Leuk hoor zo'n loge...

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Leuk hoor zo'n loge...

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Lieve help wat een ramp....

Een vriendin van ons is 3 weken op vakantie. Haar lab Spikey is net 1,5 week in een kennel geweest en gister hebben wij hem daar opgehaald om de laatste 1,5 week bij ons te logeren.
Spikey is de aller aller allerrrrr beste vriend van Cas, hij heeft hem die afgelopen 1,5 week dus ook echt vreselijk gemist.

We hebben ze gister eerst uitgebreid laten spelen in het park, waarbij ze eerst samen een dode vis uit de sloot visten en deze heerlijk hebben verorbert :kots: Daarna maakte Cas een rare bokkesprong en verstapte zich en liep even mank :cry:
Afijn dat trok gelukkig snel weg. Thuis beide maar even onder de tuinslang om de vislucht weg te spoelen.

Bij het afdrogen van Spike nam ik gelijk even zijn oren mee. Daar kwam me toch een partij bagger uit. Dus kamille thee gekookt af laten koelen en die oren eens goed schoongemaakt. (echt niet normaal wat een vuil er uit een oor kwam en stinken dat oor...).

Helaas was knokken in het park niet genoeg dus ook nog maar even een uurtje naar het strand lekker zwemmen in zeewater kan ook geen kwaad.

Afijn heel lang verhaal kort. Ze hebben vanacht tot 2.00 uur :shock: :mad: naar elkaar liggen blaffen....

We hebben van alles geprobeerd. Eerst bij elkaar en hopen dat het rustig zou worden. Dat ging niet. Toen de een in de keuken en de ander in de woonkamer. Dat ging niet want ze konden elkaar zien. Toen maar allebei in een bench. De een piepen en de ander blaffen.
Uiteindelijk hebben we Spike naar boven gebracht in de logeerkamer en Castro in de woonkamer. Ze hebben dus tot 2.00 uur naar elkaar liggen loeien, toen was er eindelijk rust.

Iemand tips? Oh en ook voor dat oor van Spike? Ik heb totaal geen ervaring met ontstoken oren.

Ach misschien pak ik wel een knuppel en sla ik mezelf vanacht KO :D
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

Gewoon even een slaappilletje door het voer van beide gooien, misschien dat ze dan eindelijk eens gaan slapen. :twisted:
Nee, ik denk dat je ze overdag gewoon het beste lekker met elkaar kan laten ravotten en dat je er i.p.v. 's middags, 's avonds op uit gaat met de honden. Hopelijk zijn ze dan goed moe als ze gaan slapen en blaffen ze niet de hele buurt wakker. En anders zullen ze toch weer apart moeten slapen...
Over het oor van Spike: meteen naar de dierenarts! Daar even na laten kijken of het oor ontstoken is of niet. Als het niet ontstoken is, krijg je een spulletje mee waar je de oren mee schoon moet maken. Als het wel ontstoken is, dan moet je er zo snel mogelijk bij zijn en dan krijg je een antibioticum/reinigingsspul in één mee. Verder zou ik Spike niet laten zwemmen want al dat vocht in het oor dat er door de hangende oren niet uit kan, verergert de situatie alleen maar (zo'n ontstoken oor wordt niet voor niets een "zwemmersoor" genoemd). Balou heeft op het moment ook een ontstoken oor en onze dierenarts zei dat hij de afgelopen tijd al heel wat Labs met ontstoken oren op bezoek heeft gehad...
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

-Marianne schreef:Gewoon even een slaappilletje door het voer van beide gooien, misschien dat ze dan eindelijk eens gaan slapen. :twisted:
Nee, ik denk dat je ze overdag gewoon het beste lekker met elkaar kan laten ravotten en dat je er i.p.v. 's middags, 's avonds op uit gaat met de honden. Hopelijk zijn ze dan goed moe als ze gaan slapen en blaffen ze niet de hele buurt wakker. En anders zullen ze toch weer apart moeten slapen...
Over het oor van Spike: meteen naar de dierenarts! Daar even na laten kijken of het oor ontstoken is of niet. Als het niet ontstoken is, krijg je een spulletje mee waar je de oren mee schoon moet maken. Als het wel ontstoken is, dan moet je er zo snel mogelijk bij zijn en dan krijg je een antibioticum/reinigingsspul in één mee. Verder zou ik Spike niet laten zwemmen want al dat vocht in het oor dat er door de hangende oren niet uit kan, verergert de situatie alleen maar (zo'n ontstoken oor wordt niet voor niets een "zwemmersoor" genoemd). Balou heeft op het moment ook een ontstoken oor en onze dierenarts zei dat hij de afgelopen tijd al heel wat Labs met ontstoken oren op bezoek heeft gehad...
:twisted: slaappilletje goed idee. Zwemmen zullen we voorlopig inderdaad even laten. Gister wel in zee gezwommen maar ik dacht dat het zoute water het misschien een beetje schoon zou spoelen. Zal vanmiddag even langs de DA wandelen.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

hmm echt tips die zeker te weten helpen heb ik niet,maar mischien een idee om een flinke knaagsnack te geven een uur voor het slapen(uiteraard weg halen als je naar boven gaat :wink: )
hier liggen de heren na 20 minuten stevig knagen geheid een paar uur voor del :klasse:

en dan zou je evt wat warme geitenmelk als dorst lesser na kunnen geven,dat werkt ook rust gevend.

evt in de bench en een deken over de benches?
ik zou zo wie zo ze niet bij elkaar los houden want het is dan net als met een kinderlogeerpartij....lekker gaan keten als je weer wakker bent :D

persoonlijk denk ik dat het wel beter zal gaan hoor,toen James hier de eerste nacht was(zat in de bench) was hij ook wat onrustig,maar de tweede nacht was het stil en de derde nacht kon hij ook uit de bench en sliepen ze samen los in de kamer.

succes(ook met het oortje :) )

oja evt kun je hopcapsules gebruiken dat is ook kalmerend als het echt te gek wordt of sanal relax dit is beiden homeopaties
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Misschien komt het blaffen doordat het anders dan anders gaat? Dat merk ik als ik heel vroeg naar bed ga bijvoorbeeld, dat is niet de normale gang van zaken volgens meneer.. De tweede nacht zou anders kunnen gaan omdat ze aan de situatie gewend raken. Als apart houden helpt zou je dat vol kunnen houden aangezien het tijdelijk is. 's Avonds laten spelen en daarna ergens op laten kauwen is een goed idee.

Eens met Marianne, als het stinkt en vies is gaat dat niet vanzelf over (Waarom hebben ze daar bij de kennel niks mee gedaan?). Zeewater en schoonmaken helpt dan helaas niet. Succes nog even!!!
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

maak er gewoon wel een kinderlogeerpartij van!Gewoon die kussens of manden naast mekaar ,dat gaat echt geen 24 uur zo door hoor ! :)

je kunt af en toe ook even vermanend toespreken ,voor de lol dan :) net als bij een echte kinderlogeerpartij.

en : sterkte deze laatste week! :D
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
jazz
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door jazz »

In geval van oorontsteking komt het beste advies natuurlijk van de DA, zelf heb ik (tis te zeggen onze hond :-)) heel goede ervaringen met een 7 daagse kuur met Canaural.
Voor het reinigen van ster vervuilde oren staat hier Epi-Otic in de kast.
Jazz is not dead it just smells funny.
FZ
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Gaat al een stuk beter. Als het te bont wordt dan brengen we er een naar boven en de ander blijft in de woonkamer. Dat gaat goed. Zou wel heel fijn zijn als ze vandeweek gewoon lekker samen in dezelfde ruimte kunnen blijven maar we zien wel.

We hebben oorspul voor Spike van zijn eigen DA en dat lijkt al wel verlichting te geven. Die oren zijn wel echt heel erg vies maar gelukkig laat hij mijn gerommel in zijn oor gelaten toe. Met een beetje geluk is dat snel verholpen.

Dank voor jullie reacties.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

wie is de baas in huis? jullie toch zeker en niet die 2 dolle dwaze gekken

gewoon resoluut zijn en duidelijk klaar is klaar ophouden NU

zeg der maar wat van want als spike dit in zijn eentje zou doen zouden jullie ook optreden (vast wel) dus nu heb je 2 spikes en moet/kan het ook

ze zijn het beide niet gewend dus zoeken steun/duidelijkheid hoe ze daar mee om moeten gaan. geef zelf het voorbeeld, probeer te doen alsof er nix anders aan de hand is als dat je nu 2 spikes in huis hebt.... suc6

gewoon op de dag wat trainings oefeningetjes met allebei doen in huis veel belonen wat je graag wilt zien
al me kinders uitgevlogen
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Als ik hier een logeetje heb, is die meestal de eerste dag helemaal hyper. Vaak is de logé thuis geen andere honden gewend is en dan is het die eerste dag compleet dolle pret met zoveel vriendinnetjes. Het went vanzelf, meestal is het na een dag of drie over en keert de rust weer :wink:

Hanneke
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Wanneer wij een logee hebben is de eerste dag even chaos. Rangen bepalen onderling, grenzen van elkaar opzoeken en vooral veel klieren. Dag 2 gaan we over op de orde van de dag en dan draaid de logee mee als of die altijd in de roedel mee gedraaid heeft.
Hier komt vaak een teef logeren, de grote vriendin van Basco.
De teef heeft beide heren flink onder de poot :D zij is ook de baas wanneer ze hier is, die 2 van ons hebben bij haar niks in te brengen maar gelukkig zijn de baasjes er ook nog en als ze te gek doet dan bemoeien we er ons mee maar voor de rest zoeken ze het zelf uit en dat gaat prima.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Fijn dat het al beter lijkt te gaan met de twee boefjes :D
Succes met de oortjes!
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

OMG. Je kon er de klok op gelijk zetten. Anderhalve dag precies.... Na het twaalf uur rondje geen geblaf, niet meer achter aan rennen, geen geduw met poten of snuit als een van de twee eindelijk eens ging liggen etc etc etc.

Alleen nog maar rust. Lekker Chillen, beetje relaxen en een tukje op z'n tijd.

Afgelopen nacht de vuurdoop. Gewoon los, geen gesloten bench. Hebben zich keurig gedragen en zijn vanaf half twaalf tot half negen allebei heerlijk in coma geweest (wij ook...).

Best wel saai nu :D :wink:
NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door NicoleGoossens »

Lars en Daniëlle schreef: Best wel saai nu :D :wink:
:D
Groetjes Nicole en een :zwartpootje: van Jackson!

:zwartpootje: Jackson 09-10-2012
:blondpootje: Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

haha wil je die van mij even lenen???? 8)
al me kinders uitgevlogen
Plaats reactie