Blafgedrag

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Merie

Blafgedrag

Ongelezen bericht door Merie »

Hoi Allemaal,

Onze Bob is nu 14 maand oud. Het is een lieve lobbes met een hart van goud!! Hij is nu precies 1 jaar bij ons en ik moet zeggen....het was me het jaartje wel hahaha. Ondank dat wij ons echt goed hadden voorbereid op de komst van Bob, moet ik zeggen dat ik het een hele klus vind om hem op te voeden!! Heel veel dingen hebben we hem prima kunnen aan of afleren ( puppy cursus en basis cursus gedaan, dat wel ) maar er zijn 2 dingen die maar niet lukken. Ik hoop dat iemand mij kan helpen......
1. Het aanleren dattie "af " gaat liggen op een eigen plek ( mand, kussen whatever....nu doet hij dit alleen als hij niet lekker is )
2. Als Bob vind dat hij aandacht verdiend gaat hij ons aanblaffen. We negeren dit steevast of lopen weg. Als we dit negeren komt het heel vaak voor dattie tegen ons aan springt, of boven ons op de bank gaat staan ( hij mag af en toe op de bank ) of met zn pootje begint te krabben aan ons...... :twisted: .ik weet dat dit puur aandacht vragen is maar het wil er maar niet uit gaan bij hem.......Iemand een advies behalve negeren of weglopen?
dosperros

Ongelezen bericht door dosperros »

Voordeel van labradors is dat ze alles doen voor wat lekkers. Zelfs een salto achterover krijg je ze geleerd. Ik zou dus beginnen met het kopen van een flinke zak koekjes of een groot stuk kaas in kleine blokjes snijden.
Dat in de mand moet daarmee lukken. Leg wat lekkers op zijn kussen en belonen als hij erop staat. Zo steeds een stapje verder totdat hij erop blijft liggen.
Waar ligt zijn kussen? Misschien op een plaats ver bij je uit de buurt?

Dat 2e is wat lastiger. Je zegt: hij mag af en toe op de bank.
Dat begrijpt een hond niet. Hij mag op de bank of niet. Af en toe staat niet op de harde schijf van een hond.
Ik zou voor mezelf eerst eens uitmaken wat hij mag en wat niet. Dan kan je hem dat ook duidelijk maken. Negeren en positief gedrag belonen zijn de beste manieren om je hond iets te leren. Dus even niet meer op de bank en even bij de basis beginnen. Als dat goed gaat kan je altijd iets meer toegeven.
Met geduld en oefenen gaat het zeker lukken.
Succes!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Met nr ! kan ik mij in bovenstaand advies vinden. Bij nr 2 het aanblaffen/aandacht afdwingen zou ik hem zonder iets te zeggen naar de gang of en andere ruimte bonjouren waar hij alleen is en hem daar even laten zitten.
Dit is (naar mijn mening) vervelend en opdringerig gedrag en ik zou het dan ook direct de kop indrukken.
Op de bank mogen liggen of op de bank boven jullie komen staan zijn naar mijn idee twee verschillende dingen :wink:

Probeer wel bij jezelf na te gaan hoe dit heeft kunnen ontstaan, zodat je het een volgende keer voor kunt zijn.
Merie

Ongelezen bericht door Merie »

Dank voor jullie advies!!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Laat je nog eens weten of je er iets aan hebt gehad?
Plaats reactie