Speelgedrag?

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Speelgedrag?

Ongelezen bericht door lucievd »

Heb een vraag over gedrag.
Flits speelt regelmatig met een bruin labrador teefje uit de buurt.
Zij is ontzettend druk en enthousiast en Flits gaat daar dan helemaal in mee.

Hij "kauwt" tijdens het spel ook op haar poten. Als zij dan even op de grond ligt en hij ligt/staat er ook bij dan neemt ie bijv. een poot in z'n bekkie haha.

Ook zitten ze steeds met de bekken echt in elkaar. Flits klemt z'n bekkie om haar bek en andersom. (De tanden van beide honden raken elkaar dan..heel eng geluid)

Dit gedrag laat hij ook alleen bij haar zien..heb dit soort spel nog nooit eerder gezien.

Wie herkent het en wie weet wat dit allemaal betekent?
Ben benieuwd :)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ik lees even mee, ben ook benieuwd.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Ik denk dat vrijwel iedereen met meerdere honden in huis dat wel herkent :D Lekker ´bekken´ met elkaar of speels in elkaars poten bijten. Als er hier twee liggen te ´bekken´ komt er vaak nog een derde meedoen. Allemaal op de rug en dan soms met kletterende tanden in elkaars bek en andere lichaamsdelen bijten, vaak met het nodige opgewonden gepiep erbij. Soms ook blijft er één bij staan, terwijl de ander op zijn rug ligt en die laat dan overal speels in zich bijten.

Ik zie dit als blijk van vertrouwen, zo spelen volgens mij alleen heel goede vriendjes of roedelgenootjes met elkaar.

Hanneke
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Hier doen ze dat ook, dat bekken! Vooral Kismo doet het heel overdreven en lomp. Dan liggen ze grappig, op hun buik met de poten uitgestrekt naar achter, aparte geluiden maken ze erbij haha. Ik wil daar nog altijd een foto van. Ik noem het maar een soort van knuffelen ook al ziet het er niet zo uit. Ze happen naar de poten, ze pakken het niet vast in hun bek zoals bij jullie. Meestal doen ze het als we 's ochtends of 's middags de riem pakken of zeggen 'gaan jullie mee?!' En als we spelen met iets. Ik neem maar aan dat het iets positiefs is :wink:.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Hier ook heel herkenbaar, zo spelen de jongens hier ook, Mexx maakt daar alleen geluiden bij alsof hij Bear gaat opeten haha..

Met andere honden spelen ze meestal toch anders.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Volledig herkenbaar, mijn hond doet precies hetzelfde, bij haar familie.
Ze pakt poten in de bek alsof het kippenpootjes zijn, en denkt dat ze de poot dan ook nog kan optillen.
Ook het over elkaar heen happen zie ik regelmatig.

Denk dat het voor jouw hond gewoon een leuk speelmaatje is, want ze gaan er allebei in mee
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Zo speelde Bowie met zijn allerbeste vriend Sam ook altijd, en 't ging over en weer, dan de 1 staan en de ander op de rug en 2 tellen later anders om, of allebei liggend, best wild, maar toch ook zo beheerst.

Met neefje Enzo, die hij niet zo vaak ziet, kan hij net zo spelen, vaak ook met een speeltje van de ene bek in de andere, de staande duwt dan vaak het speeltje bij de liggende in de bek en tussendoor bekken en poten pakken.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Wat grappig dat het zo herkenbaar is :)
Ik heb maar 1 hond dus dit gedrag was met Flits nog nooit voorgekomen. Maar blijkbaar vindt ie dit vriendinnetje wel heel erg leuk :D :verliefd1:
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Miep en Trix spelen ook zo, vind het leuk om te zien maar ik hoef niet zo nodig mee te doen :)
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Hier wordt dus niet/zelden zo gespeeld en of het van Dewi spelen is betwijfel ik :D
Het sekreet bijt Sam altijd in zijn benen als ze iets af wil pakken, ik zie het eigenlijk haast nooit uit speelsheid gebeuren. En dat bekken ken ik ook niet van ze, ze zijn vast mislukt :lol:
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Hier spelen de mannen ook zo. Met veel gegrom en geknor en maar samen bekken en op elkaars poten bijten hahaha.
Plaats reactie