Stambomen on line weer in de lucht

Heb je vragen over het fokken? Wil je weten wanneer je wel en wanneer je zeker niet moet fokken met een Labrador?
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Stambomen on line weer in de lucht

Ongelezen bericht door Laboriginals »

YEAHHH... na jaren en jaren van ´technische storing´ is Stambomen Online van de Raad van Beheer weer in de lucht. Ik heb nog niet veel kunnen proberen, het ding is traag als dikke stroop :D Ik denk dat half kynologisch Nederland zit te spelen :D

Hanneke
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

en er missen nog steeds veel officieele uitslagen hd ed ogen etc.
al me kinders uitgevlogen
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

O, wat leuk. Dan ga ik binnenkort ook eens lezen.
Ik ben wel benieuwd wat er allemaal over Roxy te vinden is.

Lijkt me voor jullie (de fokkers) wel zo handig, dat er zo'n site is :klasse:
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Wat ik wel vreemd vind is dat er alleen officiële onderzoeken in vermeld staan.
Bv Daan zijn LPC staat nergens vermeld omdat dat niet nav een officieel onderzoek naar boven is gekomen maar puur door een orthopeed na klachten. De uitslagen zijn wel gemeld bij de rasvereniging, maar kan ik hier niet in terug vinden.....

Zou het beter vinden als alle gezondheidsuitslagen ergens centraal gemeld zouden staan, dus de onderzoeken nav officiële onderzoeken, maar ook de onderzoeken nav klachten :wink:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

speurneus carola schreef:en er missen nog steeds veel officieele uitslagen hd ed ogen etc.
Stambomen Online is iets anders dan Gezondheidsuitslagen Online. Ze zijn wel gekoppeld, maar zoals de namen al doen vermoeden, kan je met het één de voorouders opvragen en met het ander de gezondheidsuitslagen :D

Hanneke
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Kay schreef:Wat ik wel vreemd vind is dat er alleen officiële onderzoeken in vermeld staan.
Bv Daan zijn LPC staat nergens vermeld omdat dat niet nav een officieel onderzoek naar boven is gekomen maar puur door een orthopeed na klachten. De uitslagen zijn wel gemeld bij de rasvereniging, maar kan ik hier niet in terug vinden.....

Zou het beter vinden als alle gezondheidsuitslagen ergens centraal gemeld zouden staan, dus de onderzoeken nav officiële onderzoeken, maar ook de onderzoeken nav klachten :wink:
Dat zou iedereen wel willen. Raad van Beheer en Rasverenigingen zijn tot op heden gescheiden circuits wat betreft hun databases. De NLV is volop bezig met ZooEasy. Op de laatste ALV is er een presentatie geweest. Misschien zijn de gezondheidsmeldingen van leden straks daarin te zien? Geen idee hoor, wat er wel en niet in komt, maar een stuk openheid is natuurlijk voor iedereen belangrijk.

Hanneke
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Dat is fijn !

Wat ik wel jammer vind is dat er geen link gemaakt is naar broers/zussen van de honden en naar de kids.

Zo zou je namelijk een veel totaler beeld krijgen, als je dan de gezondheidsuitslagen erbij pakt.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

ja kan natuurlijk wel zoeken op alleen kennelnaam en dan gaat het wel, alleen is dat wat omslachtig
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ik had inderdaad net ook al uitgevogeld dat je ook op (een deel van een)kennelnaam kan zoeken. Dan krijg je alle nesten / honden van die kennel. Alleen staan de nesten niet netjes op chronologische volgorde. Als je wilt kijken hoeveel iemand fokt, moet je een aantal pagina´s doorbladeren. De nesten uit bijv. 2012 kunnen op verschillende pagina´s staan. En mijn eigen nest uit 2013 is er helemaal achteraan geplakt, dat staat op de laatste pagina van de Laboriginallekes, terwijl je zou verwachten dat je dat als eerste zou zien, het is het meest recent. Mijn allereerste nest ontbreekt, dat is van voor 1997 en daar begint het programma.

Hanneke
Anita74
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anita74 »

leuk om te zien, je kunt hier meer info zien dan op de uitgeprinte stamboom die je van de raad van beheer krijgt. Je hebt nu meer generaties in beeld.
Shuka ♂ 12 juli 2000 - 29 januari 2013
Taico ♂ 21 februari 2013
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

Laboriginals schreef:
speurneus carola schreef:en er missen nog steeds veel officieele uitslagen hd ed ogen etc.
Stambomen Online is iets anders dan Gezondheidsuitslagen Online. Ze zijn wel gekoppeld, maar zoals de namen al doen vermoeden, kan je met het één de voorouders opvragen en met het ander de gezondheidsuitslagen :D

Hanneke
ja je gaat naar ander schermpje maar ook daar staat weinig vermeld
al me kinders uitgevlogen
Plaats reactie