liever dat dit soort mensen zo'n veldje opzoeken dan een ander tot last te zijn. zo kan de betreffende hond op veilige wijze los lopen en kan de betreffende hond ook zijn energie kwijt.
Voor een aantal jaar geleden, Bo was toen nog pup, liepen hier altijd 3 honden los die niet zo lief waren. Bo ooit als pup aangevallen, Bo met zijn paar maanden lag thuis te trillen onder de computer. Is ook jaren echt bang geweest voor dalmatiërs en hebben we er met heel veel geduld weer uit kunnen trainen (net als voor herders met dezelfde reden, ook een aantal keer vanaf pup zijnde zonder reden aangevallen, Bo zat alle keren aan de riem). Nadat deze bewuste 3 honden een vrouw hebben aangevallen zonder reden buiten terwijl ze ook los liepen zijn ze in beslag genomen.
Kortom liever dat dit soort mensen zo'n veldje opzoeken dan een ander tot last te zijn. zo kan de betreffende hond op veilige wijze los lopen en kan de betreffende hond ook zijn energie kwijt.
Liefs tammie
Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013

-
esmoezie
- Speurneus

ik sluit me hier ook bij aan. Zou een ander verhaal zijn geweest als ze jullie nog lang had laten wachtenFunnyNina schreef:Hier sluit ik mij ook bij aanRoos schreef:Dit dus! Scheelt mij weer typenNicoleGoossens schreef:Ik vind het wel goed dat ze het aangeeft. En dat ze haar hond ook de mogelijkheid wil bieden los te mogen lopen is alleen maar fijn voor hem toch? Als ze nou een half uur op dat veld was blijven staan was het een ander verhaal. Je weet niet wat de achtergrond is waarom haar hond niet met andere honden op kan schieten. Ze had het misschien wel beter even vriendelijk kunnen uitleggen/overleggen.
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015