Pepper is thuis

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Pepper is thuis

Ongelezen bericht door Tammie »

De titel zegt eigenlijk al genoeg.
Ze is thuis bij ons gekomen vanmorgen.
De katten zijn niet zo interessant al vinden de katten haar nog wat minder leuk maar dat gaat wel goed komen.

Ze is meegeweest met boodschappen doen, ik ben buiten maar bij haar blijven zitten in de schaduw.
Ze vond het super leuk, zeker de mensen met boodschappenkarretjes die voorbij kwamen rijden vond ze interessant.
Ook het ijsje eten bij de snackbar omdat de dierenwinkel nog dicht zat vond ze wel erg leuk!!!
De dierenwinkel vond ze natuurlijk erg in trek en dan met name de gerookte botten :D

Ze is een enorme lieve schat, had ze bij Sylvia al steeds meer interesse in ons...Ze doet nu net alsof ze nooit ergens anders heeft gewoond. Ze heeft afwisselend aandacht voor Stefan en mij maar op een beheersde manier.
Af en toe even kijken waar we naar toe gaan hoort daar natuurlijk ook bij.
De stemmen van de buren vond ze in het begin wel erg grappig want waar kwamen die stemmen nu vandaan? Ook daar taalt ze inmiddels al niet meer na.

Aan de riem trekt ze totaal niet, andere honden zijn wel leuk van zeer dichtbij maar houd daarbij wel op!!!
Soms voel ik haar twijfel nog wel in bepaalde situaties, dat mag.
Maar dat is dan ook maar heel even en daarna is het net alsof ze niet anders heeft gedaan.
Aan de riem is het kortom gewoon genieten met haar!!!

Grappige van alles is dat de vraag waar wij al "bang" voor waren dat die zou komen al is gekomen door de dierenartsassistente die toch echt meende dat ze een kruising met een bordeaux dog was, ook daar trok ze aardige bekijks.
Echter toen ze, de muts :evil: :evil: wel vond dat ze mocht afvallen, heb ik maar gelijk duidelijk gemaakt dat ze heel goed op gewicht was (jammer maar ik had haar net gewogen, net geen 28 kilo) ook voor op het oog. Ze is ook prima op gewicht kortom ze hoeft niet af te vallen :wink:
Gelukkig vind ik de assistentes toch nooit van belang, als de DA maar goed zijn werk verricht, gezien die Bo altijd prima vond op gewicht weet ik wel zeker dat hij met Pepper ook vind :)

Echter maakte die opmerking voor mij heel erg duidelijk dat ze mijn hart en die van Stefan voor 100% al heeft gestolen, ik was zelfs beledigd :oops: :verliefd1:
Ze is zo lief, zo knap, zo mooi!!! Ik ben in love :verliefd1: :verliefd1: :verliefd1:
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat leuk zeg! Geniet van haar, maar dat doen jullie al :D
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

van harte gefeliciteerd tammie en partner!!!! :feest2:
lekker genieten van dit meisje en over een paar weken is het de beurt aan jullie tweede schatje :verliefd1: :)

hahaha van die kruisingen heb ik er ook al een aantal voorbij horen komen,maar de bordeau dog is nieuw voor me :? :D
Hidde wordt meestal uitgescholden voor Visla of ridge back :lol:
gelukkig had mijn DA en zijn assistent het wel door dat Hidde een lab is :roll: :D
maar ook daar kreeg ik steeds te horen dat hij te zwaar was na dat hij op de weegschaal stond,ik zei toe dat hij eens éérst naar de hond moest kijken en dán pas naar de cijfertjes :twisted:
ik kreeg een excuus en daarna is Hidde`s gewicht(40 kilo) nooit meer een punt geweest,je ziet nl al zo zijn ribben dus...... :eusashhh: :roll: (krijg hem niet zwaarder)

HMMM dat sjorren aan de riem zit hem dus aan mamma`s kant bij Hidde :twisted: :lol:
fijn dat ze het zo goed doet.

heel veel plezier met Pepper!!!! :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door NicoleGoossens »

Wat fijn dat jullie al zo'n super dag hebben gehad tot nu toe! Geniet maar lekker van elkaar. Grappig om te lezen dat je zelfs beledigd was door de opmerkingen die gemaakt werden. Wij hadden dat ook toen Benny bij ons kwam wonen (op latere leeftijd). Als het goed voelt is het gewoon meteen je maatje en daar komt niks of niemand meer tussen. :klasse:
AnjaS
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door AnjaS »

Wat schrijf je al met veel liefde over jullie Pepper! :verliefd1:
Heel veel geluk met haar! :)
Afbeelding

Dank je wel Anca
:zwartpootje: Daisy (2-4-1997 - 29-4-2004)
:bruinpootje: Tess (2-6-2004 -25-02-2013)
:bruinpootje: Tjinta( 2-6-2004 - 14-9-2016)
:zwartpootje: Stars and Tails Black Lola 28-10-2013
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

En waar is dan een foto van dat lekkere ding van jullie?? Geniet ervan en trek je niets van andere aan. Van Kira zeggen ze ook altijd dat het geen vol Golden is. Ik denk het zelf ook na een paar vergelijkingen, maar misschien is ze toch vol golden?? How knows
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Hoi allemaal

Anja en Roef dank jullie wel.
Corretje, inmiddels staat boven de computer weer zover dat ik er foto's mee kan up-loaden op internet, ook de reden dat ik wel foto's kon plaatsen op FB van de pups maar niet hier op het LF.
Morgen zal er dus vast wel tijd overblijven om foto's te plaatsen.
Van Pepper is het zeker dat ze 100% lab is ;) Tja alleen een niet veel voorkomende kleur, assistentes die zich eens bezig moeten gaan houden met zich in rassen verdiepen (heb ik haar ook gezegd :oops: ) en dan is het plaatje wel rond.
Buurman van verderop zag het gelijk dus lag echt aan de assistente en ook wel deels aan peppers kleur (zie ook voorbeeld van @roef, Hidde en Pepper zijn halfbroer/-zus) :D :D
Liefs tammie
Afbeelding
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Nicole, een klik is er of een klik is er niet. Met Pepper is die er zeker :D
Liefs tammie
Afbeelding
NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door NicoleGoossens »

Tammie schreef:Nicole, een klik is er of een klik is er niet. Met Pepper is die er zeker :D
:klasse:
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ze heeft vannacht heerlijk door geslapen.
In eerste instantie vond ze de bench maar niets (is ze toch echt wel gewend) wat ze wel eventjes liet merken :D
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet de bench was maar meer dat zij bij ons wilde zijn.
Van alle opwinding werd ik vanmorgen al om 5:00 uur wakker terwijl Steef en Pepper nog heerlijk lagen te slapen.
Nadat zij mij goedenmorgen had gewenst vielen we bijna op de bank samen in slaap dus zijn we nog maar eventjes naar bed gegaan waarbij ook Pepper samen met mij heerlijk heeft liggen slapen tot een uur of half 8 :wink:

We hebben de enge bruggetjes wandeling gedaan in alle vroegte. Gisteravond vond ze een houten bruggetje maar helemaal niets :D En die is ze nu inmiddels helemaal gewend en gaat ze zonder aarzelen over :wink:
Ook bij stoeprandjes gaat ze al netjes, de ene keer wat vlugger dan de andere keer, netjes zitten uit zichzelf terwijl Pepper helemaal geen stadshond is :D

De voortuin wat ze eerder nog wat vreemd vond vind ze nu wel erg grappig, want er is zoveel te zien haha
Gisteravond kwamen we een bekende hondeneigenaar tegen over wie ik eht 1 en ander had gehoord maar toch graag wilde checken of het waar was (not, hond is niet herplaatst maar overleden) wilde ze niets weten. Ze was niet bang maar ik was vele malen leuker. Ze ging bij mijn voeten zitten, duidelijke taal voor Pepper, net alsof ze wilde zeggen "ik hoor bij haar nu".

Ook bij thuiskomen van de ochtendwandeling vanmorgen deed ze weer een varkentje na. Haar manier om te zeggen "ik ben zo blij".

Het gaat dus ongelooflijk goed, een voorbeeldherplaatser.
Ook wat mijzelf betreft merk ik dat alles er zo weer in zit. Knuffelen enzo is leuk maar consequent zijn ook belangrijk en het zat er allemaal nog.

Opvallende alleen vind ik voor mijzelf dat ik met haar veel relaxter loop als dat ik met Bo ooit heb gedaan. Natuurlijk ben ik nu alert op loslopende reutjes (ze is zondag loops geworden) maar ik heb alle vertrouwen in Pepper, meer dan dat ik ooit zelfs nog met Bo heb gehad.
Het is net alsof ze hier altijd al is geweest.
Ook andersom hangt ze heel erg aan mij, Stefan is geweldig maar voor haar ben ik het helemaal.

Kortom een wereldhond :verliefd1: :verliefd1:
Liefs tammie
Afbeelding
Plaats reactie